Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-20, 17:27
  #13
Avstängd
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOnes
Jag vill inte sätta en beta-stämpel på Alan. Han är för osäker i sig själv och skraj för att ligga så högt upp, samt att han låter sig hunsas med för mycket. Enligt mig är en beta fortfarande säker i sig själv och är inte någon lite rädd hare, han har bara inte ledar- och "jag tar vad jag vill ha och får det alla gånger"-mentalitet som alfan.

Ja men det är en definitionsfråga, för mig är alla snubbar som tydligt styr & bygger sina egna liv alfas. Inte att de är douchebags eller idioter och kör med folk, det är beta om något. Utan att de har koll.
Resten för mig är betasnubbar.
Alla har ett värde i att de är människor som man ska respektera. Men vissa snubbar är de som tar de viktiga besluten.
Citera
2018-03-20, 17:29
  #14
Avstängd
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
En annan bra jämförelse - i synnerhet i det här sammanhanget - som alfa är ju karaktären Tyler Durden i filmen Fight Club. Medans berättaren (Edward Norton) är en beta som svansar efter i livet som arbetsmyra.

Yes det är det som är det fina i kråksången, alla snubbar kan vara alfa eller beta. Det beror på sammanhanget samt ens tro om ens själv samt ens faktiska kunskaper och potential i att förbättra alla egenskaper.
Citera
2018-03-20, 17:49
  #15
Medlem
Knucklehugss avatar
Ja, beta, cucks och annat patrask bidrar inte med mycket utan är nöjd som dom är. Ja det är verkligen så jävla illa eftersom dom stannar upp utvecklingen för mänskligheten.
Citera
2018-03-20, 18:34
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
En annan bra jämförelse - i synnerhet i det här sammanhanget - som alfa är ju karaktären Tyler Durden i filmen Fight Club. Medans berättaren (Edward Norton) är en beta som svansar efter i livet som arbetsmyra.

Den filmen är för övrigt ett bra exempel på att en och samma person kan växla mellan alfa och beta
Citera
2018-03-20, 18:56
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Ja, beta, cucks och annat patrask bidrar inte med mycket utan är nöjd som dom är. Ja det är verkligen så jävla illa eftersom dom stannar upp utvecklingen för mänskligheten.
Tror världen skulle vara rätt outhärdlig med bara alfas överallt.
Citera
2018-03-20, 23:00
  #18
Medlem
Patrik2108s avatar
Hur ofta skall man knulla för att vara alfa?
Citera
2018-03-25, 22:59
  #19
Medlem
Ramonawhites avatar
Beta/alfa existerar. Problemet är bara att kriminella idiotsnubbar/allmänna puckokillar automatiskt tror att dom är alfa, vilket inte stämmer.
Citera
2018-03-25, 23:12
  #20
Avstängd
Du gjorde för fan precis en tråd där du blev dissad för att du är för beta och "pratar med tjejen mycket hela dejten". Ja, det är illa och du visade det precis.
Citera
2018-03-26, 11:49
  #21
Medlem
Himmelstosss avatar
Det är klart att en modell som delar in alla i en av två kategorier är alldeles för grov för att kunna användas med någon exakthet eller säga något meningsfullt om de personer som den appliceras på. Mänskligheten är mycket mer komplicerad än så. Visst, vissa enskilda karaktärsdrag underlättar säkert om målsättningen enbart är maximalt med sex, men det betyder inte att dessa drag är fördelade jämnt nog för att kunna säga att rör sig om två distinkta grupper.

Men det jävliga är att det är tillräckligt många som har en benhård tro på det här systemet för att man ska vara tvungen att förhålla sig till det på något sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback