Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-20, 23:15
  #1
Medlem
Ni vet vilka jag menar: De är vackrast, bäst, smartast, har bäst jobb, dyrast kläder, de har 10000 följare på alla sociala medier, de sniffar kokain, super för fullt, går på antidepressiva, lider oerhört om de blir bortglömda av likasinnade innefolk, de tar bilder hela tiden och lägger på sociala medier, de lider av utbrändhet, de tjänar pengar (vilket är deras religion); men de lider innerst inne av mental dekadens. I realiteten är alla dessa psykfall med diagnoser och störningar. De har så mycket mindervärdeskomplex att de ballar ur helt om de tappar lite i sin status som är en jättebubbla. Deras mål i livet, är att göra alla andra sååååå avundsjuka! Bara titta på svaren som kommer hagla in här nu; de kommer att anklaga mig för AVUNDSJUKA.

Jag undrar, varför är folk på detta vis idag överallt? Det är uppenbart en destruktiv livsstil. Vi kommer alla att dö ändå, spelar ingen roll vad ni presterat så länge ni levde. Ni får inte vara med och uppleva er "storhet" när ni dör. Då är ni bortglömda. När ni levde, så levde ni skitliv.

Ett bra liv, är lite som negrerna på Bahamas: Hängmatta, ingen stress, god mat, mycket sport, mycket knulla, mycket skratt, ingen karriär och inga pengar, mycket bad och bara ta det lungt.

Så vem försöker ni karriärister lura med er destruktiva livsstil? Visst har ni pengar, men titta vilket falskt skitliv ni levt för att hora för dessa pengar, som ändå läggs på skitprylar. Er själ och sinne måste vara tom, något annat är otänkbart. Jag förstår att man knarkar kokain så mycket som ni gör för att orka med mentalt med denna livsstil.
__________________
Senast redigerad av Jack.Cates 2018-03-20 kl. 23:24.
Citera
2018-03-20, 23:21
  #2
Medlem
Hegamons avatar
Karriärister skulle jag inte kalla dom. Men det är ett fenomen av vår tid. Det är väldigt tilltalande i dag att bli kändis för Instagram och Facebook finns. Nu tappar iofs Facebook i värde men ändå. Jag tror detta med sociala medier är främsta orsaken till att folk är sådana.

Jag tror därför att sociala medier kommer tappa och jag ser en renässans i gammalt hederligt krogliv. När jag var yngre runt 20 år och till 25 år. Då fanns det i min lilla småstad flera krogar ute. Det var rejält ös ute på stan då. Nuförtiden har den marknaden både decimerats och reducerat, kanske 10-fallt.

Därför kommer dessa b,c,e-kändisar minska i antal, då folk tappar intresset för dom. Jag tror alltså att dessa kändisar haft sin peak nu och dom kommer minska i antalet. Att dom är psykvrak? Ja, troligen för att samma personer hade varit det också utan kändisskap, inget att direkt bry sig om.
Citera
2018-03-21, 03:07
  #3
Medlem
Jag vet inte riktigt vem du pratar om men skulle uppskatta något exempel. De som verkligen är framgångsrika brukar hålla låg profil enligt min erfarenhet men då menar jag 10 miljoner dollar net worth och upp. Jag känner folk i familjer som skänkt 4000 år gamla fågelstatyer och rothko-tavlor till museer men inte fan kan man följa dem på instagram.
Citera
2018-03-21, 15:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Ni vet vilka jag menar: De är vackrast, bäst, smartast, har bäst jobb, dyrast kläder, de har 10000 följare på alla sociala medier, de sniffar kokain, super för fullt, går på antidepressiva, lider oerhört om de blir bortglömda av likasinnade innefolk, de tar bilder hela tiden och lägger på sociala medier, de lider av utbrändhet, de tjänar pengar (vilket är deras religion); men de lider innerst inne av mental dekadens. I realiteten är alla dessa psykfall med diagnoser och störningar. De har så mycket mindervärdeskomplex att de ballar ur helt om de tappar lite i sin status som är en jättebubbla. Deras mål i livet, är att göra alla andra sååååå avundsjuka! Bara titta på svaren som kommer hagla in här nu; de kommer att anklaga mig för AVUNDSJUKA.

Jag undrar, varför är folk på detta vis idag överallt? Det är uppenbart en destruktiv livsstil. Vi kommer alla att dö ändå, spelar ingen roll vad ni presterat så länge ni levde. Ni får inte vara med och uppleva er "storhet" när ni dör. Då är ni bortglömda. När ni levde, så levde ni skitliv.

Ett bra liv, är lite som negrerna på Bahamas: Hängmatta, ingen stress, god mat, mycket sport, mycket knulla, mycket skratt, ingen karriär och inga pengar, mycket bad och bara ta det lungt.

Så vem försöker ni karriärister lura med er destruktiva livsstil? Visst har ni pengar, men titta vilket falskt skitliv ni levt för att hora för dessa pengar, som ändå läggs på skitprylar. Er själ och sinne måste vara tom, något annat är otänkbart. Jag förstår att man knarkar kokain så mycket som ni gör för att orka med mentalt med denna livsstil.
Mental dekadens och destruktiv livsstil, javisst handlar det om just det. Eftersom det mesta idag betygsätts efter yta så lägger man inte ner så mycket kraft på innehållet. Dom innehållsrika för ett mer normalt, litet mer privat liv. Och mår nog ganska bra av det!
Håller med alla som förutspår sociala mediers transformation till något mer vettigt och samhällsnyttigt.
Citera
2018-03-26, 07:56
  #5
Medlem
Stridshingstens avatar
Jag skulle nog vilja påstå att alla dessa ”Influencers”, bloggare och YouTube-vloggers har gjort Narcissism till en konstform.

Jag tvivlar dock starkt på att dessa människor har speciellt mycket ”djup” innanför pannbenen, så det blir nog inte speciellt mycket spirituella och filosofiska självreflektioner av den avancerade sorten. Tror nog det mesta av deras vardagsproblem är att ha ångest över att sluta vara relevant, göra något allvarligt fel och bli utsatt för näthat eller hamna i ett dramabråk.

TS måste även förstå att dessa människor har inte samma attityder och livsåskådning som honom, eftersom en narcissists största drivkraft och mening i livet är konstant uppmärksamhet. Det är därför narcissister är så himla överrepresenterande inom kändisjobb där man får synas ofta i offentligheten. För de flesta normalfungerande människor orkar inte kämpa den långa vägen för att ta sig dit, utan nöjer sig med att äta pizza, kolla på Rangers och få knulla när man kommer hem till sambon.
__________________
Senast redigerad av Stridshingsten 2018-03-26 kl. 08:01.
Citera
2018-04-05, 18:12
  #6
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Är det Tove Oppenstam du menar? Tror hon har en egen tråd!
Citera
2018-04-08, 23:45
  #7
Medlem
SYSTEMexes avatar
Varför kom jag att tänka på Anna Bok?

ang. dessa infuencers så är det sorgligt att de är de som uppfosrar våra framförallt unga tjejer. Min flickvän följer dessa och materialet de lägger ut är så meningalöst och idiotiskt så man vill försvinna. För en ung tjej upplevs de som smarta individer med bra åsikter
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback