Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-22, 11:14
  #1
Medlem
Snart dags för årets höjdpunkt!
Vilka ska dit?

https://www.facebook.com/events/180179885865480/?ti=cl
Citera
2018-03-22, 19:16
  #2
Medlem
Vet inte. Vill dit fast känner ingen där tyvärr!
Citera
2018-03-23, 10:55
  #3
Medlem
elephantstones avatar
Retrospelsmässan är kul, men tyvärr är spelpriserna i regel högre än på Tradera. Vill man däremot testa på olika spel finns mycket att hämta. Jag är glad som fick testa Zelda på Philips CD-i och i efterhand kan jag förstå varför det floppade. Räkna med lång kötid, runt en timme.
Citera
2018-03-23, 16:52
  #4
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Retrospelsmässan är kul, men tyvärr är spelpriserna i regel högre än på Tradera. Vill man däremot testa på olika spel finns mycket att hämta. Jag är glad som fick testa Zelda på Philips CD-i och i efterhand kan jag förstå varför det floppade. Räkna med lång kötid, runt en timme.

Även nu när de har ny lokal`?
Citera
2018-03-23, 21:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Även nu när de har ny lokal`?
Lokalen var betydligt bättre förra året när det gällde kötid, i princip ingen alls när jag var där. Det kanske var mer innan jag kom dock. För övrigt så har jag själv kroknat lite på denna mässa, alldeles för mycket nintendo och för lite övriga retrospel för min smak, men det är väl detta som drar folket å andra sidan.
__________________
Senast redigerad av pf10 2018-03-23 kl. 21:40.
Citera
2018-03-24, 09:21
  #6
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Lokalen var betydligt bättre förra året när det gällde kötid, i princip ingen alls när jag var där. Det kanske var mer innan jag kom dock. För övrigt så har jag själv kroknat lite på denna mässa, alldeles för mycket nintendo och för lite övriga retrospel för min smak, men det är väl detta som drar folket å andra sidan.

Jag var där år 2015 när evenemanget tog plats i Eriksbergshallen och då var det en timmes kötid fram tills lunch. Det var dock inga problem i och med alla cosplayers. Håller med dig om Nintendo-biten dock, inte för att jag själv samlar på spel längre, men för att det är kul att kunna känna på spel man tidigare inte har sett.

"Spela spel"-delen var dock underbar. Testade en japansk plattforms-shooter som jag fastnade rejält för.

Har du varit i bägge lokalerna?
Citera
2018-03-24, 09:33
  #7
Medlem
Jag var där 2015 och det var helt underbart att bara gå runt och titta på alla saker och få flashbacks till sin uppväxt.

Jag är sugen detta året men nackdelen är att det är 9 timmars bilfärd från där jag bor, så man har lite att tänka på.
Citera
2018-03-24, 09:58
  #8
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Lokalen var betydligt bättre förra året när det gällde kötid, i princip ingen alls när jag var där. Det kanske var mer innan jag kom dock. För övrigt så har jag själv kroknat lite på denna mässa, alldeles för mycket nintendo och för lite övriga retrospel för min smak, men det är väl detta som drar folket å andra sidan.

Precis den nya lokalen tar trots allt 4500 pers som max vilket gör en betydlig skillnad
Citera
2018-03-25, 10:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Jag var där år 2015 när evenemanget tog plats i Eriksbergshallen och då var det en timmes kötid fram tills lunch. Det var dock inga problem i och med alla cosplayers. Håller med dig om Nintendo-biten dock, inte för att jag själv samlar på spel längre, men för att det är kul att kunna känna på spel man tidigare inte har sett.

"Spela spel"-delen var dock underbar. Testade en japansk plattforms-shooter som jag fastnade rejält för.

Har du varit i bägge lokalerna?
Jodå, jag har varit i båda lokalerna. Skillnaden måste ses som markant även om det kunde bli trångt vid vissa gångstråk inne i lokalen, men det är nog svårt att komma ifrån helt. Gillar man mässan men om man tidigare dragit sig på grund av kötiden så rekommenderar jag nu ett besök.
Citera
2018-03-25, 21:04
  #10
Medlem
Blir nog en tripp dit i år.
Citera
2018-03-30, 12:37
  #11
Medlem
https://www.facebook.com/retrospelsm...2092967174237/
Citera
2018-04-08, 02:25
  #12
Moderator
memymos avatar
Kommer vara där iår igen som alltid!

Och detta året är det ju retrospelande bandet dunderpatrullen gäster med så kommer bli mycket roligt!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback