Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-20, 00:41
  #1
Medlem
Hej!

Hur ser möjligheterna att ta sig ner i citybanan? Tänker då mest från den norra sidan upp mot karlberg. Har sett att det finns en massa nödutgångar, någon som vet vart dessa leder någonstans? Uppgången mot vanadisområdet (vid kyrkan) är ju extremt långt bort från det resterande systemet, rent spontant känns det som om det borde gå att ta sig in via närliggande brunnar/kloaksystem?

Någon som sitter på info?

Tacksam för hjälp
Citera
2018-03-20, 09:18
  #2
Medlem
CarolusXIIs avatar
Möjligt men mycket är larmat. Har en vän som var där och kikade. Tunnlarna är ju rymliga osv så det är bra. Men var försiktig, som sagt så är ju tunnlarna propfyllda med olika larm. Dock så tror jag endast dörrar och liknande är larmat, själva tunneln är safe. Lycka till med utforskandet! //Carolus
Citera
2018-03-31, 17:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarnet
Hej!

Hur ser möjligheterna att ta sig ner i citybanan? Tänker då mest från den norra sidan upp mot karlberg. Har sett att det finns en massa nödutgångar, någon som vet vart dessa leder någonstans? Uppgången mot vanadisområdet (vid kyrkan) är ju extremt långt bort från det resterande systemet, rent spontant känns det som om det borde gå att ta sig in via närliggande brunnar/kloaksystem?

Någon som sitter på info?

Tacksam för hjälp

Jag skulle inte börja rycka i dörrar. Kan nästan lova att alla nödutgångar är larmade. Antagligen är nedfarterna och dörrarna till servicetunneln, spårtunnlarna och teknikutrymmena också larmade och kameraövervakade.
Att ta sig in via brunnar/kloaker tror jag är rent omöjligt.
Uppgången vid Vanadisvägen är ca 50m från trafikspåren så jag förstår inte vad du menar med att den skulle vara långt ifrån resten av systemet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback