Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-20, 14:21
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Ska sanningen fram så är mackor helt värdelöst, i princip bara kalorier utan näring.
Tycker du kan börja med att skriva ner vad du äter varje dag och hur mycket.
Spelar ingen roll om du äter ”duktigt” en måltid om du i slutändan får i dig för mycket kalorier. Du kan äta supernyttigt varje måltid men äter du för mycket så kommer du inte gå ner i vikt utan rent av gå upp i vikt.
Istället för dina mackor med skinka så hade jag bytt ut dessa mot kvarg eller säg en burk makril med tommatsås. Proteiner mättar mera och 30% av kalorierna i protein går åt till att bryta ner proteinet, jämför det med kolhydrater på 6% och fett 3%.
problemet är att jag har förstoppningsproblem med. så jag försöker få i mig mycket fibrer med
Citera
2018-03-20, 14:23
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
vad bör jag äta till lunch då?
Quinova med kyckling och grönsaker med dressing gjord av olivolja.
Lax och broccoli med andra grönsaker.
Gröt utan sylt eller socker, vill du ha det lite sötare ha i lite bär som blåbär eller hallon, till det något kokt ägg.

Finns hur mycket som helst! Kolla runt på nättet och skaffa dig kunskap! Har aldrig varit lättare än vad det är idag att gå ner i vikt med all fakta och tips som finns på nättet.
Citera
2018-03-20, 14:25
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
problemet är att jag har förstoppningsproblem med. så jag försöker få i mig mycket fibrer med
Havregryn? Frukt? Där har du fiber. Googla: nyttig mat med fiber! Svårare än så är det inte.
Citera
2018-03-20, 14:26
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Quinova med kyckling och grönsaker med dressing gjord av olivolja.
Lax och broccoli med andra grönsaker.
Gröt utan sylt eller socker, vill du ha det lite sötare ha i lite bär som blåbär eller hallon, till det något kokt ägg.

Finns hur mycket som helst! Kolla runt på nättet och skaffa dig kunskap! Har aldrig varit lättare än vad det är idag att gå ner i vikt med all fakta och tips som finns på nättet.
Tack så mycket för tipsen! är detta vad jag bör äta till lunch? för jag vet vad jag skall äta till middag
Citera
2018-03-20, 23:55
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Mer tid skulle jag rekommendera, kör intervaller där du hoppar 1-2 min så snabbt du kan. Vila emellan och upprepa detta ca 10 gånger.

Då kommer svetten att rinna garanterat.

Något som är FETT jobbigt är att hoppa baklänges, dvs. exakt likadant som framåt fast du vevar bakåt i stället - jag är själv ganska vältränad men orkar inte med mer än max 1 1/2 minut baklänges! Double-under kör jag också ibland, men kör då med typ 5 vanliga hopp emellan mellan varje double-under, orkar/klarar max 40 sek då fett jobbigt. Men hur som helst, 1-2 minuter vanliga hopprepx10 kan man givetvis också köra men brukar inte jag göra iaf. Händer ibland att man kör 5 minuter vanligt på morgonen och 5 minuter på kvällen ibland. Vilket fall som helst är hopprep fantastiskt bra träning som i princip alla atleter tränar oavsett vilken sport de utövar, och för mig är det det absolut enda sättet att få ett riktigt "Superman-chest" och magrutor. Kör även endel löpning, armhävningar, plankan och leg-raises etc. Men som sagt drick vatten också, jätteviktigt, tycker själv det är mycket lättare att få ner sig mycket vatten efter just hopprep specifikt. 3 liter skulle jag säga om dagen minst. Pinket ska vara genomskinligt, då dricker du tillräckligt.

Om du vill köra styrketräning för hjärtat så sägs det bästa vara att ligga på 90 % av din maxkapacitet i någon cardio i 3 minuter, vila 3, och repetera 2-3 gånger till (3-4 gånger totalt), fett jobbigt dock. Någon som sa iaf att man inte märker resultat bara på några få dagar, men det gör jag definitivt, räcker med att köra några dagar i rad och man märker tydliga förbättringar tycker jag.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback