Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-22, 03:25
  #1
Medlem
Lacerdas avatar
Skriver pa en laptop utan de tre sista bokstaverna i det Svenska alfabetet...
Taenkte att det vore kul att dela med sig av hur man har upplevt lounger i olika flygplatser vaerlden over.

Sitter i skrivande stund i Korean airs flygplatslounge i LAX, de var den enda som accepterade mitt liggs priority pass. En hund star tva meter i fran mig och lapar i sig vatten. Dom har Budweiser och en Koreansk bira som heter premier. Matutbudet bestar av tre varianter av enkla sushibitar, sma clubsandwiches av antingen ost och skinka eller kalkon och skinka. Fruktjuicer, tomatjuice, frukter och nachos. Trevliga toaletter, strypte nyss en neger med vaelbehag. Wifi signalen funkade inte till min Samsung smartphone av nagon maerklig anledning, men pa denna laptop gor den uppenbarligen det.

Loungen i San Jose de los cabos, baja California Mexico terminal 2 hade en usel wifi signal men i ovrigt bjod dom pa whisky som Jack Daniels, Johnny Walker och nagra varianter Tequila. Heineken, Budweiser ocn nagra Mexikanska olsorter. Bra mat som burritos, tacos och tonfisksallad.

Guadalajara, Mexiko Mycket trevlig lounge, eleganta mobler. Stort utbud av sprit, ol och mat. Bra wifi.
Citera
2018-03-22, 11:57
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Jag har bara besökt en lounge en gång, så det blir lite intryck från det också.

När mellanlandningen i Köpenhamn uteblev, skulle jag tillbringa 7 timmar på flygplatsen.
Då jag hade sovit på tok för lite orkade jag inte heller göra något kul på stan heller.

Det var verkligen skillnad!
Det är så här det ska vara när man flyger!
Man fick äta och dricka så mycket man ville, frukost lunch och middag serverades.
Kul med Svenska tidningar.
Det var svårt att sova, bara fåtöljer med dåliga sovvänliga egenskaper.
Jag stördes svårt av telefoner som plingade och plongade, medresenärerna hade noll känsla att de störde andra!
Dessutom talade flera högt och länge i telefon, även om känsliga saker, en läkare babblade högt om en patients problem...
Så jag saknade ett hörn där det verkligen var tyst!
Wifi var utmärkt, toan var ok men alla skulle in och ut hela tiden, varför?
Prisvärt ja, tror det kostade 330 danska pesos.
Citera
2018-04-22, 16:22
  #3
Medlem
De bästa lounger jag varit på är AMEX centurion-lounger lite varstans (minns inte riktigt vilka flygplatser). Bra dryckesutbud och i åtminstone en av dem serverade de tillagad mat, dvs tog beställningar som på restaurang. Jag vet inte om det var gratis iofs för jag var inte hungrig. Fräsch inredning, lugnt och städat.

Har även varit på lite andra random KLM lounger, Delta osv men de har varit sisådär. Lite juicer, heineken och några torra croissanter.

Överlag är jag dock inte så förtjust i lounger. Fräschare brudar att spana på utanför loungerna. Det hör till undantagen att jag går in på en lounge, typ om man har en 5-timmars overlay i Amsterdam och desperat behöver ta en tupplur.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2927651

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback