Citat:
Ursprungligen postat av
mansnils
Om en användare har en trög dator så får väl den datorn köra med frame-skipping tänker jag? Om användaren har en trög dator ska det ju vara dennes problem. Då räcker det att bilden fastnar hos användarens dator. Det verkar inte påverka om datorn aktivt matas med nya speltillstånd från servern. När jag kör speedtest.net får jag över 300ms i ping på de servrar som ligger längst bort, så det är en problemfaktor. Man vill antagligen upprätthålla någon form av konstant tidsflöde i interaktionen tänker jag mig, oavsett ping och datorernas snabbhet. Men det låter som att rättvisa bygger på antaganden om förhållandena med datorernas prestanda och ping/latency till servern och att det därför inte finns något helt rättvist interaktionssystem (ping/latency kan variera, om än lite).
Det är mycket som påverkar och det mesta är upp till användaren att se till att man har en bra dator och en snabb uppkoppling. Har man 300ms i ping kanske någon annan bredbandsleverantör bättre ping. När jag bytte till Telia så halverades mina pingtider till Usa t.ex. så det finns mycket att undersöka för att optimera och få det så rättvist som möjligt...
Även människor har olika reaktionstid hur kompenserar man för det ;-)