Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-23, 09:48
  #1
Medlem
Callebiltes avatar
Mångkultur är bra och stimulerande för ett samhälle. Många saker vi tar för givet här i Sverige kommer från andra kulturer. Pizza är väl ett klassiskt exempel.

Jag köper detta och tycker det är fantastiskt bra att vi idag har internet där man kan hitta nya kulturella influenser.

I dag har även jorden "krympt" då vi har väldigt effektiva transportsätt så man relativt billigt och snabbt kan besöka andra länder och ta del av deras kultur på plats.

Det jag inte förstår är varför man måste importera halva Afrika för att "ta del" av deras kultur i dagens samhälle. Hade detta varit för 500 år sedan så kanske jag hade köpt argumenten men knappast idag.

De som förespråkar mångkultur idag vill ju att alla länder skall ha en blandning av alla kulturer men då kommer det ju sluta med att alla länder blir samma och mångkulturen försvinner och blir till någon gemensam blandkultur.

Då slutar ju samhället utvecklas (eftersom de ofta har just detta som argument att möte mellan olika kulturer driver samhällsutvecklingen..)

Hur fan tänker idioterna?
Såg i Mattias Karlssons Guldklipp från 7-klövern eller vad han kallade det om idiotkärringen i riksdagen som snöade in på saffran och att vi inte skulle ha det om vi inte tog hit halva Afrika..

Är politikerna verkligen så genuint djävla dumma i huvudet att de inte förstår att man kan importera prylar utan att samtidigt importera halva befolkningen från det landet där prylen producerats?
Citera
2018-03-23, 10:06
  #2
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Mångkultur är bra och stimulerande för ett samhälle. Många saker vi tar för givet här i Sverige kommer från andra kulturer. Pizza är väl ett klassiskt exempel.

Jag köper detta och tycker det är fantastiskt bra att vi idag har internet där man kan hitta nya kulturella influenser.

I dag har även jorden "krympt" då vi har väldigt effektiva transportsätt så man relativt billigt och snabbt kan besöka andra länder och ta del av deras kultur på plats.

Det jag inte förstår är varför man måste importera halva Afrika för att "ta del" av deras kultur i dagens samhälle. Hade detta varit för 500 år sedan så kanske jag hade köpt argumenten men knappast idag.

De som förespråkar mångkultur idag vill ju att alla länder skall ha en blandning av alla kulturer men då kommer det ju sluta med att alla länder blir samma och mångkulturen försvinner och blir till någon gemensam blandkultur.

Då slutar ju samhället utvecklas (eftersom de ofta har just detta som argument att möte mellan olika kulturer driver samhällsutvecklingen..)

Hur fan tänker idioterna?
Såg i Mattias Karlssons Guldklipp från 7-klövern eller vad han kallade det om idiotkärringen i riksdagen som snöade in på saffran och att vi inte skulle ha det om vi inte tog hit halva Afrika..

Är politikerna verkligen så genuint djävla dumma i huvudet att de inte förstår att man kan importera prylar utan att samtidigt importera halva befolkningen från det landet där prylen producerats?

Du stirrar dig blind på symptom, då ser det ut som att politiker är dumma i huvudet.

Sök roten till utvecklingen. Tankegodset från Frankfurtskolan eller Kalergiplanen. Verktygslådan är sammansatt och innehåller många verktyg konstruerade av deep state.. styrning av moralsystem, migrantströmmar, information, sexuellt beteende, finanser mm.

Söndra och härska styr världen, och det är väl ingen hemlighet här på flashback.
Citera
2018-03-23, 12:13
  #3
Medlem
Klownfaces avatar
Det har absolut ingenting med att vi ska berikas kulturellt osv att göra, allt det där är bara argument för att vi ska gå med på den riktiga agendan, politikerna vet precis vad som sysslar med. Som någon ovan sa: läs om Kalergiplanen, NWO och judisk makt så faller bitarna på plats
Citera
2018-03-23, 14:17
  #4
Medlem
Callebiltes avatar
En annan fundering jag har är varför det inte finns några svenskar i våra mångkulturella områden (förutom en och annan lodis som förmodligen är så väck att de tror de är på semester i Afrika).
Citera
2018-03-23, 14:18
  #5
Medlem
Skrattgrabbens avatar
vi behöver inga jävla apor från andra länder, vi har skit så det räcker och inte fan har som berikat vårat land ett dugg.

1. Ingen uppfostran
2. sociallt handikappade
3. Ingen empati
4. luktar skit
5. slöa, lever på bidrag
6. vägrar lära sig språket
7. våldtar är en vana för dom

Listan kan göras lång. Somsagt dom bidrar inte ett skit till vårt land.

Bra och viktigt inlägg TS <3
Citera
2018-03-23, 16:00
  #6
Medlem
Onan-erarens avatar
Problemet är inte invandrarna, problemet är FEL sorts invandrare. De som kommer hit måste förstå svensk kultur samtidigt som de ju måste få ha sina egna seder å bruk, å så var det detta med arbete å språket. En del invandrare kommer hit lär sig svenska skaffar en utbildning å ett jobb, å så finns det faktiskt dom som sitter på sina arslen å gör ingenting.
Citera
2018-03-23, 16:07
  #7
Avstängd
Mad monks avatar
Undrar om du inser hur fel du har.
Citera
2018-03-23, 16:18
  #8
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Mångkultur är bra och stimulerande för ett samhälle. Många saker vi tar för givet här i Sverige kommer från andra kulturer. Pizza är väl ett klassiskt exempel.

Jag köper detta och tycker det är fantastiskt bra att vi idag har internet där man kan hitta nya kulturella influenser.

I dag har även jorden "krympt" då vi har väldigt effektiva transportsätt så man relativt billigt och snabbt kan besöka andra länder och ta del av deras kultur på plats.

Det jag inte förstår är varför man måste importera halva Afrika för att "ta del" av deras kultur i dagens samhälle. Hade detta varit för 500 år sedan så kanske jag hade köpt argumenten men knappast idag.

De som förespråkar mångkultur idag vill ju att alla länder skall ha en blandning av alla kulturer men då kommer det ju sluta med att alla länder blir samma och mångkulturen försvinner och blir till någon gemensam blandkultur.

Då slutar ju samhället utvecklas (eftersom de ofta har just detta som argument att möte mellan olika kulturer driver samhällsutvecklingen..)

Hur fan tänker idioterna?
Såg i Mattias Karlssons Guldklipp från 7-klövern eller vad han kallade det om idiotkärringen i riksdagen som snöade in på saffran och att vi inte skulle ha det om vi inte tog hit halva Afrika..

Är politikerna verkligen så genuint djävla dumma i huvudet att de inte förstår att man kan importera prylar utan att samtidigt importera halva befolkningen från det landet där prylen producerats?



Fast just pizzaargumentet är ju så slitet: " Mona Muslim: Vi har ju Zlatan & pizza. eh....Pizzan kommer från Italien och inte MENA och den kom hit sent 60-tal. Zlatan å sin sida är inte heller MENA så dom klyschorna håller inte.

Dessutom vad har en maträtt egentligen med mångkultur att göra? Nu är jag medveten om att det vi kallar taco i Sverige inte liknar den i Mexico. Men ändå, jag ser inte en massa mexikaner som har invandrat hit.

Vi behövde inte ta hit halva Mexiko som vi har gjort med MENA för att tillfredsställa mångkulturvurmarna. Och on topic: Nej mångkultur är inte bra! USA är ett avskräckande exempel och Japan är en förebild, med ett lyckligt och välmående folk, låg kriminalitet och bra skola. Vården i Japan är förresten top notch.
Citera
2018-03-23, 16:20
  #9
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Fast just pizzaargumentet är ju så slitet: " Mona Muslim: Vi har ju Zlatan & pizza. eh....Pizzan kommer från Italien och inte MENA och den kom hit sent 60-tal. Zlatan å sin sida är inte heller MENA så dom klyschorna håller inte.

Dessutom vad har en maträtt egentligen med mångkultur att göra? Nu är jag medveten om att det vi kallar taco i Sverige inte liknar den i Mexico. Men ändå, jag ser inte en massa mexikaner som har invandrat hit.

Vi behövde inte ta hit halva Mexiko som vi har gjort med MENA för att tillfredsställa mångkulturvurmarna. Och on topic: Nej mångkultur är inte bra! USA är ett avskräckande exempel och Japan är en förebild, med ett lyckligt och välmående folk, låg kriminalitet och bra skola. Vården i Japan är förresten top notch.

Gäller även pizzan den är inte som den italienska kallas kulturförädling. Något TS inte verkar förstå sig på.
Citera
2018-03-23, 17:24
  #10
Medlem
ett glas vin om dagen är också bra, inte hälla i sig 3 liter sprit...
Citera
2018-03-23, 17:42
  #11
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Fast just pizzaargumentet är ju så slitet: " Mona Muslim: Vi har ju Zlatan & pizza. eh....Pizzan kommer från Italien och inte MENA och den kom hit sent 60-tal. Zlatan å sin sida är inte heller MENA så dom klyschorna håller inte.

Dessutom vad har en maträtt egentligen med mångkultur att göra? Nu är jag medveten om att det vi kallar taco i Sverige inte liknar den i Mexico. Men ändå, jag ser inte en massa mexikaner som har invandrat hit.

Vi behövde inte ta hit halva Mexiko som vi har gjort med MENA för att tillfredsställa mångkulturvurmarna. Och on topic: Nej mångkultur är inte bra! USA är ett avskräckande exempel och Japan är en förebild, med ett lyckligt och välmående folk, låg kriminalitet och bra skola. Vården i Japan är förresten top notch.

Jo men det är ett exempel på något utifrånkommande som passat väl in i vårt samhälle... Jag kom inte på något bra som kommit från MENA...

Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Gäller även pizzan den är inte som den italienska kallas kulturförädling. Något TS inte verkar förstå sig på.
Jag är fullt medveten om att smaker justeras för att passa svenska marknaden.

Enda kulturförädlingen som funkat från MENA är väl Pippis pappas yrke.. Skrattade gott åt det som liten. Annars vet jag inget bra som kommit därifrån... Kanske kous kous eller hur det stavas...?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback