Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-21, 22:51
  #1
Medlem
AgravaineSWs avatar
Tja!

Har tänkt på att installera kameraövervakning på villan eftersom det har varit mycket stölder och diverse i området Så tar gärna emot alla tips jag kan få.

Så är det någon som har erfarenhet med kameraövervakning hemma? Det gäller utomhusövervakning för villa. Vilka ska man kontakta för installation och köp av kameraövervakning? Det ska inte vara några budgetgrejer, utan det bästa man kan ha.
Citera
2018-03-21, 23:03
  #2
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgravaineSW
Vilka ska man kontakta för installation och köp av kameraövervakning? Det ska inte vara några budgetgrejer, utan det bästa man kan ha.

Köp Arlo-systemet från Netgear.
Då kan du dessutom kolla själv i dina kameror via appen.
Du får meddelande så fort inkräktare rör sig på din mark.
Citera
2018-03-21, 23:05
  #3
Medlem
Föredrar Samsung Surveilance System. Trådbundet med HD-kameror inne och ute. Köpt mitt på Ebay i usa. Skitbra. Där finns massor av olika paket.
Citera
2018-03-22, 02:40
  #4
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Köp Arlo-systemet från Netgear.
Då kan du dessutom kolla själv i dina kameror via appen.
Du får meddelande så fort inkräktare rör sig på din mark.

Jag skulle också säga Arlo systemet, men Arlo Pro och senare (Arlo Pro 2).
Citera
2018-03-22, 22:09
  #5
Medlem
AgravaineSWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Köp Arlo-systemet från Netgear.
Då kan du dessutom kolla själv i dina kameror via appen.
Du får meddelande så fort inkräktare rör sig på din mark.


Låter ju bra! Du vet inte vem man ska kontakta för installationen?
Citera
2018-03-24, 17:58
  #6
Medlem
Luxuss avatar
Tänk på att kameraövervakning inte är särskilt bra skydd längre. De östeuropeiska ligorna bränner in, kör sitt race å plockar ett gäng villor i stöten, sen sätter de sig i sin skåpbil å åker hem igen. Så de skiter om de fastnar på nån övervakningskamera, å de är bara inne i ditt hus i ett par minuter så du hinner troligen inte dit från jobbet innan de är borta.

Men det kan va ganska skönt med övervakning ändå. Jag har ett ganska avancerat system i mitt hus, men det är inget som går att köpa över disk och syftar mest till att hålla koll på vad frugan gör när jag är utomlands.

Edit: nej, inte för att spionera på frugan, utan för att se när hon kört sönder åkgräsklipparen, glömt stänga av vattenspridarna eller lämnat garageporten öppen. Jag är väl inget creep heller..
Citera
2018-03-27, 18:01
  #7
Medlem
Frontlinjens avatar
Jag har sjukt bra erfarenhet av andra Ubiquiti-produkter - deras AP närmare bestämt. Vore intressant att höra folks erfarenheter av deras övervakningskameror.

Deras alla deras kameror är 1080p och tål -30, vilket är en rätt viktig faktor i vårt land. Netgear Arlo (720p) tål ned till -10. Modellen pro 2 (1080p) bara ned till 0!

Läs mer här:
https://www.ubnt.com/products/#unifivideo
Citera
2018-03-28, 04:36
  #8
Medlem
AgravaineSWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Jag har sjukt bra erfarenhet av andra Ubiquiti-produkter - deras AP närmare bestämt. Vore intressant att höra folks erfarenheter av deras övervakningskameror.

Deras alla deras kameror är 1080p och tål -30, vilket är en rätt viktig faktor i vårt land. Netgear Arlo (720p) tål ned till -10. Modellen pro 2 (1080p) bara ned till 0!

Läs mer här:
https://www.ubnt.com/products/#unifivideo

Tack för tipset! Stämmer, tänkte inte ens på vilka temperaturer de klarade
Citera
2018-03-28, 04:39
  #9
Medlem
AgravaineSWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Tänk på att kameraövervakning inte är särskilt bra skydd längre. De östeuropeiska ligorna bränner in, kör sitt race å plockar ett gäng villor i stöten, sen sätter de sig i sin skåpbil å åker hem igen. Så de skiter om de fastnar på nån övervakningskamera, å de är bara inne i ditt hus i ett par minuter så du hinner troligen inte dit från jobbet innan de är borta.

Men det kan va ganska skönt med övervakning ändå. Jag har ett ganska avancerat system i mitt hus, men det är inget som går att köpa över disk och syftar mest till att hålla koll på vad frugan gör när jag är utomlands.

Edit: nej, inte för att spionera på frugan, utan för att se när hon kört sönder åkgräsklipparen, glömt stänga av vattenspridarna eller lämnat garageporten öppen. Jag är väl inget creep heller..

Ja jo, finns ju en hel del sådana ligor också. Men är mest vaksam över annat "folk" i mitt område. Har nyligen installerats ett asylboende några hörn bort så vill övervaka allt runt kåken och inuti. Har redan fått ett däck punkterat med kniv så.
Citera
2018-03-29, 22:42
  #10
Medlem
Kloges avatar
Jag har denna https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.68...n-vanlig-mobil
På två telefoner där den ena är utomhus i en fd lykta, inbäddad i isolering. Det har varit - 14 som kallast utan problem
Citera
2018-04-15, 20:13
  #11
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Jag har sjukt bra erfarenhet av andra Ubiquiti-produkter - deras AP närmare bestämt. Vore intressant att höra folks erfarenheter av deras övervakningskameror.

Deras alla deras kameror är 1080p och tål -30, vilket är en rätt viktig faktor i vårt land. Netgear Arlo (720p) tål ned till -10. Modellen pro 2 (1080p) bara ned till 0!

Läs mer här:
https://www.ubnt.com/products/#unifivideo

Jag har snöat in på Ubiquiti's produkter också, har deras G3 kamera med UbiNVR, funkar hur bra som helst.
Bra bilder också jämfört med min sunkiga Netgear kamera jag hade innan.

Allt började med deras router, så nu har jag APs och switchar också
Citera
2018-04-17, 11:06
  #12
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jag har snöat in på Ubiquiti's produkter också, har deras G3 kamera med UbiNVR, funkar hur bra som helst.
Bra bilder också jämfört med min sunkiga Netgear kamera jag hade innan.

Allt började med deras router, så nu har jag APs och switchar också

Intressant - kommer nog köra på deras produkter när det blir dags att köpa sånt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback