Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-23, 10:56
  #1
Medlem
TheBouncers avatar
Tja
till hösten börjar jag mitt sista år på min högskoleingenjörsutbildning inom maskinteknik. Dock hade jag tänkt plugga vidare, och köra en master. Så tanken är att köra ett år i Sverige, och ett år i USA.
Just nu letar jag efter ett tekniskt universitet utan jättemycket multi-kulti. Gärna i södern, då jag själv är ganska konservativ/nationalistisk i mina värderingar.

Dock har jag dålig koll på vilka universitet som är anslutna till Eurasmus, och det verkar som att jag inte kan komma åt Eurasmus sida, när det inte är ansökningsperiod..?

Så jag tänkte fråga Flashback istället. Nog bör det finnas folk här som har lite koll?

Det jag undrar är dels vad det kostar, och dels vilket universitet som kan komma på tal?
Gärna i så vitt/konservativ stad som möjligt

//TheBouncer
Citera
2018-03-23, 11:04
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBouncer
Tja
till hösten börjar jag mitt sista år på min högskoleingenjörsutbildning inom maskinteknik. Dock hade jag tänkt plugga vidare, och köra en master. Så tanken är att köra ett år i Sverige, och ett år i USA.
Just nu letar jag efter ett tekniskt universitet utan jättemycket multi-kulti. Gärna i södern, då jag själv är ganska konservativ/nationalistisk i mina värderingar.

Dock har jag dålig koll på vilka universitet som är anslutna till Eurasmus, och det verkar som att jag inte kan komma åt Eurasmus sida, när det inte är ansökningsperiod..?

Så jag tänkte fråga Flashback istället. Nog bör det finnas folk här som har lite koll?

Det jag undrar är dels vad det kostar, och dels vilket universitet som kan komma på tal?
Gärna i så vitt/konservativ stad som möjligt

//TheBouncer

Erasmus är väl trots allt bara andra länder inom EU?

Ditt universitet har rimligen avtal med ett antal universitetet i USA där du kan göra utbyte. Kolla på ditt universitets hemsida. Kostnaden är noll kronor för studierna.

Edit: Exempel för Uppsala Universitet: https://uu.moveon4.de/publisher/3/eng (Välj United States i rullistan).
Citera
2018-03-23, 11:29
  #3
Medlem
TheBouncers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Erasmus är väl trots allt bara andra länder inom EU?

Ditt universitet har rimligen avtal med ett antal universitetet i USA där du kan göra utbyte. Kolla på ditt universitets hemsida. Kostnaden är noll kronor för studierna.

Edit: Exempel för Uppsala Universitet: https://uu.moveon4.de/publisher/3/eng (Välj United States i rullistan).

Jag vet inte... Sist jag skulle utomlands (en termin) så drog tjejen i mig, så jag fick skita i det, men då fans USA att välja på i listan. Men det kan vara som du säger, att universitetet har avtal.
Citera
2018-03-23, 11:30
  #4
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBouncer
Jag vet inte... Sist jag skulle utomlands (en termin) så drog tjejen i mig, så jag fick skita i det, men då fans USA att välja på i listan. Men det kan vara som du säger, att universitetet har avtal.

Ja, så är det. Så strunta i Erasmus, eftersom det inte gäller USA, och kolla istället vilka universitetet i USA som ditt universitetet samarbetar med.
Citera
2018-03-23, 11:35
  #5
Medlem
TheBouncers avatar
Ber om ursäkt... Det är inte Eurasmus som ligger till grund för studier i USA utan ISEP.

Men som jag skrev innan så kommer jag inte åt listan, när det inte är registreringsperiod. Så ser inte vilka universitet som gäller
Citera
2018-03-24, 11:39
  #6
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBouncer
Ber om ursäkt... Det är inte Eurasmus som ligger till grund för studier i USA utan ISEP.

Men som jag skrev innan så kommer jag inte åt listan, när det inte är registreringsperiod. Så ser inte vilka universitet som gäller
Kan typ inget om utbyten, men är det inte ditt universitet som har utbyten med andra universitet? Det jag menar är att du borde kunna se vilka universitet du kan komma till via ditt universitets hemsida exempelvis. Jag vet inte vart du pluggar men är det Chalmers eller KTH så är det dessa hemsidor: Chalmers: https://cth.moveon4.com/publisher/1/eng KTH: https://www.kth.se/utbildning/civili...00-hp-1.581750

Borde finnas liknande sidor för andra universitet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback