Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-22, 18:43
  #1
Medlem
Belavias avatar
Syftar på etniska svenskar födda -00 och senare. Alla klagar på nya generationer, men finns det inte anledning att vara orolig på riktigt i det här fallet?

Mitt ex är lärare på gymnasiet, bl.a i svenska språket. En dag fick jag för mig att läsa några uppsatser som hon hade tagit med sig hem för rättning på den tiden då vi var tillsammans. Och jag tittade då på vad de svenska ungdomarna hade skrivit, alltså Liam, Axel, Sara, Nova, vanliga svenskar helt enkelt. Men fan vad dom skrev illa. Stavfel, syftningsfel, fel i meningsbyggnad etc.

Jag tänkte inte mer på det, antog att dagens nya generation kanske är mer känslomässigt kompetenta, har större kontaktnät osv. Vad spelar stavfel för roll om man är en skön människa som trivs med livet, men det var nog mer av ett försvar från min sida. För uppsatsernas innehåll var allt annat än djup, komplexitet och känslomässig mognad.

I samma veva hörde jag om en svensk hockeyspelare som kommit till min stad för ett ettårskontrakt, men som snart ville bryta sitt kontrakt då han kände att han inte trivdes med "värdegrunden" som några av hans medspelare hade, han formulerade sig visserligen annorlunda, men det var kontentan. Han kunde omöjligt stanna kvar i laget menade han.

Min mamma som också är involverad i skolan berättade för mig att många svenska ungdomar inte går till skolan, alltså svenska ungdomar, de är s.k "hemmasittare" som skolan kallar det. Är det inte sjukt att det finns en etikett, en term för beteendet? Nästan som att det blir accepterat då, normaliserat liksom.

Kan det vara så att när man blandar kulturer och bakgrunder där svenskar många gånger utgör minoritet i sina egna klasser, så kan de omöjligt få den stimulans som de skulle behöva?

De har liksom inte möjlighet att realisera sin potential. De verkar inte ens ha intellektuell hunger och vilja att utveckla empati, bildning etcetera.

När jag gick i skolan så fanns det några enstaka "färgade". Alla vi svenskar var hungriga på livet. Vi konsumerade kultur med hög verkshöjd, intresserade oss för vetenskap(riktig vetenskap, inte genustrams), idrottade med karaktär osv.

Det värsta med mångkulturen är kanske den indirekta effekten, d.v.s att det påverkar unga svenskar? Ungefär som man blandar två ingredienser till en lösning. Det blir ett språng i mena-kulturen, då de tar till sig lite västerländskt kulturgods, de kanske blir inspirerade till lite mer frihet, bejakande av livet. Medan för svenskar blir det en tillbakagång jämfört med generationen innan. De blir lite mindre bildade, lite mindre hänsynsfulla, får lite kortare "attention span"

Spekulerar bara, jag kan ha fel, vad tror ni? Om det är så att jag spårar någon typ av sanning här, så beror det inte enbart på mångkulturen såklart. Den kulturmarxistiska hjärntvätten gör nog sitt till också.
__________________
Senast redigerad av Belavia 2018-03-22 kl. 18:48.
Citera
2018-03-22, 19:08
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Klart de inte kan stava när de använder rättstavningsprogram i sin mobil och på datorn!
Se bara på allt folk på Flashback som särskriver.
Citera
2018-03-22, 19:18
  #3
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Klart de inte kan stava när de använder rättstavningsprogram i sin mobil och på datorn!
Se bara på allt folk på Flashback som särskriver.

1-0 till dig!
Citera
2018-03-22, 20:26
  #4
Medlem
TS du skriver det jag tyckt och befarat länge. Man ser inlägg här på FB hur det är ställt . Myrket är så illa skrivet att det är nästan omöjligt att förstå innehållet. Många är väl invandrade, men många inte, skulle jag tro.
Ja, vad kan vi göra åt det? Vi kan inte anklaga våra barn och ungdomar. Vilka krav ställer ditt X på sina elever, och kanske framförallt på sig själv ? Det är ju ett resultat på hennes undervisning.

Hur är kvaliteten på högskolor och universitet? Jag ger inte mycket för den. Själv är jag från den gamla tiden och dess skolor med hårdkörning i svenska i tal och skrift. Det finns mycket som jag anser är tillbakabildande. Datorer och miniräknare som läromedel på lågstadiet, tex.
Möjligtvis kan dessa smygas in i slutet av högstadiet. Innan dess kan man introduceras i bibliotek. Skulle lärarna klara av att undervisa under dessa premisser?
Nej, Pisaundersökningarnas resultat ljuger inte. Det intellektuella förfallet är här för att stanna. Det går inte att komma ifrån då det underbyggs av hela det nuvarande samhället. Med värdegrund, genustänk och allt.
Det är skönt att inte vara ung.
Citera
2018-03-22, 23:48
  #5
Medlem
Jag ger inte mycket för generationen som fick sin första telefon när vi gick över till Smartphones. Alla dem är beroende av sin telefon. Vi som har levt i båda tider har ju någon sorts emotionell kontakt med verkligheten medan de som har smartphonen lever hela sitt sociala liv genom den, om man nu inte har en fritidsaktivitet i grupp som t.ex. lagsporter. Folk känner inte sina vänner längre, de känner dem genom nätet men de umgås inte tillräckligt för att faktiskt veta hur en person reagerar i verkligheten. Därför blir de sociala vrak, ofta utan empati, eftersom de inte upplever sådant på riktigt utan kanske bara i realityserier eller på film/serier.

Det finns ingen som helst mening att sätta barn till världen när de kommer växa upp med mobilen som bästa vän och med vänner som kommer leva på detta sätt så att det blir en norm att vara den tuffaste på nätet. Ser framför mig en empatilös och hård framtid där folk inte har några vänner, och inga relationer med sina föräldrar som också är mobilberoende. Usch fyfan.
Citera
2018-03-23, 01:04
  #6
Medlem
TraXzmans avatar
Tycker att TS beskrivning passar som klippt och skuret till denna video

Den här videon tycker jag alla ska se (såg den nyss) och speciellt den yngre generationen.
Den är väldigt viktig, sann och naturlig och det handlar inte om rasism, nazism men nationalism, vill vi behålla europa europeisk pro-white genetiskt ?

What It Means To Be Pro-European

https://www.youtube.com/watch?v=lFLbtkJ2hyw

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Citera
2018-03-23, 01:25
  #7
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Tycker att TS beskrivning passar som klippt och skuret till denna video

Den här videon tycker jag alla ska se (såg den nyss) och speciellt den yngre generationen.
Den är väldigt viktig, sann och naturlig och det handlar inte om rasism, nazism men nationalism, vill vi behålla europa europeisk pro-white genetiskt ?

What It Means To Be Pro-European

https://www.youtube.com/watch?v=lFLbtkJ2hyw

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Bra video. Jag är från och med nu pro-white.
Citera
2018-03-23, 07:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Syftar på etniska svenskar födda -00 och senare. Alla klagar på nya generationer, men finns det inte anledning att vara orolig på riktigt i det här fallet?

Mitt ex är lärare på gymnasiet, bl.a i svenska språket. En dag fick jag för mig att läsa några uppsatser som hon hade tagit med sig hem för rättning på den tiden då vi var tillsammans. Och jag tittade då på vad de svenska ungdomarna hade skrivit, alltså Liam, Axel, Sara, Nova, vanliga svenskar helt enkelt. Men fan vad dom skrev illa. Stavfel, syftningsfel, fel i meningsbyggnad etc.

Jag tänkte inte mer på det, antog att dagens nya generation kanske är mer känslomässigt kompetenta, har större kontaktnät osv. Vad spelar stavfel för roll om man är en skön människa som trivs med livet, men det var nog mer av ett försvar från min sida. För uppsatsernas innehåll var allt annat än djup, komplexitet och känslomässig mognad.

I samma veva hörde jag om en svensk hockeyspelare som kommit till min stad för ett ettårskontrakt, men som snart ville bryta sitt kontrakt då han kände att han inte trivdes med "värdegrunden" som några av hans medspelare hade, han formulerade sig visserligen annorlunda, men det var kontentan. Han kunde omöjligt stanna kvar i laget menade han.

Min mamma som också är involverad i skolan berättade för mig att många svenska ungdomar inte går till skolan, alltså svenska ungdomar, de är s.k "hemmasittare" som skolan kallar det. Är det inte sjukt att det finns en etikett, en term för beteendet? Nästan som att det blir accepterat då, normaliserat liksom.

Kan det vara så att när man blandar kulturer och bakgrunder där svenskar många gånger utgör minoritet i sina egna klasser, så kan de omöjligt få den stimulans som de skulle behöva?

De har liksom inte möjlighet att realisera sin potential. De verkar inte ens ha intellektuell hunger och vilja att utveckla empati, bildning etcetera.

När jag gick i skolan så fanns det några enstaka "färgade". Alla vi svenskar var hungriga på livet. Vi konsumerade kultur med hög verkshöjd, intresserade oss för vetenskap(riktig vetenskap, inte genustrams), idrottade med karaktär osv.

Det värsta med mångkulturen är kanske den indirekta effekten, d.v.s att det påverkar unga svenskar? Ungefär som man blandar två ingredienser till en lösning. Det blir ett språng i mena-kulturen, då de tar till sig lite västerländskt kulturgods, de kanske blir inspirerade till lite mer frihet, bejakande av livet. Medan för svenskar blir det en tillbakagång jämfört med generationen innan. De blir lite mindre bildade, lite mindre hänsynsfulla, får lite kortare "attention span"

Spekulerar bara, jag kan ha fel, vad tror ni? Om det är så att jag spårar någon typ av sanning här, så beror det inte enbart på mångkulturen såklart. Den kulturmarxistiska hjärntvätten gör nog sitt till också.

Inget nytt. Man får tacka Silicon Valley och föräldrar som ger iPad och iPhone till ungarna för att få slut på skrikandet.

Man bör införa i svenska skolsystemet något från Indien. Nämligen Vipassana meditation.
Citera
2018-03-23, 10:28
  #9
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Bra video. Jag är från och med nu pro-white.

Jag är ochså pro-white

Härligt, ja eller helt naturligt om man vill bevara sitt genetiska etnisitet, rötter, arv och uppväxt i sitt land i skandinavien samt europas originalbefolkning som majoritet.

I övrigt gäller samma inställning hos övriga länder utanför Europa. Att araber och afrikaner vill att deras befolkning ska vara just etniska mörkhåriga araber och etniska svarthyade afrikaner i stor majoritet.

Saken är den att vi i europa har ju inget syfte i att invadera deras länder genom massimmigration.
Hoppas yngre generationen förstår detta att europa inte tillhör NEMA så att ukraina består av afganistaner och sverige av både araber och afrikaner som majoritet. Detta måste man alltså se till att det inte händer och strypa invandringen så inte andra länder tar över ens egna land eller hela europa

Men utvecklingen ser dessvärre sämre ut så det gäller för unga män och alla att förstå detta först och sen göra nånting åt saken genom att engagera sig politiskt eller bara demonstrera mot invasion från andra värdsdelar som inte hör hemma i europa till överskott.

Flyktinghjälp om den ens ska vara kvar? Får de i deras hemländer i fredliga närområden till 100% är det huvudsakliga målet och ända sättet att hjälpa på riktigt så nåt förändras på riktigt. Flyktinginvandring ska hållas på mikroskopisk nivå med andra ord
__________________
Senast redigerad av TraXzman 2018-03-23 kl. 10:34.
Citera
2018-03-23, 10:38
  #10
Medlem
EnGodForlorares avatar
Ni som tycker att det går utför med dagens ungdom, och därmed anser er själva vara smartare än dom (haha, ja det stavas så!), klicka på följande länk:

http://www.edusci.umu.se/np/np-2-4/tidigare-givna-prov/

Tanka sedan hem PDF:en för Kurs 4, del B-D (http://www5.edusci.umu.se/np/resourc...v/Ma4-vt13.pdf) och lös provet!

Provet är alldeles för svårt för de flesta vuxna, vilket bevisar att det inte är så illa ställt med den yngre generationen.
Citera
2018-03-23, 10:49
  #11
Medlem
Sanningen är att västvärlden tappat i IQ sedan ~1990. Vissa mer andra mindre, det enda land i väst som fortfarande ökar i medel-IQ är USA.

Varför vet man inte. Men invandring, miljögifter samt allmänt sämre gener (WT föder mer barn än smarta) är väl forskarnas gissningar.
Citera
2018-03-23, 17:44
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Ni som tycker att det går utför med dagens ungdom, och därmed anser er själva vara smartare än dom (haha, ja det stavas så!), klicka på följande länk:

http://www.edusci.umu.se/np/np-2-4/tidigare-givna-prov/

Tanka sedan hem PDF:en för Kurs 4, del B-D (http://www5.edusci.umu.se/np/resourc...v/Ma4-vt13.pdf) och lös provet!

Provet är alldeles för svårt för de flesta vuxna, vilket bevisar att det inte är så illa ställt med den yngre generationen.

bara matte, känner folk som älskar matte men är sociala förlorare. det där säger inte mycket alls. är bekant med en kille som klarar det där provet med ögonbindel men tyvärr är det inte mkt annat han är bra på alls.
hur ofta använder man den där typen av matte i verkliga livet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback