Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-23, 02:35
  #13
Medlem
Farmakologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Det är ju fan löjligt att man inte kan komma åt såna här tjänster via gammal hederlig skitdator och internät. Speciellt med Windows 10 och tramset med appar hit och dit.

Eller hur?!
Jag tycker det ärligt talat är ett steg bakåt, varför ska dom begränsa det till enbart mobiltelefoner har jag aldrig fattat heller..

Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Se inlägg #4
Ja det är det jag suttit och planerat ut att göra här.
Inlägg #4 i tråden tipsar en användare att jag ska flasha ny android 5.x.x firmware själv.

Jag är bara väldigt osäker på stegen och vad jag ska ladda ner och om jag måste göra supersu flash igen och allt det...
Citera
2018-05-23, 02:54
  #14
Medlem
MrLevaLivets avatar
Annars kan du bara gå upp en model till S4, den måste vara billig, gammal som den är , ser att min kör 5.0.1.
Funkar klockrent, bara bytt batteri faktiskt. Men då är det väl bara en tidsfråga innan de fimpar S4:an också.
Citera
2018-05-27, 08:28
  #15
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmakologi
Eller hur?!
Jag tycker det ärligt talat är ett steg bakåt, varför ska dom begränsa det till enbart mobiltelefoner har jag aldrig fattat heller..


Ja det är det jag suttit och planerat ut att göra här.
Inlägg #4 i tråden tipsar en användare att jag ska flasha ny android 5.x.x firmware själv.

Jag är bara väldigt osäker på stegen och vad jag ska ladda ner och om jag måste göra supersu flash igen och allt det...
Dom länkar till vilka filer som du ska ladda ner, sen är det ju bara följa steg för steg i beskrivningen.
Citera
2018-05-27, 08:36
  #16
Medlem
Köp dig en begagnad telefon med Android 5 eller bättre för någon hundring.
Citera
2018-05-27, 12:20
  #17
Medlem
godboys avatar
Som sagts, köp dig en ny lur. Den telefon du har, har säkert varit jättebra. Hade själv en Samsung S 7560 Galaxy till efter nyåret, haft den i kanske fyra - fem år, vilket man får säga är hur bra som helst. Men köp en lur runt tusenlappen. Jag köpte mig själv en Moto G5 plus för 1700. Hur nöjd som helst. Den gamla var duktigt seg och dessutom kommer den sluta stödja bankID nu till sommaren, så det var dags i vilket fall.

Jag tror tyvärr man får räkna med att byta lur i alla fall var 3-4 år.
Citera
2018-07-18, 15:55
  #18
Medlem
Det går att köra BankID på fil i datorn om man inte vill köpa ny lur eller ens ha dagens korkade telefoner. Sen kan man kombinera det med säkerhetsdosa och engångslösen via sms när det behövs.
Citera
2018-07-18, 21:54
  #19
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmakologi
Jag trodde hela poängen med mobila betalningar som swish och bankid som säkerhetslösning till detta var att kunna binda alltet till ett SIM-korts nummer... är jag ute och cyklar.

Hur ska den emulerade swish veta att den ska dra pengar från just mitt simkortnummer om den inte har kontakt med simkortet?

Det är ingen direkt koppling mellan Swish och simkortet. Swish är en betal-app där man använder sitt mobilnummer som adress helt enkelt. Säkerhetskoden som SMSas till ditt mobilnummer vid installation gör att banken kan hålla dig ansvarig för betalningarna som görs. Men du kan ha Swish på en annan telefon med ett annat nummer om du vill.

Förstår varför Swish gör såhär med tanke på hur osäkert Android är. Samtidigt faller ju tanken med Swish när de gör det ännu krångligare för en stor del av sina kunder. Då blir inte Swish längre ett betalsystem som alla lätt kan använda.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback