Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-22, 22:40
  #25
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Så vad regeringen har gjort är att man kastat ut sexköp av vuxna (6 kap. 11 §) ur den föreslagna lagtexten (för tillfället iallafall, eftersom man förmodligen inte ännu lyckats samla stöd för att få igenom det), och istället lagt in ALLA sexuella förbindelser, som alla (utlänningar och svenskar) har i hela världen med ett svenskt oaktsamhetsrekvisit. Dessutom gäller det inte bara genomförd sexakt, utan även försök!

Detta är vansinne! Svensk sexuallagstiftning är TOTALITÄR!

Det där låter verkligen vansinnigt ja. Lycka till, Sveriges byfåniga rödgröna regering!
Citera
2018-03-22, 23:15
  #26
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Eftersom:

Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Det där låter verkligen vansinnigt ja. Lycka till, Sveriges byfåniga rödgröna regering!

Hittade detta

Citat:
För brott som begåtts utom riket döms efter svensk lag och vid svensk
domstol, om brottet begåtts
1.
av svensk medborgare eller
av utlänning med hemvist i Sverige,
2.
av utlänning utan hemvist i Sverige, som efter brottet blivit svensk
medborgare eller tagit hemvist här i riket eller som är dansk, finsk,
isländsk eller norsk medborgare och finns här, eller
3.
av annan utlänning s
om finns här i riket och på brottet enligt svensk
lag kan följa fängelse i mer än sex månader.
Första stycket gäller inte, om gärningen är fri från ansvar enligt lagen
på gärningsorten eller om den begåtts inom område som inte tillhör
någon stat och enligt
svensk lag svårare straff än böter inte kan följa på
gärningen.

Så du kan inte bli dömd om det är lagligt i landet du utför handlingen på. Jag tycker det är ett okej sett att komma åt trafficking eller liknande, om du uppenbarligen haft sex med folk som tvingas till sex kan du åka dit på det även om det är utomlands. Problemet blir lite enligt vems bevisbörda som gäller, många länder tror jag är lite mer godtyckliga i bevisbörda.

De borde göra det mer tydligt om vem som håller i utredningen och vem som kolar att förundersökningarna och bevisinsamlingen gått rätt till. Annars är det som stycket jag citerade redan olagligt i det landet man utför handlingen på, så att köpa vanliga prostituerade som inte är tvingande är okej.
Citera
2018-03-23, 21:48
  #27
Medlem
Att lagen skulle gälla över hela världen är förstås rent vansinne. Typisk svensk självgodhet.

Men i övrigt: tänker på de här fyra rumänerna som nyligen dömdes för människohandel. Det ska tydligen ha varit en ganska strid ström kunder till de kvinnor som tillhandhölls i diverse lägenheter. Är det inte rimligt att anta att männen borde ha anat vad det handlade om?

Jag ser i alla fall inte att jag som går till en fristående svensk eskort skulle kunna drabbas av detta nya förslag.
Citera
2018-03-23, 22:51
  #28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Att lagen skulle gälla över hela världen är förstås rent vansinne. Typisk svensk självgodhet.

Men i övrigt: tänker på de här fyra rumänerna som nyligen dömdes för människohandel. Det ska tydligen ha varit en ganska strid ström kunder till de kvinnor som tillhandhölls i diverse lägenheter. Är det inte rimligt att anta att männen borde ha anat vad det handlade om?

Jag ser i alla fall inte att jag som går till en fristående svensk eskort skulle kunna drabbas av detta nya förslag.

Fast det där med människohandel och grovt koppleri betyder ju inte mycket i Sverige, då man relativiserat lagarna till att betyda vad fan som helst.
Citera
2018-03-23, 23:23
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Håller med dig. Tycker det låter vettigt.

Går någon in i en sunkig lägenhet där de blir hänvisade till ett rum där det ligger en flicka och väntar så borde den personen förstå att det handlar om trafficking. Om den personen då väljer att ha sex med tjejen ifråga så bör han dömas för våldtäkt i min bok.

Det är antagligen den typen av lägenhetsbordeller och tydlig trafficking som den biten av lagen ska bekämpa.
skitsnack bara politiskt
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback