Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-20, 13:15
  #1
Medlem
Är det någon LoL-fantast här som enkelt kan förklara hur lagen kvalificerar sig till denna turnering? Det jag förstår än så länge är att vinnaren av NA LCS summer och EU LCS summer tar sig vidare, samt två lag som har högst poäng ifrån NA LCS summer + spring och EU LCS summer + spring. Jag förstår även att de fyra andra lag som har högst poäng i från NA summer + sping och EU summer + spring får tävla, varav ett lag ifrån varje tar sig vidare.

Detta är 6 lag. Hur kvalificerar sig resterande lag som deltar i turneringen?

Om någon skulle kunna förklara detta så enkelt som möjligt vore det oerhört uppskattat!
Citera
2018-03-20, 13:46
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Är det någon LoL-fantast här som enkelt kan förklara hur lagen kvalificerar sig till denna turnering? Det jag förstår än så länge är att vinnaren av NA LCS summer och EU LCS summer tar sig vidare, samt två lag som har högst poäng ifrån NA LCS summer + spring och EU LCS summer + spring. Jag förstår även att de fyra andra lag som har högst poäng i från NA summer + sping och EU summer + spring får tävla, varav ett lag ifrån varje tar sig vidare.

Detta är 6 lag. Hur kvalificerar sig resterande lag som deltar i turneringen?

Om någon skulle kunna förklara detta så enkelt som möjligt vore det oerhört uppskattat!

Här har du en förklarande artikel: https://www.lolesports.com/en_US/art...fy-worlds-2017

Det ser nog likadant ut 2018.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback