Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-22, 22:48
  #1
Medlem
Jag är 22 år och har de senaste månaderna/året lagt märke till att mitt hårfäste gått upp en hel del. Dessutom har jag börjat få vikar. Tänkte att jag kanske inbillar mig men när jag jämfört med ett par år gamla foton syns tydlig skillnad.

Jag vill givetvis göra mitt bästa för att stoppa detta håravfall, och tänkte kolla om någon har något bra råd. Det finns så många olika dieter och tabletter och krämer och behandlingar, och jag vet inte riktigt vad som är att föredra.

Är det någon som har något riktigt bra tips, som ni tror fungerat för er - kan vara allt från massage i hårbotten till att äta mycket av någon särskild mat. Och även om någon har erfarenhet av hårtransplantation. Vilka råd som helst uppskattas!
Citera
2018-03-22, 22:58
  #2
Medlem
Skaffa inte mediciner eller terapier, de vill bara lura dig på dina pengar. Det enda som fungerar är hårtransplantation, punkt.

1. Svälj stoltheten och raka av dig håret.
2. Ha kvar håret som det är.
3. Transplantation.

Några andra val har du inte.
Citera
2018-03-22, 23:07
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
Nu är jag inte rätt person att ge råd om detta. Skulle känns förjävligt att tappa håret vid 22. Farsan gjorde det. Tur för mig fick jag hår från morsan. Men jag tror ärligt inte det finns någon lösning. Det kommer finnas en massa som kommer bjuda dig på en lösning om du ger dom pengar. Men det är inget som funkar. Tänk så här Jason Statham förlorade håret ungefär samtidigt som dig och inte har han några större problem att få kvinns.
Citera
2018-03-22, 23:40
  #4
Medlem
1. Ingenting kommer hjälpa visa snackar om mediciner som bromsar upp det hela lite.
2. Modern tips är att du börjar med keps och mössa, jag vet har en polare som hadde dessa problem.
3. https://www.youtube.com/watch?v=_DdbUkHN_6U
4. Sista försöket blir väl att odla lite hår sen beställer du en special gjord peruk som är exakt som din frisyr och hårtyp. Typ peruk gjord av ditt hår eller nåt va fan vet jag. NU har du samma frisyr året om.
__________________
Senast redigerad av Flach1337 2018-03-22 kl. 23:50.
Citera
2018-03-23, 21:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nu är jag inte rätt person att ge råd om detta. Skulle känns förjävligt att tappa håret vid 22. Farsan gjorde det. Tur för mig fick jag hår från morsan. Men jag tror ärligt inte det finns någon lösning. Det kommer finnas en massa som kommer bjuda dig på en lösning om du ger dom pengar. Men det är inget som funkar. Tänk så här Jason Statham förlorade håret ungefär samtidigt som dig och inte har han några större problem att få kvinns.

Jo, det känns rätt segt att redan börja tappa håret... Haha, tyvärr har jag inte riktigt samma kropp eller skådis- och stuntkarriär att skryta om som Jason Statham 😂 Mitt ansikte däremot ser rätt bra ut; blir väl till att börja styrketräna och att sätta igång med kampsport!
Citera
2018-03-23, 21:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argpatriark
Skaffa inte mediciner eller terapier, de vill bara lura dig på dina pengar. Det enda som fungerar är hårtransplantation, punkt.

1. Svälj stoltheten och raka av dig håret.
2. Ha kvar håret som det är.
3. Transplantation.

Några andra val har du inte.

Jo, jag har också funderat på det här med hårtransplantation, det är det alternativ jag gillar bäst av de jag hittat. Bl.a. Antonio Conte har gjort hårtransplantation, och han har fått väldigt bra resultat.

Men hur fungerar det, jag antar att man måste vänta tills håravfallet nått en viss punkt, d.v.s. gå några år med taskig hårväxt, innan man kan göra transplantationen? Så att jag inte bara får hår placerat på vikarna nu, och sedan om något/några år har håret där bakom ramlat av istället? Rätta mig om jag har fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback