Flashback bygger pepparkakshus!
2018-03-21, 19:48
Medlem
Orka inte skriva så mkt men typ bott nu på lasarettet en vecka sen mamma fick ett hjärtstopp o legat i koma. Hon e inte sej själv i dagsläget o pratar inte.

Kan inte sova om nätterna o ångesten om dagarna är outhärdlig. Får panikattacker då o då.
Skulle vela gå till läkarn o förklara hur jag mår o hoppas på o få benzo o sömnmedicinen utskrivet.

Men mår så dåligt att jag inte vet om jag orkar "besväret" om jag får nej till medicin. Har missbruk i journalerna.. men nu är jag verkligen i en kris. Känner mig helt paralyserad.

Sen tillhör jag inte vårdcentralen lasarettet ligger i och har svårt o långt o ta mig till min.. kan man söka i en annan stad? Har ju akuten under mig men känns ju inte så passande?
Ucsh vet inte om jag själv orka fortsätta ;(
Citera
2018-03-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruktsallad12
Orka inte skriva så mkt men typ bott nu på lasarettet en vecka sen mamma fick ett hjärtstopp o legat i koma. Hon e inte sej själv i dagsläget o pratar inte.

Kan inte sova om nätterna o ångesten om dagarna är outhärdlig. Får panikattacker då o då.
Skulle vela gå till läkarn o förklara hur jag mår o hoppas på o få benzo o sömnmedicinen utskrivet.

Men mår så dåligt att jag inte vet om jag orkar "besväret" om jag får nej till medicin. Har missbruk i journalerna.. men nu är jag verkligen i en kris. Känner mig helt paralyserad.

Sen tillhör jag inte vårdcentralen lasarettet ligger i och har svårt o långt o ta mig till min.. kan man söka i en annan stad? Har ju akuten under mig men känns ju inte så passande?
Ucsh vet inte om jag själv orka fortsätta ;(

Menar att jag inte tillhör vårdcentralen i denna staden.
Citera
2018-03-21, 20:02
Medlem
Låter mer som att du bara vill få droger?

Äldre människor får komplikationer.. En far till en kompis till mig fick cancer, och sedan dog när han fick en spruta(en behandling). Folk kan dö på olika sätt. Människor dör lätt. Lärdomen du bör ta är att livet är kort. Så skynda på och gör det du vill i livet innan det är försent.

Meditation och tränar funkar bra för att minska stress. Tycker du bör lära dig hantera det du genomgår. Du kommer stärka dig, så att du inte brister ner så lätt i framtiden.
Citera
2018-03-21, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dd105
Låter mer som att du bara vill få droger?

Äldre människor får komplikationer.. En far till en kompis till mig fick cancer, och sedan dog när han fick en spruta(en behandling). Folk kan dö på olika sätt. Människor dör lätt. Lärdomen du bör ta är att livet är kort. Så skynda på och gör det du vill i livet innan det är försent.

Meditation och tränar funkar bra för att minska stress. Tycker du bör lära dig hantera det du genomgår. Du kommer stärka dig, så att du inte brister ner så lätt i framtiden.
Visste att ngn skulle tycka det bara lät som jag va ute efter droger. Å hon e bara 50 å räknas inte som "äldre människa"
Citera
2018-03-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruktsallad12
Visste att ngn skulle tycka det bara lät som jag va ute efter droger. Å hon e bara 50 å räknas inte som "äldre människa"

Mm jag förstår, men döden är något oundvikligt och naturligt. Jag menar bara att droger inte kommer göra dig bättre, och leder oftast till beroenden. Jag hör sällan om hur dom hjälpte folk, medans riktigt många blir fast med fortsatt drogintag.

Det är bättre att stärka sig, än att döva sin "smärta".

Om du nu måste ta något.. ring eller åk till akutpsyk. Borde finnas nära dig då du är på sjukhuset. Dom brukar oftast ge ett par tabletter.

edit: Läste dina tidigare inlägg. Verkar som att du är beroende av piller.
Senast redigerad av dd105 2018-03-21 kl. 20:17.
Citera
2018-03-21, 20:19
Medlem
fruktsallad12, jag förstår att detta är extremt jobbigt för dig. Men du bör se medicinering som en sista utväg. Prova först stöd från vänner/släkt, samtalsstöd lär också finnas på sjukhuset. Finns det andra i din närhet som du kan dela tyngden med, kanske hålla dig sällskap?

Det svåra gissar jag är att ta in situationen och försöka vara stark när du egentligen känner dig väldigt svag. Men försök för både din skull och din mammas. Och försök att omvandla lite av din ångest till att försöka se lösningar, sätta dig in i tillståndet och skaffa dig så mycket kontroll över situationen som möjligt.

Det som sker, det sker (tyvärr).
Senast redigerad av herter 2018-03-21 kl. 20:21.
Citera
2018-03-22, 12:16
Medlem
Lider med dig hoppas din mamma blir bättre.

akta dig för sömnmedel du kan få förvärrade psykiska problem.
benzo kan du nog få men se upp här också.

ta promenader o umgås med släkt/famlj/vänner så mycket du kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in