Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-22, 20:14
  #13
Moderator
Neksnors avatar
En del flygbolag låter väl passagerare boka extra sittplats för musikinstrument? Om det funkar så borde de funka även med en dator, men det kan vara lämpligt att kolla ordentligt (= ställa frågan direkt till flygbolaget) innan bokning.
Vad gäller bomber så brukar en stationär dator vara enklare att öppna och inspektera än en laptop. Om den får åka med så rekommenderar jag TS att ha en skruv lös så att säkerhetskontrollen lätt kan öppna lådan. Räkna med att säkerhetskontrollen tar längre tid än normalt.
Citera
2018-03-22, 20:23
  #14
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flanderius
Nu sitter jag absolut inte på en ultimat sanning, men det tordes vara oerhört osmickrande att dra med en stationär dator som handbagage, då den absolut kan fungera som en bra bomblåda. Hellre ser jag att den går som reguljärt bagage.

Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Vad i hela fridens namn är det du skriver? Tror du på fullaste allvar att jag är någon IS sympatisör? Vad fan gaggar du om? Vadå bomblåda? Du är tammefan den sjukaste individen jag har stött på här på Flashback som ens får för sig dessa påståenden.

Dator är något jag använder konstant och det är något som betyder enormt mycket för mig, att du kommer och få för dig dessa sjuka påståenden är bara löjligt.

Ha ha ha! TS reaktion är ju helt underbar! Ja du, TS, tror du att säkerhetskontrollen bara kommer lita på dig för att DU säger att det inte är något skumt? Varför skulle de lita på dig?
Citera
2018-03-22, 21:57
  #15
Medlem
BernardLoutres avatar
Jag checkade in en stationär dator på ett flyg inom Europa nyligen. Det kostade 120 spänn extra med Norwegian. Den vägde 16 kg så inte en chans att de skulle ha accepterat den som handbagage. Kom fram gjorde den i alla fall och den verkar fungera.
Citera
2018-03-23, 06:33
  #16
Medlem
WLHSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Jag ska nämligen resa till Malta inom kort och har planer på att ta med min stationära dator, jag undrar då hur de tär med reglerna gällande att ha med sig en dator med sig, tänkte ha med den inne på flyget som handbagage,

Vilket flygbolag reser du med? Och vilken storlek har dator? Kan du svara på de frågorna så ser du själv om du kan ta med den som handbagage. Säkerhetsmässigt så kan du ta med den genom säkerhetskontrollen utan problem. Jag reser ibland med min ena stationära dator, och har aldrig stött på problem.
Citera
2018-03-24, 13:32
  #17
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WLHS
Vilket flygbolag reser du med? Och vilken storlek har dator? Kan du svara på de frågorna så ser du själv om du kan ta med den som handbagage. Säkerhetsmässigt så kan du ta med den genom säkerhetskontrollen utan problem. Jag reser ibland med min ena stationära dator, och har aldrig stött på problem.


Tänkte mig typ sas.
Citera
2018-03-25, 11:16
  #18
Medlem
WLHSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Tänkte mig typ sas.

Så ska det inte vara några problem. Men ett tips är att lägga den i något emballage så du slipper reopor.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2927804

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback