Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-22, 18:34
  #1
Medlem
KmWs avatar
Hej! Vad tror ni om Attana?

Bolaget är verksamt inom biotech och har utvecklat en teknik för att i tidigt skede i läkemedelsutveckling utvärdera en läkemedelskandidat och därmed kapa stora kostnader.

De gjorde en emission i november 2017 och noterades på Nordic MTF 7 mars i år. Många verkar tro att det är nästa raket. Köpte 1000 st till 0,60 tidigare i veckan mest för skojs skull, inga pengar att förlora heller. Dividend Sweden har även förvärvat aktier i bolaget.
Citera
2018-04-07, 03:45
  #2
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Fler som har denna aktie? 145% upp sen introduktionen i början av mars och jag gick in förra veckan och ligger redan på +32%. En ostoppbar raket!
Citera
2018-04-07, 06:53
  #3
Medlem
GoUoDs avatar
Dividend Sweden är ju inga giganter, dessutom ganska låga enl. TA om jag inte minns fel men det ger väl ett visst förtroende om ett företag går in i andra företag känns dock lite som en plastskuta på stilla havet, kan flyta kan sjunka. Inte gått in alls i attana.
Citera
2018-04-08, 00:48
  #4
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Dividend Sweden är ju inga giganter, dessutom ganska låga enl. TA om jag inte minns fel men det ger väl ett visst förtroende om ett företag går in i andra företag känns dock lite som en plastskuta på stilla havet, kan flyta kan sjunka. Inte gått in alls i attana.
Ändå verkar du ha en jävla koll...
Citera
2018-04-08, 20:38
  #5
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ändå verkar du ha en jävla koll...
Ja. Det framstår ju så, därför påpekade jag precis det - så att ingen tror att jag har en jävla koll! peas out
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2018-04-08 kl. 20:45.
Citera
2018-04-10, 11:59
  #6
Medlem
Snubchurps avatar
Köpt 20k aktier för 1,30 i Attana. Hoppas på positiv utveckling efter att ha varit inne i svängarna med BTC, ETH, CoHo och Invuo. Har varit ett jäkla krigande för att ta sig ur dessa utan att gå i botten om man säger så
Citera
2018-04-10, 12:02
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Köpt 20k aktier för 1,30 i Attana. Hoppas på positiv utveckling efter att ha varit inne i svängarna med BTC, ETH, CoHo och Invuo. Har varit ett jäkla krigande för att ta sig ur dessa utan att gå i botten om man säger så


Någon plan på när du ska sälja? Jag siktar på 2 kronor men är det rimligt? Oftast i såna här bolag blir det -50 procent och man förbannar sig själv.
__________________
Senast redigerad av Blod-Jocke 2018-04-10 kl. 12:04. Anledning: råkade skicka utan att skriva något
Citera
2018-04-10, 12:40
  #8
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blod-Jocke
Någon plan på när du ska sälja? Jag siktar på 2 kronor men är det rimligt? Oftast i såna här bolag blir det -50 procent och man förbannar sig själv.

Jag tror att 2 kr är rimligt men jag hoppas främst på att den ska stabilisera sig kring mitt inköpsvärde och förhoppningsvis ta sig en bit upp ifrån det. Då kommer jag börja fundera på att sälja. Kanske får sätta en stopp loss på 1,29. Men jag tänker såhär, ett nynoterad bolag med goda framtidsplaner. Kan vi få en -50 nedgång inom närmsta tiden tror du?
Citera
2018-04-11, 11:17
  #9
Medlem
Köpt in mig med 17k aktier för inköpsvärdet 1,45. Nu är det bara att hålla tummarna.
Citera
2018-04-11, 12:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebacken
Köpt in mig med 17k aktier för inköpsvärdet 1,45. Nu är det bara att hålla tummarna.
Du skulle väntat liiiite till bara
Citera
2018-04-11, 19:04
  #11
Medlem
KmWs avatar
Safeade och sålde vid kronan, men det verkar fullt möjligt att nå 2 kr om någon vecka.
Citera
2018-04-12, 11:14
  #12
Medlem
Hehe fort går det utför, precis som det ska vara när jag har lastat in besparingar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback