Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-12-09, 01:46
  #37
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Jo det lutar åt att jag gör det istället. Vilken föredrar du Gold Edition eller Original Single Barrel?



Ah trist, jag gillar när bourbon smakar bourbon hehe. Men som du och andra redan nämnt, Maker's Mark kan jag inte lovorda nog mycket, riktigt trevlig! Är det bara jag som tycker den har en aning gräs/hö eftersmak? Älskar det iallafall, den faller mig helt i smaken.



Den vanliga Four Roses eller Small Batch? Small Batch gillar jag väldigt mycket, bra tryck i den! Snart slut i flaskan här hemma också, synd att den bara finns i beställningssortimentet.

Blanton's Gold är kanonbra, det skiljer knappt 90 kr mellan dem, så jag skulle valt Gold som är snäppet vassare. Men all Blanton's är bra, så det spelar ingen jätteroll vilken man väljer.
Citera
2018-12-09, 12:24
  #38
Medlem
Igår drack jag upp sista dropparna från en Rebel yell som stått i skåpet något år. Helt okej vanilj smak, men inte så mycket tryck som jag vill ha när jag dricker bourbon. Fantastisk doft dock.
Annars är Bulleit Bourbon riktigt god! Bra styrka och lite kryddig. Billig och passar bra i sadelväskan.

En annan favorit är Wild turkey 101. Tyvärr finns den inte i ordinarie sortiment längre, men är helt klart värd att beställa. Bränner bra i halsen samtidigt som den är väldigt smakrik.
Citera
2021-01-20, 14:36
  #39
Medlem
kola-rapaces avatar
Systembolaget har fått in en nyhet i "Easy Rider Kentucky". Någon som har testat den ännu?

https://www.systembolaget.se/produkt...entucky-57501/

Vill köpa på mig en instegsraket till bourbon men vet inte var jag ska börja. Är mest sugen på en Makers Mark egentligen men vet inte om jag ska slänga iväg 400:- på något som jag antagligen kommer avsky första 100 gångerna jag dricker.
Citera
2021-01-21, 09:14
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kola-rapace
Systembolaget har fått in en nyhet i "Easy Rider Kentucky". Någon som har testat den ännu?

https://www.systembolaget.se/produkt...entucky-57501/

Vill köpa på mig en instegsraket till bourbon men vet inte var jag ska börja. Är mest sugen på en Makers Mark egentligen men vet inte om jag ska slänga iväg 400:- på något som jag antagligen kommer avsky första 100 gångerna jag dricker.

Jag vet inget om den. Köpte en Makers Mark en gång, visst gick den åt men vet inte om jag tyckte den var värd prisskillnaden mot vad som verkar vara mest populär i tråden, Jim Beam.

Nu har jag läst mer i tråden. MM verkar populär ändå, kanske får testa i igen. Men måste ändå säga att jag hellre lägger de pengarna på whisky eller rom.
__________________
Senast redigerad av ensam87a 2021-01-21 kl. 09:18.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback