Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-23, 08:27
  #1
Medlem
Pitschkas avatar
Hej Flashback!

Så här: vilka Produkter/Varor/Tjänster som är helt okej, kvalitetsmässigt, men som man spontant bojkottar på av att de förknippas med blattar undviker ni att köpa nuförtiden?

Jag börjar ju såklart, i egenskap av TS:

- Marlborocigaretter i allmänhet, och definitivt dem röda.

- RÖD Johnnie Walker-Whisky, som nuförtiden har uppgraderats till att sitta på samma hylla i systemets låsta vitrinskåp som riktigt dyr seriös fin Whisky, detta på grund av av den ökade stöldbegärligheten.
Däremot svart eller blå är är inte det minsta blattigt.

- BMW. Sorgligt men sant. JÄVLAR vad blattarna har sabbat detta fina bilmärke.

Fyll på!

Produkter som är helt okej, dock bojkottade på grund av att de är blattefavoriter? (2)
__________________
Senast redigerad av Pitschka 2018-03-23 kl. 08:30.
Citera
2018-03-23, 09:01
  #2
Medlem
AttCzas avatar
Iphone drar till sig en del av dem som du inte vill bli förknippad med.

Tommy Hilfiger och Adidas bör du också undvika.
Citera
2018-03-23, 09:12
  #3
Medlem
laxen69s avatar
Skinnjackor, gäller främst äldre gubbar.

Vissa välputsade frisyrer. Hade själv kunnat tänka mig vissa frisyrer, men nu icke.
Citera
2018-03-23, 09:13
  #4
Medlem
Dequiallos avatar
Säkra källor gör gällande att blattar även andas luft och äter mat samt dricker vatten. Vill du inte vara som en blatte så sluta genast att andas och äta mat samt dricka vatten.
Citera
2018-03-23, 09:13
  #5
Medlem
Kipps avatar
Parajumperjackor. Skillnaden är att man själv skulle betala för sin.
Citera
2018-03-23, 10:37
  #6
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Hej Flashback!

Så här: vilka Produkter/Varor/Tjänster som är helt okej, kvalitetsmässigt, men som man spontant bojkottar på av att de förknippas med blattar undviker ni att köpa nuförtiden?

Jag börjar ju såklart, i egenskap av TS:

- Marlborocigaretter i allmänhet, och definitivt dem röda.

- RÖD Johnnie Walker-Whisky, som nuförtiden har uppgraderats till att sitta på samma hylla i systemets låsta vitrinskåp som riktigt dyr seriös fin Whisky, detta på grund av av den ökade stöldbegärligheten.
Däremot svart eller blå är är inte det minsta blattigt.

- BMW. Sorgligt men sant. JÄVLAR vad blattarna har sabbat detta fina bilmärke.

Fyll på!

Produkter som är helt okej, dock bojkottade på grund av att de är blattefavoriter? (2)


Du bör nog göra en skillnad mellan white trash och blatte. Johnny Walker (den röda) är mer white-trash än blatte för mig.
__________________
Senast redigerad av AttCza 2018-03-23 kl. 10:52.
Citera
2018-03-23, 11:48
  #7
Medlem
Judinnas avatar
Stone Island.


Ser delvis orten tonåringar (alternativt svenskar som försöker passa in) och äldre blattar använda antingen jackor eller byxor.

För mig är det förknippat med huliganer/liknande...
Citera
2018-03-23, 21:49
  #8
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Fan sanslöst att jag ska vara den första att skriva detta! Canada Goose-jackor såklart! Arg Blatte i krogkön-feeling. Nej tack....
Citera
2018-03-24, 15:35
  #9
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Du bör nog göra en skillnad mellan white trash och blatte. Johnny Walker (den röda) är mer white-trash än blatte för mig.

Nja, faktum är att den röda är överlägset mest populär bland blattar i Sverige såväl i synnerhet bland blattar utomlands, detta oavsett deras ekonomi.

WT dricker någon insmugglad Fransk fulvirre, medan medelsvensson pimlar Famous Grouse.
Citera
2018-03-24, 16:53
  #10
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Nja, faktum är att den röda är överlägset mest populär bland blattar i Sverige såväl i synnerhet bland blattar utomlands, detta oavsett deras ekonomi.

WT dricker någon insmugglad Fransk fulvirre, medan medelsvensson pimlar Famous Grouse.


Det är inte så klokt att säga att någonting är fakta om man utgår ifrån sina egna erfarenheter. Har du någon tidningsartikel eller annan undersökning som du stödjer dig på?
Citera
2018-03-24, 17:38
  #11
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Det är inte så klokt att säga att någonting är fakta om man utgår ifrån sina egna erfarenheter. Har du någon tidningsartikel eller annan undersökning som du stödjer dig på?

Tanken med tråden är man skall komma med förslag efter egna erfarenheter,
som läsarna kanske inte tänkt på, ler igenkännande med, och gärna bidra med egna förslag.

Men visst, jag borde ha plitat dit ett ..."enligt mina erfarenheter..."
Citera
2018-03-25, 05:51
  #12
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Stone Island.


Ser delvis orten tonåringar (alternativt svenskar som försöker passa in) och äldre blattar använda antingen jackor eller byxor.

För mig är det förknippat med huliganer/liknande...

Du har rätt.

Stone Island VAR ett tvättäkta exklusivt casualmärke.

Nu bärs det av dussinblattar och en Sugrörsomalier look-a-like som stand-in för negerfjäll...

Fy fan!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback