Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-22, 18:38
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stridshingsten
Är det bara jag som stör mig enormt mycket på att sportkommentatorer pratar så himla mycket?

Det kan ju vara så att det egentligen är mig det är fel på och att jag har ADHD eller något i den stilen, men det är mer än ofta som deras ändlösa snack distraherar en och gör att man tappar koncentration och fokus från själva spelet.

Utan att överdriva är det nästan som att det skulle vara normalstandard att man visade filmer och tv-serier med regissörens kommentatorspår.

Är det verkligen så viktigt att hela tiden få veta vem som har bollen/pucken och sparkar/skjuter mot exakt vart och vem?

Sen verkar det även vara värre i vissa sporter än andra, och det absolut värsta verkar vara NBA. Där snackar vissa kommentatorer inte bara hela jävla tiden, utan även ibland i upp emot en minut om totalt jävla irrelevanta skitsaker som inte ens har någon som helst med spelet eller sporten att göra överhuvudtaget.

Det förstör inte heller bara koncentrationen och fokusen, utan även stämningen och de härliga ljuden av exempelvis en F1-bil eller ett par skridskor som flyger fram på isen.

Varför har man beslutat att det ska vara på detta vis? Får människor dödsångest om de måste kolla på TV-sport utan att någon pratar till dem konstant?

Det är inte det att Sportkommentatorer måste försvinna helt och hållet, men de kan sluta älska ljudet av sin egen röst och snacka betydligt mycket mindre. Säg vem som gjorde mål, om någon gör något anmärkningsvärt eller när det blir något regelbrott.

Så vad tycker ni, har jag rätt eller fel?

De värsta tycker jag är när man ser en Real Madrid match med en uppenbar Barcelona supporter som kommentator, riktigt störigt.
Citera
2018-03-22, 18:51
  #14
Medlem
Stridshingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18swecun
De värsta tycker jag är när man ser en Real Madrid match med en uppenbar Barcelona supporter som kommentator, riktigt störigt.

Ja, det är väldigt oprofessionellt, och det är ju i princip samma sak som när en ”opartisk” moderator på SVT leder en debatt mellan Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna.

Något som jag stör mig på enormt mycket är när ens favoritlag ligger under med 1-4 och har förlorat 10 matcher i rad och sportkommentatorn måste älta och påpeka detta faktum en gång varje minut.
__________________
Senast redigerad av Stridshingsten 2018-03-22 kl. 18:53.
Citera
2018-03-22, 19:02
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stridshingsten
Ja, det är väldigt oprofessionellt, och det är ju i princip samma sak som när en ”opartisk” moderator på SVT leder en debatt mellan Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna.

Något som jag stör mig på enormt mycket är när ens favoritlag ligger under med 1-4 och har förlorat 10 matcher i rad och sportkommentatorn måste älta och påpeka detta faktum en gång varje minut.

Haha SVT är i en klass för sig. "Opartisk" moderator och missvisande titlar på debattörer https://twitter.com/hanifbali/status/974410371976040448

Jag förstår va du menar men har själv inte varit med om det scenariot som madrid supporter. Låter som du är bajare:P
Citera
2018-03-22, 20:34
  #16
Medlem
det är skillnad på sportkommentatorer o experter...vilken kanal menar du ???
Citera
2018-03-22, 20:49
  #17
Medlem
Stridshingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18swecun
Jag förstår va du menar men har själv inte varit med om det scenariot som madrid supporter. Låter som du är bajare:P

Nej jag är ingen äcklig bajsare. Jag syftade på Detroit Red Wings.

Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigNisse
det är skillnad på sportkommentatorer o experter...vilken kanal menar du ???

Jag syftar primärt på sportkommentatorer som pratar hela tiden under matchen i sporter som Ishockey, Fotboll, Amerikansk Fotboll, Rugby, Basket, Formel 1 och MotoGP som visas på Cmore och Viasat. Jag får dock intrycket att Engelskspråkiga (i synnerhet Amerikanska) kommentatorer pratar betydligt mer.
__________________
Senast redigerad av Stridshingsten 2018-03-22 kl. 20:54.
Citera
2018-04-29, 21:48
  #18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrik-wid
Börja titta på snooker. Det kan ibland gå fem minuter utan att Kim Hartman säger ett enda ord.
Men när han väl säger något, då är det fan i mig guld nio gånger av tio.
"Doherty... dubbelräven. Han har en rävsvans bakom varje öra."

Han lyckas dessutom göra en så pass långsam och seg tillställning som ett parti snooker ändå är, till något fantastiskt spännande.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback