Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-22, 03:06
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Vad spelar det för roll vad som är rekommenderat menar du?

Enligt rubriken är TS ute efter en billig speldator för simpla spel. Klart det inte blir BF2 i 4k@300 FPS av det.

TS vill spela sc2 på högsta upplösning. Då krävs minst GTX660, vad yrar du om?

Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Grafikkortet jag har liggandes duger utmärkt till SC2.
Övriga spel är från millenieskiftet så de kommer garanterat fungera.

Perfekt. Använd ditt 660 och glöm vad AX64 yrar om.

Googla GTX660 vs Intel 4000 så vet även du.

Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
De var ju jäkligt gulliga! Smutt med en platta för vesa-fäste så man kan fästa den på baksidan av en monitor. Det här verkar vara den billigaste jag hittar. Lägger man på OS, monitor, mus och tangentbord blev det nästan något dyrare än jag hade hoppats på.

https://www.inet.se/produkt/v100696/...c-i3-7100u-2-5

Trollar du? Intels GPU duger inte till SC2 på högsta grafik, som du efterfrågade.

Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Ok. Antar att det fortfarande är billigare jämfört med en helformat-PC i och för sig. Snyggare dessutom, och vill man ta med den på t.ex. semester eller filmkväll hos kompis så är det förbannat smidigt.

Jättefint, säkert men med Intel GPU = überlagg då SC2 faktiskt kräver dedikerad GPU för att flyta.

Tror du/ni mig inte? Prova Google eller klipp på YT.

Tror dock inte att TS är seriös då TS hade kunnat googla det jag skriver på 10 sek.
Citera
2018-03-22, 08:26
  #14
Medlem
AX64s avatar
TS skrev om högsta upplösning, inte högsta grafikinställningarna på allt. Lite skillnad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback