• 2
  • 3
2018-03-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det är så billiga lån idag så jag hade kanske kastat in 150.000.
Sambon ge henne en kväll hon aldrig kommer att glömma.
Lägg 25.000 i 1 kuvert och skriv kära sambo du har varit mig trogen och
du är verkligen det bästa jag har och kommer att ha.
Ta dig i runda på stan köp dig något fint guldhalsband sen lite kläder gör vad du vill gilla läget.
Efter det tar du dig en fin semester till maldiverna alternativt Polen
Du är 50+ och verkar inte behöva fundera en massa på ekonomi och pension.
Unnan dig dom kanske 30 åren innan du kanske blir sjuk senil få en massa sjukdomar.

Jag skulle inte säga nej till 25000 i ett kuvert, skulle inte säga nej till mer heller
Citera
2018-03-23, 16:59
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartatjejen1980
Jag skulle inte säga nej till 25000 i ett kuvert, skulle inte säga nej till mer heller
Dom flesta tanter skulle uppskatta det visst.
Men du ser ju vissa här mår dåligt av att tänka på att uppskatta sin nuvarande eller vad det nu är.
Dvs många men inte alla karlar tar saker för givet.Men visst måste vi öppna våra hjärtan och plånböcker
Citera
2018-03-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrommaAirport
Dessvärre får jag inget för 1,5 mkr i Sthlm, då får jag flytta iväg och det känns dumsnålt, får vara nöjd och kanske ändå kan gå i tidigare pension

Ja det är upp till var och en att bestämma
Citera
2018-03-23, 17:29
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Dom flesta tanter skulle uppskatta det visst.
Men du ser ju vissa här mår dåligt av att tänka på att uppskatta sin nuvarande eller vad det nu är.
Dvs många men inte alla karlar tar saker för givet.Men visst måste vi öppna våra hjärtan och plånböcker

Herregud vad du är efterbliven. Jag rekommenderar att du alltid ger din fru/flickvän pengar i kuvert när du vill visa uppskattning (eftersom en random tjej på Flashback "inte skulle tacka nej").
Citera
2018-03-23, 17:34
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Herregud vad du är efterbliven. Jag rekommenderar att du alltid ger din fru/flickvän pengar i kuvert när du vill visa uppskattning (eftersom en random tjej på Flashback "inte skulle tacka nej").
Jag är mer flexibel serrö jag ger henne mindre valörer i små plastpåsar som är förslutna.
Hon är otroligt glad och tacksam alltid och ler alla gånger,
1 gång så packade jag in 5000 i 1 matlåda när hon kom till arbetet så blev hon paff och alla på jobbet
blev omg vilken man du har,
Det är finess vet du
Citera
2018-03-23, 17:53
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Jag är mer flexibel serrö jag ger henne mindre valörer i små plastpåsar som är förslutna.
Hon är otroligt glad och tacksam alltid och ler alla gånger,
1 gång så packade jag in 5000 i 1 matlåda när hon kom till arbetet så blev hon paff och alla på jobbet
blev omg vilken man du har,
Det är finess vet du

"Finess".
Citera
2018-03-25, 21:08
Medlem
Isnatts avatar
Köp en indexfond eller aktier från large/midcap med bra utdelning.
Köpa nån jävla fastighet (hyres?) och hålla på med det verkar trixigt och kommer väl leda till massa jobb för dig antar jag, särskilt om du ska börja med det utan erfarenhet och låter som nåt man 'snappar upp' att det är bra.

Du verkar ju ha hur mycket pengar och värdesaker ink br som helst ts så lite kaffepengar på 400 000 ska väl inte vara några problem att ta hand om.
Citera
2018-03-27, 06:07
Medlem
Citat:
Ja vad säger ni FB bröder och systrar, ska sälja en kapitalvara som kommer att ge ca 400.000:-
situationen, har lån på 500.000 mkr brf lgh värde 5.000.000, skuldfri i övrigt med tillgångar på ca 7 mkr ink brf så ska jag:
-Betala av lån dessa med dessa 400´
-Köpa fritidsfastighet (värdestegring på sikt?)
-Resa upp eller konsumera på annat sätt (vill helst att pengarna förvaltar sig på något sätt)
-Fonder
-Aktier
Annat?

ålder 50+ sambo (med låginkomsttagare) inga hemmaboende barn, fast jobb tjänar ca +40.000 /M

Du skriver ju inte om vilka mål du har, hur ska någon kunna hjälpa dig?
Vill du flytta till solen?
Pensionera dig vid 55?
Jobba till du är 67?
Skilja dig och skaffa yngre?
Köpa en Porsche?

Berätta hur din dröm ser ut så kan du nog få tips på vad du behöver göra ekonomiskt för att ta dig dit.
Citera
2018-04-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsD
Du skriver ju inte om vilka mål du har, hur ska någon kunna hjälpa dig?
Vill du flytta till solen?
Pensionera dig vid 55?
Jobba till du är 67?
Skilja dig och skaffa yngre?
Köpa en Porsche?

Berätta hur din dröm ser ut så kan du nog få tips på vad du behöver göra ekonomiskt för att ta dig dit.

Gå i pension om 3 år
Citera
2018-04-21, 22:01
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Citat:
Gå i pension om 3 år

Jag vill gå i pansion imorgon, därför sparar jag alla mina pengar på en hög.
Citera
2018-04-22, 02:06
Medlem
Citat:
Gå i pension om 3 år
fortfarnade väldigt svårt att hjälpa dig. gå i pension kunde du göra för typ 5-20 år sedan (antar jag) det beror helt på vad du har för krav på pensionslivet ( och om du kan tänka dig ta lite påhugg då och då)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in