Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-20, 09:18
  #13
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgravaineSW
Tja!

Har tänkt på att installera kameraövervakning på villan eftersom det har varit mycket stölder och diverse i området Så tar gärna emot alla tips jag kan få.

Så är det någon som har erfarenhet med kameraövervakning hemma? Det gäller utomhusövervakning för villa. Vilka ska man kontakta för installation och köp av kameraövervakning? Det ska inte vara några budgetgrejer, utan det bästa man kan ha.

Definiera vad som för dig är "bäst".

En hårddisk-DVR från eBay för en tusenlapp kan göra lika mycket som ett system som de tar 20000 kr för på "fina gatan". Köper du billigt kan du för samma budget skaffa fler kameror.

Själv kör jag "Blink for home", en mycket lean lösning med trådlösa kameror som man sätter upp på en minut. Batteriet har räckt i över ett år nu. Med IFTTT larmas systemet automatiskt när jag går hemifrån. Alla rörelser spelas in i "molnet". Det har allt jag behöver. Givetvis är det viktigt att placera kamerorna på ett strategiskt sätt. Man kan inte maska vilka delar av bilden som ska ha motion detect men det gör inget eftersom kamerorna är så billiga att man i gengäld kan ha flera.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback