Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-23, 10:29
  #1
Medlem
Hej alla. Jag befinner mig just nu i Koh Samui, ensam och gravid i 6:e månaden. Jag reste hit för att vara här i 9 dagar för att relaxa och ta det lugnt. Som ni förstår kan jag inte göra så mycket annat med tanke på magen som tar all min energi. Det är min andra dag här nu men jag har redan börjat bli så fruktansvärt rastlös, ensam känner jag mig oxå :/

Är det någon som kan ge mig tips om vad jag kan göra om dagarna och kvällarna, efter stranden?

Jag vill se fin natur och vackra områden men blir bara frustrerad när jag läser om alla platser på nätet.
Om 2 dagar ska jag vidare till ko Tao och ö luffa med båtar, men dessa 2 dagar jag har kvar i Ko Samui gör mig nervös för vill inte sitta på rummet hela dagen.

Någon? Hjälp
Kram på er
Citera
2018-03-23, 10:32
  #2
Avstängd
creepingdeaths avatar
sätt dig i solen/skuggan med en bok och en kall coca-cola.
Citera
2018-03-23, 10:54
  #3
Medlem
snivlems avatar
gå en promenad...leta upp ett spännade ställe att äta middag. ta in kulturen. sitta o läsa kan du göra hemma. dumt förslag. ta en bussrundtur. skriv upp dig på en guidad tur. museum. lär dig om ställets historia
Citera
2018-03-23, 11:06
  #4
Medlem
Curlad 90-talist som inte kan aktivera sig själv på ett turistmål? Gör det kvinnor älskar mest av allt, shoppa!
Citera
2018-03-23, 11:12
  #5
Medlem
kumlafucker84s avatar
Shoppa, sola och bada. Det är dem bästa tipsen jag kan komma med. Gå på olika restauranger och prova thailändsk mat
Citera
2018-03-23, 11:39
  #6
Medlem
franges avatar
Se till att skaffa ett par kathoey-polare som du kan hänga med.
Citera
2018-03-23, 14:43
  #7
Medlem
Mrgreens avatar
Sök på KS forum på Facebook. Där hittar du garanterat svenskar du kan umgås med. Lycka till och abort går att göra även i Thailand om du nu vill det.
Citera
2018-03-24, 12:37
  #8
Medlem
beaver_ses avatar
Jag skulle rekommendera att läsa dina egna inlägg här på fb, väldigt underhållande, som att ha en pojkvän nåt år tillbaka, och sen prata om skilsmässa efter att ha varit gift i 4 år, föda barn i USA för amerikansk medborgarskap...

Så om du nu skulle vara i Thailand, ta en öl vid poolen eller på nån sunkig bar och läs dina inlägg, försök sen styra upp dem så de fungerar tidsmässigt

Sen kan man ifrågasätta förståndet på de som verkligen åker ner till tryckande värme (snart högsommar i Thailand) och är gravida, man ser ibland en del som går och flåsar i värmen och undrar hur det tänker.
Citera
2018-03-24, 17:34
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jag skulle rekommendera att läsa dina egna inlägg här på fb, väldigt underhållande, som att ha en pojkvän nåt år tillbaka, och sen prata om skilsmässa efter att ha varit gift i 4 år, föda barn i USA för amerikansk medborgarskap...

Så om du nu skulle vara i Thailand, ta en öl vid poolen eller på nån sunkig bar och läs dina inlägg, försök sen styra upp dem så de fungerar tidsmässigt

Sen kan man ifrågasätta förståndet på de som verkligen åker ner till tryckande värme (snart högsommar i Thailand) och är gravida, man ser ibland en del som går och flåsar i värmen och undrar hur det tänker.


Hahaha, underbar läsning!
Citera
2018-03-24, 20:37
  #10
Medlem
Först och främst TS´s jag ber om ursäkt att jag verkar otrevlig nu, MEN.

Jag var bara tvungen att göra en tillbaka blick på TS´s historik och vad hen skrivit tidigare. Jag förstår att vederbörande inte fungerar riktigt i samhället och söker efter något, vad har jag inte kommit underfund med ännu.

Om du nu TS´s ska föda barn i USA borde du snabbt ansöka om visum och ta dig blixt snabbt dit i.om att du är gravid i 6 månaden(?), snart får du inte flyga mer, och om du inte är försäkrad är det nog bäst att du har ekonomin till att föda i ett annat land, såsom USA har i vissa delstater att man kan bli fängslad och barnet blir omhändertaget till räkningen är betald om man inte är Amerikansk medborgare. Lämnade din man dig eller var det du som stack från honom? Eller är ni fortfarande tillsammans men valde att sticka till Thailand ändå ensam? Jag får inte riktigt ihop pusslet som ligger bakom det du skrivit tidigare i andra trådar...
Citera
2018-04-07, 09:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Först och främst TS´s jag ber om ursäkt att jag verkar otrevlig nu, MEN.

Jag var bara tvungen att göra en tillbaka blick på TS´s historik och vad hen skrivit tidigare. Jag förstår att vederbörande inte fungerar riktigt i samhället och söker efter något, vad har jag inte kommit underfund med ännu.

Om du nu TS´s ska föda barn i USA borde du snabbt ansöka om visum och ta dig blixt snabbt dit i.om att du är gravid i 6 månaden(?), snart får du inte flyga mer, och om du inte är försäkrad är det nog bäst att du har ekonomin till att föda i ett annat land, såsom USA har i vissa delstater att man kan bli fängslad och barnet blir omhändertaget till räkningen är betald om man inte är Amerikansk medborgare. Lämnade din man dig eller var det du som stack från honom? Eller är ni fortfarande tillsammans men valde att sticka till Thailand ändå ensam? Jag får inte riktigt ihop pusslet som ligger bakom det du skrivit tidigare i andra trådar...




Livet är lite av en berg och dalbana.
Min historik är säkert jätterolig men hur frisk är människan idag egentligen?

Titta bara på den personen i denna tråden som informerade mig om att jag kan göra abort i Thailand om jag nu vill så?

Ja människan idag år 2018 är förvånansvärt väldigt ”klok”.
Citera
2018-04-07, 09:50
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kymarken
Livet är lite av en berg och dalbana.
Min historik är säkert jätterolig men hur frisk är människan idag egentligen?

Titta bara på den personen i denna tråden som informerade mig om att jag kan göra abort i Thailand om jag nu vill så?

Ja människan idag år 2018 är förvånansvärt väldigt ”klok”.

Också läst lite, tyckte inte din historik var ”jätterolig”. Däremot blev jag lite orolig.

Vad har hänt? Hur kommer det sig att du är i Thailand gravid i 6e månaden? Är du helt ensam?
Finns på PM också.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2928008

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback