Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-31, 04:03
  #25
Medlem
Charlemanges avatar
De senaste generationerna tror ju att google är dagens jesus med där i sin smartphone har de sitt liv.
Pengar , kartor mm mm mm tills strömmen är slut.
Samt att jag i bilen tar fram min vägatlas och hittar målet innan de ens slagit in första bokstaven på gps:en.
Vidare så det ju känslan pappret lukten mmmm älskar böcker.
Citera
2018-03-31, 04:13
  #26
Medlem
StigAllans avatar
Bojkottar sedan länge bokprodukter tillverkade av Bonnier så om det är fler som sysslar med samma lilla hobby förstår jag att judarna tror att den tryckta boken är på väg bort.

Min åsikt är att det media som man kan hålla i handen som omväxling till någon sort av dator kommer till att nyttjas åtminstone av mig och människor med liknande tankegång.

Den tryckta boken är en säkring mot elavbrott och den elektromagnetiska pulsen!
Citera
2018-03-31, 11:13
  #27
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Bojkottar sedan länge bokprodukter tillverkade av Bonnier så om det är fler som sysslar med samma lilla hobby förstår jag att judarna tror att den tryckta boken är på väg bort.

Min åsikt är att det media som man kan hålla i handen som omväxling till någon sort av dator kommer till att nyttjas åtminstone av mig och människor med liknande tankegång.

Den tryckta boken är en säkring mot elavbrott och den elektromagnetiska pulsen!

Ha, ha, missa en massa bra författare för att dom kommer ut på Bonniers.
Tror inte att det är många läsare som har den korkade hobbyn
Citera
2018-03-31, 11:27
  #28
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Är det judeägarna Bonnier som hävdar det? Som äger både DN och bokförlagen...

Klart att böckerna kommer försvinna om de egna judeägarna är emot dem.

Böcker är naturligtvis farliga saker och måste förbjudas i det samhälle som planeras.
Väldigt svårt att ändra vad som står i 300 000 tryckta böcker. En text i digital form kan man ändra i lite hur som helst allt efter vilket politiskt meddelande man stör sig på.

Lite som "sanningarna" på wikipedia. Numera kan man läsa något på internet som är "fakta" som efter en tid ändrats och då är det nyskrivna helt plötsligt fakta..

Så att förbjuda tryckta sanningar kommer att försvinna så att det blir enklare att manipulera det sovande folket så de tycker som de som styr.

Det lär bli förbjudet att äga vissa böcker (värre än nu) Författares ord kommer att förändras så att det stämmer överens med vad politiker och PK folk tycker..

Jämför en gammal Pippi Långstrump med en nytryckt så ser ni lite exempel på vad som sker.
Citera
2018-03-31, 16:02
  #29
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Ha, ha, missa en massa bra författare för att dom kommer ut på Bonniers.
Tror inte att det är många läsare som har den korkade hobbyn
Tycker även att kvaliteten på många av Bonniers böcker är värdelöst papper, rena snikjudepapper används.
Och jag tar gärna förlusten av författare som förnedrar sig för Bonnier.
Citera
2018-03-31, 16:09
  #30
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Tycker även att kvaliteten på många av Bonniers böcker är värdelöst papper, rena snikjudepapper används.
Och jag tar gärna förlusten av författare som förnedrar sig för Bonnier.

Förnedrar sig? Det är fortfarande hösta status att komma ut på Bonniers.
Bara en bindgalen antisemit kan få för sig något annat
Citera
2018-04-05, 15:08
  #31
Medlem
Furiennas avatar
Ja, låt oss lämna judehatet bakom oss och bara koncentrera oss på det här med pappersböckerna.

Jag har i och för sig lyssnat på och till och med köpt flera ljudböcker. För de kan ju vara jättebra att ha när man är ute på en promenad, eller de gånger man sitter på en långresa i bil eller i en buss. Men jag vill absolut inte bli av med de gamla hederliga böckerna, som har blivit tryckta på papper. Jag älskar dem så mycket!
__________________
Senast redigerad av Furienna 2018-04-05 kl. 15:12.
Citera
2018-04-06, 21:47
  #32
Medlem
Ur ett affärsperspektiv kan jag förstå att ett förlag gärna skär ned på kostnaden för tryck, distribution och lagring, men som läsare vill jag just kunna läsa boken.
Däremot är jag numera positivt inställd till e-böcker iallafall vad gäller skönlitteratur.
Vad gäller e-böcker är ju antalet sidor verkligen ingen begränsning, man får boken på några sekunder, och kan ta med ett halvt bibliotek på semestern, för att inte tala om att man slipper fylla halva källaren med bokkartonger.

Börjar Bonnier skära i bokmanus för att passa ljudboksmarknaden så finns det ju andra förlag och mängder med redan utgivna och tryckta böcker.
Citera
2018-04-07, 02:25
  #33
Medlem
Kanske i Sverige. I mer litterära länder kommer de att ha böcker som vanligt.
Citera
2018-04-10, 01:55
  #34
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Vad gäller e-böcker är ju antalet sidor verkligen ingen begränsning, man får boken på några sekunder, och kan ta med ett halvt bibliotek på semestern, för att inte tala om att man slipper fylla halva källaren med bokkartonger.
Jo, det kan ju stämma. Men för en riktig bokälskare är pappersboken ändå helig.
Citera
2018-04-11, 14:01
  #35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Jo, det kan ju stämma. Men för en riktig bokälskare är pappersboken ändå helig.

Japp, så är det ju och kommer förhoppningsvis att förbli! Har testat att läsa böcker på iPad men det går helt enkelt inte, börjar att svida i ögonen efter någon kvart och texten blir bara en stor massa som är jobbig att läsa igenom. Detsamma med ljudboksfenomenet, aldrig förstått mig på det men är dock inte rätt målgrupp "läsare" i den kretsen då jag inte diskar för hand, har inga barn att hämta på dagis etc... plus att majoriteten av romanerna jag läser inte finns som ljudböcker. Nä, då är den heliga pappersboken (inbunden helst) att föredra alla dagar i veckan! I kommunaltrafiken lyssnar jag gärna på musik medan jag läser också, något som inte fungerar av logiska skäl med en ljudbok.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback