Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-09, 21:50
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Men om vi leker med tanken att de attackerande styrkorna har 1000 meters kulsprutor av samma, om inte bättre kvalisort än du/ni/de som retirerar? Då blir det blodbad.
1. Dispersion-of-forces leder till att när invaderaren beskjuter en position, besvaras elden från 360-graders riktningar.

Det leder till att invaderaren lyckas döda positioner framför sig, men själv blir dödad inom kort utav flankeld.

2. Invaderaren har tillgång till extremt få platser som ger han skydd mot alla riktningar. Detta givet dessa få platser inte kryllar med APERS minor.

Försvararen är förberedd och är totalt immun mot all finkalibrig eld, minus huvudet.
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Och hur har du tänkt att en soldat som inte ätit sig mätt på flera veckor skall orka vara särskilt mobil, framför allt i bergsterräng?


Du måste inse att det kostar att kriga. Det behövs mat, soldater, materiel och transport av allt detta. Den stridande part som kan slå ut sin motståndares försörjningsleder kommer att ha ett övertag. Det behöver inte inträffa med en gång, men ju intensivare striderna är desto snabbare visar sig fördelen med en intakt försörjningsled. Därav att det första du försöker göra är omringa ett bergsområde, om fienden förskansat sig där.

Observera att du faktiskt inte behöver ha soldater runt hela bergsområdet: det räcker med att bomba sönder eventuella broar som leder in i området, och använda soldater för att spärra av alla andra infarter. När du på det viset fått ner fiendens transport av materiel till en bråkdel av det som behövs för att kunna strida så har du vunnit, det gäller bara att vänta.
Det krävs mer energi för en 85 kg muskulös människa att gå 100 meter på 1 minut än för en 55 kg mager människa att gå samma distans på samma tid.

Med andra ord, ju mindre de äter ju mer orkar dem.

Det är bland annat anledningen varför övertjocka Amerikanare var inkapabla bedriva magra Talibaner i bergsterrängen. Har läst många rapporter från Amerikanska regimsoldater som stödjer detta hävdande.

Kapitel 16
https://books.google.se/books?id=eiL...page&q&f=false

Eldstriderna i Afghanistan slutade i princip alltid med en Taliban reträtt och de överfeta Amerikanarna kunde endast kalla in artilleri och flygbomber.

De magra gerillorna som inte bär något annat än en kulspruta och ett par patronband kommer inte ha något problem överhuvudtaget att vandra runtom den tuffa terrängen och kan således fly bombardering och bedrivningar med lätthet.

Det samma kan inte säga om de överviktiga regimsoldaterna som bär på över 75 kg utrustning.
Citera
2018-04-12, 11:17
  #134
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realnigga
Det finns inget scenario där försvararen utför ett defense-in-depth där du kommer lyckas omringa 20 km2 utan att försvararna lyckas reträttera stora majoriteten av trupperna.

Anledningen till att Tyskarna utrotades var att de förblindades av sin irrationella tro att de själva är übermensch medans de Ryska frihetskämparna var mentalt störda undermänniskor, och de betalade med livet.

En strategist med intelligens, vilket stora delen av den vita rasen saknar, känner till sina styrkor och svagheter.

Styrkorna för en numerär underlägsen armé är hans mobilitet och dispersion-of-forces, det leder till att han kan attackera:

1. Från alla riktningar.

2. Med överraskningsmoment.

3. Från extremt nära håll.

Hans svagheter är uppenbarligen att han är inkapabel att bekämpa en konventionell supermakt, och det är därför han inte ens ska försöka vilket de mentalt störda tyskarna gjorde.

Istället gör man en strategisk reträtt via fire-and-maneuver genom att låta de främre bunkerskyttarna (A) likvidera attackerande vågor medans de bakre bunkerskyttarna (B) reträtterar till förberedda positioner cirka 500 meter bakåt, sedan täcker (B) reträtten för (A) som faller 1000 meter bakåt.

Detta upprepas tills invaderarna får så höga förluster att de helt enkelt ger upp, syftet ska aldrig vara att försvara reviret till sista man.
Eftersom du är av en underlägsen ras, med tydliga mentala störningar, så kan det vara svårt att förstå saker och ting..

Som att tyskarna faktiskt var väldigt tekniskt överlägsna. Utan dem hade inte atombomber smällt över Hiroshima och dödat alla militärer där ( krigsbrott är förbehållet att begås endast av förlorarna?) när hade mänskligheten nått månen, bara för att nämna några saker..

Ryssarna hade inte mycket val,det var inte så att ryssarna offrade sig frivilligt.. De blev skjutna om de retirerade, av NKVD, Eller om de inte anföll, så blev de också skjutna.. Och anföll de så blev de inte sällan skjutna av tyskarna.. Hur framstående enstaka ryska bönder var, tänker jag inte gå in på.. Men gissar att utbildningen rent generellt inte var på universitet-nivå...

På tal om avskurna förnödenheter, så var tyskarna en hårsmån från att skära av hela jävla Englands förnödenheter, som kom med båt över Atlanten... Hade de lyckats med det, så hade vi nog samtalat på tyska här idag.
Citera
2018-04-12, 19:40
  #135
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realnigga
Om och om och om

Vi lever i verkligheten, inte i dina fascistiska drömvärldar och i verkligheten fick de "ariska övermänniskorna" rejält med stryk utav "slavisk undermänniskor".

Frågor på det?
"vi"?? Jag gör det, men dig är jag väldigt tveksam till...

Ena sekunden så ligger bunkern på ett berg,inte på ett fält,ibland det ena ibland det andra har en oigenomtränglig sandsäcktäcke denna osynliga bunker med 360graders synfält, tillsammans med en ksp, som trots brist,eller avsaknad av precision, dödar två man däri nästan allt motstånd.. Och JAG lever i en drömvärld? LOL

Att tyskarna hade fel uppe i ledningen kan man ju inte skylla (ja du kan ju) alla för..

I så fall, så är det ju kardinal-fel i huvudet på alla svarta ( vilket jag inte kan hålla med om, då jag har flera bekanta som är svarta)
Citera
2018-04-14, 12:42
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
"vi"?? Jag gör det, men dig är jag väldigt tveksam till...

Ena sekunden så ligger bunkern på ett berg,inte på ett fält,ibland det ena ibland det andra har en oigenomtränglig sandsäcktäcke denna osynliga bunker med 360graders synfält, tillsammans med en ksp, som trots brist,eller avsaknad av precision, dödar två man däri nästan allt motstånd.. Och JAG lever i en drömvärld? LOL

Att tyskarna hade fel uppe i ledningen kan man ju inte skylla (ja du kan ju) alla för..

I så fall, så är det ju kardinal-fel i huvudet på alla svarta ( vilket jag inte kan hålla med om, då jag har flera bekanta som är svarta)
1. Det spelar ingen roll om mg-bunkern är positionerad på high-ground eller inte. Försvararna kontrollerar terrängen och kommer således ha en excellent field of fire oavsett terrängsmiljö.

2. Bunkrarna är positionerad i cirkelform i ett defense-in-depth, således 360-graders all-around defense.

3. Kamouflage gör inte det omöjligt att hitta bunkrarna, däremot extremt svårt. Invaderaren brukar endast hitta bemannade bunkrar när de väl blir beskjutna.

Frågor på det, din mentalt störda viting?
Citera
2018-04-14, 13:50
  #137
Medlem
Carl von Clausewitz påpekade för ett par hundra år sedan att en befäst linje, kordong, är ett svagt försvar mot frontalangrepp. Ett starkare försvar blir av nödvändighet kort i uttbredning, för att bemannas med tillräcklig styrka och moteld. Och om försvaret inte är utbrett kan ju fienden helt sonika göra en omfattning. Naturlig terräng, som floder eller bergskedjor kan utgöra skydd för fronten och/eller flankerna.

Det är viktigt att komma ihåg att befästningar endera är till för att skydda ett definierat område eller i första hand snarare ska skydda bemanningen inom befästningen - för att kunna sätta in dessa på annat håll utifrån behovet.

Detta var förstås långt före satellit- och flygspaningens era. En avancerad motståndare kan ju fjärrbomba varje befästning.
Citera
2018-04-14, 15:16
  #138
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realnigga
[...]
Jo jag frågade dig hur många av japanerna begick självmord och hur många blev dödade av amerikanerna vid slaget om Iwo Jima. Du försökte ju svamla bort det faktum att japanerna led mycket större förluster än amerikanerna trots sina befästa positioner med ursäkten att japanerna begick självmord men då måste du visa hur många som dog pga. det, annars har du som vanligt inget argument.
Citera
2018-04-15, 00:19
  #139
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realnigga
1. Det spelar ingen roll om mg-bunkern är positionerad på high-ground eller inte. Försvararna kontrollerar terrängen och kommer således ha en excellent field of fire oavsett terrängsmiljö.

2. Bunkrarna är positionerad i cirkelform i ett defense-in-depth, således 360-graders all-around defense.

3. Kamouflage gör inte det omöjligt att hitta bunkrarna, däremot extremt svårt. Invaderaren brukar endast hitta bemannade bunkrar när de väl blir beskjutna.

Frågor på det, din mentalt störda viting?
Dyng-skalle! Fantastiskt,du är så jävla dålig på att försöka förolämpa folk,så jag garvar ihjäl mig!

Faktiskt blir jag mer och mer övertygad om att du verkligen ÄR neger!

Läs 9:de arméns undergång och återkom efter det!
Nionde var i ett ganska kraftigt numerärt underläge,de hade tid att gräva och befästa och minera. De hade faktiskt seelow höjderna att använda också! PRECIS som du talar om, även djupledes försvar på 20-40 kilometer. Dock hade de väl en vettig precision i sina ksp.. Det är väl därför de förlorade enligt dig?

Visst hade ryssarna förluster, men...

Vad hade tyskarna? Första artilleri skuren från över 14000 artilleripjäser gav tyskarna 98000 ton granater och sprängämnen över deras skyttegravar,bunkrar och värn..

Tyvärr hade de ryckt bak och lyckades undvika det mesta av det... Men det kom mera..

Men visst, hade ryssen kommit med en lika liten styrka som tyskarna hade,så kanske det blivit annorlunda, men varför skulle de göra det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback