Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-21, 23:17
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Låter osannolikt. Men ja, där har du säkert anledningen till att ingen vill göra grupparbete med dig... och om det inte går att åtgärda så... har du ett ensamt liv framför dig. Så fortsätt leta en lösning. Ändra din diet, tjata på sjukvården tills du får hjälp... eller flytta till Kina, där luktar 90% av befolkningen avföring i munnen.

Jag vet att det låter osannolikt. Men tyvärr så är det. Har i princip gett upp när jag träffat runt 10 st läkare i olika länder och ingen kunnat hjälpa mig. Jag mår bokstavligen så dåligt att jag är väldigt nära på att begå självmord. känns som om jag kommer att göra det när som helst...gränsen om hur dåligt en människa kan må är nådd länge sen. Lider för varje dag som går. Känns som om jag får knivhugg dagligen. Gör så ont och är så jävla orättvist. Är en riktigt snäll,trevlig och omtänksam person egentligen. men får inte chansen att visa vem jag är. Är utfryst och mobbad istället :/
Citera
2018-03-21, 23:30
  #26
Medlem
När jag gick en utbildning hade vi en kille som var tjock, ful och lat. Han ansåg sig inte som det utan tvärtom. Han hade någon diagnos som såg oss andra som riktigt jävliga. Jag försökte flera ggr stötta och finnas där under hans dåliga dagar men hjälpte inte. Vi hatade honom och han oss. Någon mer osympatisk människa än honom har jag inte träffat. Så tyvärr kanske felet ligger hos dig?!
Har du någon diagnos?
Citera
2018-03-21, 23:31
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
När jag gick en utbildning hade vi en kille som var tjock, ful och lat. Han ansåg sig inte som det utan tvärtom. Han hade någon diagnos som såg oss andra som riktigt jävliga. Jag försökte flera ggr stötta och finnas där under hans dåliga dagar men hjälpte inte. Vi hatade honom och han oss. Någon mer osympatisk människa än honom har jag inte träffat. Så tyvärr kanske felet ligger hos dig?!
Har du någon diagnos?

Nej. Är fullt frisk. Är väldigt snäll och trevlig och ödmjuk och generös. Men problemet är att jag är ful och har dålig andedräkt:/.
Citera
2018-03-21, 23:39
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GGAASS
Nej. Är fullt frisk. Är väldigt snäll och trevlig och ödmjuk och generös. Men problemet är att jag är ful och har dålig andedräkt:/.
Ok men sånt kan du fixa! Skickade ett pm till dig.
Citera
2018-03-22, 03:17
  #29
Medlem
c0rtexs avatar
Vet precis vad du pratar om, på mitt nuvarande jobb så har jag en snubbe. En riktigt äcklig jävel, han beteer sig exakt som du beskriver din situation. Dvs att han kollat bort, går när jag kommer, är en allmän fitta helt enkelt och vanligtvis så hade jag inte brytt mig, men att han är så fruktansvärt ful gör inte saken bättre jag blir galen..

Bara skita i allt, det vet jag men tyvärr så är jag en person som först börjar med en liten sak, sen växer den och jag blir bara argare och sakerna stör mig mer.. Förmodligen julafon för idioten, men jag kan alltid glädjas åt att hade detta pågått utanför jobbet, ja då hade jag slagit sönder hans rödakäggiga äckliga ansikte!
Citera
2018-03-22, 03:58
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GGAASS
Är mer utfryst än mobbad. Borde ha formulerat mig så istället. På labbarna är jag ofta ensam. Ingen som vill umgås med mig. Ingen som vill plugga med mig. Ingen som hälsar alls eller vill ha något med mig att göra. När man sitter t.ex. i en labb så brukar några sitta och skoja med varandra. När jag frågar en i den gruppen om något om arbetet eller liknande så denne person kollar på mig och svarar mig med en allvarlig min och svarar kort på frågan. Sedan vänder denna blicken mot de andra och börjar skoja me de och fortsätta. Byter inställning och ansiktsuttryck och kroppsspråk direkt.

Vissa i klassen bokstavligen hatar mig. Det märkt klart och tydligt. De har rent hat mot mig. Men jag har inte gjort någon illa alls. Är supersnäll mot alla och trevlig mot alla och respekterar alla. Kan vara delvis att de kanske märker att jag mår extremt dåligt inombords,men tyvärr verkar de inte bry sig det mesta.

Jag går min drömutbildning just nu men trivs verkligen inte. Det känns som om plugget blir 10 gånger svårare för mig,med hur jag blir behandlad och utfryst. Mår verkligen väldigt dåligt,så jag nästan gråter. Jag söker inga empatier här alls,utan vill gärna ha hjälp om hur jag ska gå tillväga. Vad jag ska göra? Har gått en väldigt lång resa för att ta mig till den platsen jag är i just nu.

Fan vad tragiska människor är. Om jag stött på dig under dessa omständigheterna, (och du nu är som du beskrivit dig själv vara), skulle jag direkt givit dig en chans. Har själv varit i liknande situationer. Mitt självhat och ständigt dalande självbild, hur kan någon respektera mig om jag inte ens har respekt för mig själv?

Det är sorgligt att sent in på livet fatta att man inte varit sig själv fullt ut och vara trygg med det, to don't give a fuck, ha något att leva för, tro fan att folk respekterar dig!

Har upplevt båda som sagt, men under de gångerna jag känt som du, har det varit mitt fel då den bild jag hade om allt runtomkring också blev min sanna verklighet, law of attraction. Jag trodde helt allvarligt talat att jag var ful också, vilket jag inte är. Och säkert inte du heller. Mår man dåligt är utseende och hygien inte första prio..

Personligen är jag en lite unik person, uppskattar egentligen bara att vara runt människor av min sort, alltför många accepterar inte den man är och det är få man kan få stimuli. Då jag inte gillar att låtsas stannar jag ogärna ute från "kallprat" och fakeadd situaioner vilket även nu kan skapa utfrysningar.
Mina gamla vänner fattade aldrig att jag mådde dåligt så blev utesluten där. Då känner man verkligen varför inte den underbara person man är inte är uppskattad? Jag är en sån man måste känna och har så mycket att ge, men så få att ge till ibland eller hur?

Kram
Citera
2018-03-22, 04:05
  #31
Medlem
NovaOculuss avatar
Hur ser du ut?
Citera
2018-03-22, 05:39
  #32
Medlem
Stridshingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GGAASS
Om man är mobbad och utfryst från klassen. Vad är lösningen? Pratar om skolan. på högskolenivå.

1. Inta kvalitativa Multivitaminer och Omega 3-tillskott varje dag.

2. Ät bara nyttig mat, och inget skräpmat/godis

3. Börja styrketräna och höj dina testosteronvärden till en betydligt högre nivå.

4. Sluta temporärt att använda datorer, iphone och TV i 3 månader, och använd det bara om det verkligen är absolut nödvändigt. När du börjar använda det igen så får du bara ägna max 3 timmar per dag framför skärmar.

5. Sluta kolla på porr (och onanera för dig själv bara max 1 gång i månaden)

6. Börja klä dig på ett sätt som inte gör att du sticker ut från majoriteten. Behöver inte vara speciellt märkvärdigt, och om du inte har pengar till att följa efterblivna modetrender hela tiden så rekommenderar jag att du bara köper Ralph Lauren/Lacoste (liten logotyp) pikéer och skjortor i neutrala färger och införskaffar dig några relativt dyra, kvalitativa och snygga jeans. Köp samma typ av skor som alla andra har (skor är sjukt viktigt i hur människor bemöter dig och många tror helt fel att ingen bryr sig). Kom ihåg att Ralph Lauren och Lacoste skjortor med liten logotyp är en tidlös klassiker som alltid funkar, och se till att dina jeans inte är för ”skinny” eller ”baggy”.

6.5 Se till att kläderna sitter perfekt. Det spelar annars ingen roll hur dyra eller fina kläder du har på dig. Försök även att lära dig vad som är acceptabla färgkombinationer.

7. Duscha varje dag och använd acnebehandlingar (om du har acne). Sluta använd tandkräm, munskölj och tuggummi. Borsta tänderna med en eltandborste och havssalt, använd tandtråd två gånger per dag och tungskrapa varje dag. Försök att få bukt med munproblemet med hjälp av alternativ medecin och ändra din diet?

8. Börja följa och kolla på någon lagsport som Fotboll, Hockey, Basket, Amerikansk Fotboll, Rugby och Baseboll. Eller individuella sporter som MMA, Boxning, Formel 1 och MotoGP. Om du inte gillar sport överhuvudtaget just nu, så får du låtsas att du gör det tills du lurar din hjärna och du faktiskt börjar uppskatta det (kallas ”Fake it until you make it”).

8.5 Eventuellt börja heja på samma sportlag som är mest populärt i klassen/skolan

9. Prata aldrig eller uppvisa något som dina klasskamrater uppfattar som ”konstigt”, ”nördigt” eller ”bögigt”.

10. Fokusera på studierna och skaffa bra betyg.

11. Var denna person i skolan, och var dig själv när du är hemma och bland riktiga vänner.

11. Fråga inte mig eller någon annan varför du ska göra detta, utan gör det bara och sedan berätta för mig om mobbningen minskade eller slutade helt.

... Eller ändra ingenting och var dig själv och inse att detta stadie i ditt liv inte varar för alltid och att du kommer aldrig mer träffa dessa människor om några år. Satsa på dina studier och se mobbningen bara som en motiverande drivkraft till att göra dig mentalt stark och åstadkomma stordåd i framtiden (Om du bara visste hur många av världens mest inflytelserika människor som blev mobbade när de var yngre).

Vad jag förstått så verkar du dock inte uppleva någon vidare allvarlig form av mobbning, och du ska förstå att det skulle kunna vara betydligt mycket värre. Var glad för att du inte upplever återkommande Toalettdopp, Kalsongryck, Spottloskor, Misshandel, och Sexuella Trakasserier.
__________________
Senast redigerad av Stridshingsten 2018-03-22 kl. 06:21.
Citera
2018-03-22, 20:14
  #33
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GGAASS
Detta är nog inte ett seriöst svar. Skulle bli utkastad direkt och är mobbad och utfryst av nästan alla. är det svarta fåret. Varit mobbad och utfryst hela livet.

Här i Sverige brukar det ju vara dom utåtriktade och verbala människorna som blir mobbade. Utnyttja din högre språkförmåga till något positivt. Gå med i någon utåtriktad studentförening där dom accepterar språkbegåvade och kvivcktänkta människor.
Citera
2018-03-23, 20:13
  #34
Medlem
flemkens avatar
det bli bättre <3. Kämpa.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback