Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-22, 06:53
  #1
Medlem
madwolfs avatar
Har ni känt när man ligger i sängen och det känns som man flyter runt på ett hav, som att du är på en flotte och guppar runt på vågorna?

Brukar uppleva detta fenomen väldigt ofta på dissociativa-hallucinogenena droger.

Någpn som upplevt samma känsla?
Vad är det här för stadie\fenomen och vad ska vi kalla det för?
Citera
2018-03-22, 06:59
  #2
Medlem
Är du säker på att du inte bara har en vattensäng?
Citera
2018-03-22, 07:07
  #3
Medlem
Finsk-fyllas avatar
IKEA har en säng som heter Bäng..t..
Citera
2018-03-22, 07:31
  #4
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
IKEA har en säng som heter Bäng..t..

Och en köksstol som kallas d..Roger
Citera
2018-03-22, 09:15
  #5
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madwolf
Har ni känt när man ligger i sängen och det känns som man flyter runt på ett hav, som att du är på en flotte och guppar runt på vågorna?

Brukar uppleva detta fenomen väldigt ofta på dissociativa-hallucinogenena droger.

Någpn som upplevt samma känsla?
Vad är det här för stadie\fenomen och vad ska vi kalla det för?
Aldrig upplevt på LSD eller svamp. Men som du säger, dissociativa hallucinogener så känns det som att man ligger i en båt en blåsig dag. Upplevt detta på ketamin för många år sedan, samt på MXE om jag minns rätt.
Citera
2018-03-22, 09:37
  #6
Medlem
Fraktalbanans avatar
Jag har känt det på sub-doser av changa DMT. Behöver inte ens vara en säng, har t.o.m känt en klippa bli som en vattensäng som bara skvalpar runt

Riktigt skön känsla!
Citera
2018-03-22, 15:46
  #7
Medlem
Bluepants avatar
Detta är ju inte en helt ovanlig känsla på höga doser opiater, folk brukar beskriva det som att "sväva på moln". Och eftersom att dissociativa hallucinogener (såsom ketamin) delvis verkar på opioid-receptorerna, så skulle det möjligtvis kunna ha en koppling.
Citera
2018-03-22, 15:50
  #8
Medlem
jiZZeds avatar
Kanske k-hålet du tänker på?
Citera
2018-03-22, 21:19
  #9
Medlem
Jag kallar det att ”håla”
Man dras åt olika håll.


Det är bland det fetaste som finns, tycker jag iaf, att köra en 50mg MXE IM och sen röka en tung indica.

Ligga i sin säng i totalt mörker med schyssta hörlurar och sin favorit musik.


Det är jävligt nice
Citera
2018-03-25, 03:02
  #10
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jodå, det har jag känt när jag tagit dissociativa. Härligt rus är det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback