Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-09-05, 23:24
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Så då kan denna tråd stängas?

Du som TS sprider rykten om att SD har en lista på saker som de kommer ha som krav.. sedan så postar inget om vilka kraven är och när du får frågan så är denna lista hemlig men vi kan läsa valmanifestet?

Finns KRAVEN I VALMANIFESTET?

Vi väljare vill veta!!!

Ja, kraven finns i valmanifestet och i Sverigedemokraternas kärnfrågor invandringspolitiken, kriminalpolitiken, äldre och pensionspolitiken och välfärden med fokus på sjukvården och arbetsvillkoren i offentlig sektor.

Plus krav om chefer och styrning av myndigheter och poster i utskott i riksdagen och liknande.

Din idol Löfven fick också en inför förra valet, fråga honom om du får se den. Han har säkert använt den flitigt under mandatperioden.
Citera
2018-09-05, 23:38
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ja, kraven finns i valmanifestet och i Sverigedemokraternas kärnfrågor invandringspolitiken, kriminalpolitiken, äldre och pensionspolitiken och välfärden med fokus på sjukvården och arbetsvillkoren i offentlig sektor.

Plus krav om chefer och styrning av myndigheter och poster i utskott i riksdagen och liknande.

Din idol Löfven fick också en inför förra valet, fråga honom om du får se den. Han har säkert använt den flitigt under mandatperioden.

Bra börja nu då säga vilka är absoluta krav, vilka kan SD tänkas förhandla om och vilka skiter de i!
Då finns det något att diskutera!

Eller så svarar du ärligt som din fuhrer: Jag vet inte!

SD:s valmanifest finns det trådar om och är inte ämnet!
Citera
2018-09-06, 00:28
Medlem
8711s avatar
Citat:
Bra börja nu då säga vilka är absoluta krav, vilka kan SD tänkas förhandla om och vilka skiter de i!
Då finns det något att diskutera!

Eller så svarar du ärligt som din fuhrer: Jag vet inte!

SD:s valmanifest finns det trådar om och är inte ämnet!

Du är patetisk du Jag har svarat dig, men du tar ju inte till dig svaren. Sverigedemokraternas krav finns inom Sverigedemokraternas kärnområden invandringspolitiken, kriminalpolitiken, äldre och pensionspolitiken och välfärdspolitiken med fokus på sjukvården och arbetsvillkoren i offentlig sektor.

Plus att SD kräver ordförandeposter i utskotten i riksdagen, vice talmansposten och en rad krav gällande myndigheters styrning och chefer.
Citera
2018-09-06, 00:39
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Du är patetisk du Jag har svarat dig, men du tar ju inte till dig svaren. Sverigedemokraternas krav finns inom Sverigedemokraternas kärnområden invandringspolitiken, kriminalpolitiken, äldre och pensionspolitiken och välfärdspolitiken med fokus på sjukvården och arbetsvillkoren i offentlig sektor.

Plus att SD kräver ordförandeposter i utskotten i riksdagen, vice talmansposten och en rad krav gällande myndigheters styrning och chefer.

Bra! då är det bara:
Källa på att dessa är med på LISTAN!
Förtydligande om vilka specifika saker SKA genomföras för att SD kan tänka sig en regeringsbildning med t.ex. Vänstern!

Snart så har du skapat något som går att diskutera dvs LISTAN!

Visste du att KD har en rad punkter som de prioriterar lista men den är hemlig och ingen djävel startar en tråd om denna eftersom t.o.m. djävulen har något bakom pannbenet och förstår att diskussions värdet är noll! Men om du bara tar fram LISTAN så...
Citera
2018-09-06, 00:55
Medlem
8711s avatar
Citat:
Bra! då är det bara:
Källa på att dessa är med på LISTAN!
Förtydligande om vilka specifika saker SKA genomföras för att SD kan tänka sig en regeringsbildning med t.ex. Vänstern!

Snart så har du skapat något som går att diskutera dvs LISTAN!

Visste du att KD har en rad punkter som de prioriterar lista men den är hemlig och ingen djävel startar en tråd om denna eftersom t.o.m. djävulen har något bakom pannbenet och förstår att diskussions värdet är noll! Men om du bara tar fram LISTAN så...

Det finns en lång rad länkar genom tråden som bekräftar att listorna finns, både förra valet och det här valet, vilka områden som kraven gäller vilka är dom jag har nämnt.

Kravlistan kommer lämnas till den som får uppdraget att bilda regering.
Citera
2018-09-06, 01:05
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Det finns en lång rad länkar genom tråden som bekräftar att listorna finns, både förra valet och det här valet, vilka områden som kraven gäller vilka är dom jag har nämnt.

Kravlistan kommer lämnas till den som får uppdraget att bilda regering.

Jaså:
Citat:
Vore faktiskt lite kul att få ta del av kravlistan. Man skulle kunna få till en ganska stor presskonferens om man lanserade att "SD släpper kravlistan" och räknar upp ett antal huvudpunkter med fokus på SD:s kärnfrågor invandringspolitiken, kriminalpolitiken, välfärdspolitiken med fokus på sjukvården och våra äldre och pensionärers villkor. Det är där kraven bör ligga.
Du skriver själv att du inte har den blekaste men om den fanns så vore det kul...

Sluta larva dig du har skapat en skittråd som efter 6 månader givit oss: NADA!

Om KDnMSD får möjligheten...

Ulf kallar in Jimmie till möte:
U: vad vill du?
J: Vet inte...
U: Men kom igen...
J: Vet inte... men färre negrer och muslimer som tillåts komma till svärje tror jag..
U: OK!
J: Vad bra!
(SD:s lista... i verkligheten)
Citera
2018-09-06, 12:59
Medlem
8711s avatar
Citat:
Jaså:

Du skriver själv att du inte har den blekaste men om den fanns så vore det kul...

Sluta larva dig du har skapat en skittråd som efter 6 månader givit oss: NADA!

Om KDnMSD får möjligheten...

Ulf kallar in Jimmie till möte:
U: vad vill du?
J: Vet inte...
U: Men kom igen...
J: Vet inte... men färre negrer och muslimer som tillåts komma till svärje tror jag..
U: OK!
J: Vad bra!
(SD:s lista... i verkligheten)

Jag vet väldigt väl vad som är Sverigedemokraternas politik och kärnområden, det behöver du inte oroa dig för. Det är där som Sverigedemokraterna har krav, angående invandringspolitiken, kriminalpolitiken, äldre och pensionspolitiken och gällande välfärden med fokus på sjukvården och arbetsvillkoren i offentlig sektor.

Utöver det har SD krav angående poster som bland annat ordförande och vice ordförande i utskotten i riksdagen och angående styrningen angående vissa myndigheter och vilka som ska vara chefer där och vilka som inte ska vara chefer där.
Citera
2018-09-07, 10:53
Medlem
OliverCromwells avatar
Vart kan man se listan på kraven?
Citera
2018-09-08, 01:28
Medlem
EnGodForlorares avatar
Jag kan tänka mig hur det kommer gå till när SD och M går igenom Jimmies berömda kravlista. Supertuffa förhandlingar väntar:

Uffe: Jaha du Jimmie, du vill att vi ska införa marknadshyror. Ja det kan vi gå med på.
Jimpan: Tack för det Ulf! Ni vill stoppa asylinvandringen? Jag vet inte.. Vi kan få en svekdebatt.
Uffe: Skärpning Jimmie! Om ni går med på det lovar vi att sänka skatterna för de allra rikaste.
Jimpan: Låt gå! Att de rikaste ska få mer i plånboken är viktigt för oss. Kan ni moderater i gengäld chockhöja matmomsen?
Uffe: Hela vägen in i kaklet! Ska vi inte kasta ut 100 000 bidragstagande invandrare också?
Jimpan: Suck.. Okej då, Ulf.
Citera
2021-04-13, 20:39
Medlem
8711s avatar
Citat:
Presenterar kravlistan senare

Åkesson var ovanligt nedtonad under pressträffen om vilka krav han kommer ställa för att ett samarbete ska bli möjligt. Det är för tidigt att ställa krav och man måste gå in i ett samarbete med en kompromissvilja, sa han. Partiets kärnfrågor som migration, integration, lag och ordning kommer dock vara i fokus i den överenskommelse han vill ha.

När presenterar ni er kravlista?

– Vi kommer att presentera en valplattform i mars nästa år, det är vår kravlista kan man säga.
Vi kommer också presentera ett mer detaljerat valmanifest. Ju fler som röstar på SD, desto mer SD-politik får man. Vi förväntar oss att vi får ett inflytande som står i proportion till vårt väljarstöd.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...truktiv-ansats
Citera
2021-06-17, 12:47
Medlem
8711s avatar
Citat:
”Pratar med Jimmie Åkesson då och då”

Men, även om Kristersson ser SD som en naturlig del av regeringsunderlaget, är några ministerposter till Jimmie Åkesson och hans partikollegor inte aktuellt. Moderatledaren är heller inte villig att ta fram en detaljerad plan över vilken politik en borgerlig regering ska föra, något som SD krävt.

– Det är en av svagheterna med januariavtalet att man skapat ett statiskt avtal som oavsett vad som händer låser vad man ska göra, säger Kristersson som dock tillägger att han är villig att samtala med SD om den framtida politiken.

– Jag pratar med Jimmie Åkesson då och då. Sverigedemokraterna vill självklart ha genomslag för viktiga åsikter som de har.

https://www.expressen.se/nyheter/pra...son-da-och-da/
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback