Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-22, 15:42
  #1
Avstängd
Snaellkillens avatar
Jag är bara lite över 40 men har upptäckt gråa hår vid tinningen. I ärlighetens namn kan jag i bland tycka att det ser ganska snyggt ut! Lite skimmrigt! :-)

Hur ska jag ställa mig? Färga det eller bli en elegant äldre man i 40-års åldern?

(40 är ju inte så gammalt så jag gillar inte den beskrivningen om "äldre gentleman" helt och hållet...)
Citera
2018-03-22, 15:50
  #2
Avstängd
MrMadoffs avatar
Bara lite över 40? Du är en gubbe, det vet du va?
Citera
2018-03-22, 15:56
  #3
Avstängd
Snaellkillens avatar
Möjligen gubbe.. men gråa hår är för mig farfar... :-P Så gammal är jag inte!

Det spelar ingen roll. Det är tydligt att jag inte kan snurra upp någon fjortis .. eller dylikt med mitt silverliknande hår.

Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Bara lite över 40? Du är en gubbe, det vet du va?
Citera
2018-03-22, 15:57
  #4
Medlem
Fick mitt första när jag var kanske 17 år. Vill ha mer! Tycker det är nice med grått och vitt.

Nej du skall icke färga!
Citera
2018-03-22, 16:00
  #5
Avstängd
Snaellkillens avatar
Tack för ditt svar! Jag har inte så enormt mycket, men i bland tycker jag det ser ganska bra ut, blandingen mellan det kastanjebruna och det silvervita! :-)

Citat:
Ursprungligen postat av Flach1337
Fick mitt första när jag var kanske 17 år. Vill ha mer! Tycker det är nice med grått och vitt.

Den äldre mannens erfarenhet tillsammans med de fumliga försöken i ungdomen som mina bruna vippor i håret antyder!

Nej du skall icke färga!
__________________
Senast redigerad av Snaellkillen 2018-03-22 kl. 16:05.
Citera
2018-03-22, 16:03
  #6
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En man färgar inte håret.
Citera
2018-03-22, 16:07
  #7
Avstängd
Snaellkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En man färgar inte håret.

Jag håller med dig. Jag kommer nog inte att färga håret!
Citera
2018-03-22, 16:07
  #8
Medlem
jag är 22 och har massa vitgråa strån.
genetisk.
tycker inte du ska färga
Citera
2018-03-22, 16:11
  #9
Avstängd
Snaellkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaellkillen
Jag håller med dig. Jag kommer nog inte att färga håret!


Förstå mig också. Plötsligt en morgon upptäckte jag vita hårtrån.

Och just där vid den tidpunkten kände jag att jag inte ens kunde stöta på fjortisar, än om det var på skoj! :-)

Nåväl.. det finns bra hattar att dölja gråa hår! :-P
Citera
2018-03-22, 16:14
  #10
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
He, he...detta började långt innan 40 för mig.

Personligen skulle jag aldrig vilja färga det, tycker det bara är trevligt med en ny färg. Omväxling förnöjer.

Men visst, vill du färga det så kör på. Gör det du själv känner för!

...du kan även raka skallen helt! Det är en utväg man inte får glömma heller.
__________________
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2018-03-22 kl. 16:17.
Citera
2018-03-22, 16:49
  #11
Medlem
JayJayAdamss avatar
Jag är 30 och har en hel del gråa hår på sidorna. Fick jag redan för 5-6 år sedan. Jag brukar säga till folk att det är visheten som gjort det. Vet dock inte vad man kan skylla på när man är 40 men kör på samma.

Har en princip att aldrig färga håret. Det är extremt fjolligt tycker jag. Dessutom tycker jag det är lite snyggt faktiskt och har absolut inga problem med det.
Då är det bra mycket värre att vara tunnhårig. En barndomsväns pappa började tappa håret när han var 17år gammal, det är ingen höjdare kan jag tänka mig.

Acceptera så du ser ut, finns garanterar kvinnor där ute som får lite George Clooney-vibbar och då pirrar det till i bäret på dom.

Summering: färga det inte. Acceptera och vänd det till din fördel (tänk George Clooney!)
Citera
2018-03-22, 17:02
  #12
Medlem
SkepticalHippos avatar
Fel forumdel.

Erotik och sexualitet --> Hår- och kroppsvård
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback