Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-18, 09:53
  #3361
Avstängd
Anonymaalkos avatar


Kawesas rasistiska inspirationskälla

https://youtu.be/ji3KVWbiLlY
Citera
2018-10-18, 11:05
  #3362
Avstängd
Anonymaalkos avatar
Jag ska sluta fälla rasistiska tillmälen och jag säger bara stackars barn om den här Victoria Kawesa. Hon har inte haft det lätt i livet.

Under hela sin uppväxt och in på hennes vuxna liv har hon varit en sömngångare och utnyttjats av alla som har haft med henne att göra och särskilt då Gudrun.
__________________
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-10-18 kl. 11:55.
Citera
2018-10-18, 12:28
  #3363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Haha, fantastiskt innehåll på den sidan.

Det har varit ganska tyst i sociala medier. Jag förväntade mig fler så kallade "fejkade mordhot" mot henne. Stavningen och meningsuppbyggnaden tyder på att hon har fabricerat sina egna hot.

https://www.instagram.com/p/BZtw0kJB...ken-by=vkawesa

Hon skriver betydligt bättre svenska än så. Men å andra sidan verkar stavninsfelen konstruerade, så jag tror också på eget fabrikat.
Citera
2018-10-18, 13:14
  #3364
Medlem
Ett hotbrev som hon "fått"
https://www.instagram.com/p/BZeN_kTB...ken-by=vkawesa
https://www.instagram.com/p/BZeODlHB...ken-by=vkawesa

Och en text hon själv lagt upp
https://www.instagram.com/p/r-cQ6klV...ken-by=vkawesa


Är för dålig på handstilsanalys för att säga nåt men i andra sidan av brevet så är det t.ex. exakt samma S med en liten undre del och en större övre. Dock så är stilen på ä och ö olika med två punkter istället för ett streck, dock finns det här ett undantag i näst sista stycket på andra sidan där x har skrivit ett ö med ett streck ovanför.


Men som skrivet för dålig på analys av detta slag men får dock en känsla av att hon har fabricerat hotbrevet själv. Och att hon skulle ha gjort det i andra sammanhang sätter jag som sannolikt.
Citera
2018-10-21, 13:02
  #3365
Medlem
dotslashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jo då, som jag tidigare skrivit så har både Linköpings U och Södertörns högskola anställt folk som gjort långt värre saker, t.ex. att ha försökt kidnappa Anna-Greta Leijon. Bara man är vänster så blir det mesta förlåtet.

Tyvärr är även de svenska universiteten fullpackade med vänsterdrabbade. Det akademiska har ju sällan kontakt med det kommersiella och marknaden. Det passar naturligtvis dessa människor bra då din dessutom sitter ganska skyddat. Det är också "fel" att anklaga och granska denna grupp precis som de heliga journalisterna. Tack och lov finns det alternativa källor nuförtiden.
Citera
2018-10-22, 16:05
  #3366
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloGreken
Nej, avhandlingen finns (ännu?) inte. Artikeln handlar om att Kawesa ska tala vid en genuskonferens. Det var föredraget där som innehöll många citat som var plagierade.

Hur kan ett citat inte vara "plagierande"??? Det är ju själva definitionen av att citera!!

Behandlingen av Victoria måste vara den största rättsskandalen i Svensk historia. Hen är ju uppenbart oskyldig och själv ett offer för ett överfall av en fet racistisk vit man. Ansvaret fallet tungt på patriarkatet och såsseegeringen.
Citera
2018-10-22, 22:30
  #3367
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Ett hotbrev som hon "fått"
https://www.instagram.com/p/BZeN_kTB...ken-by=vkawesa
https://www.instagram.com/p/BZeODlHB...ken-by=vkawesa

Och en text hon själv lagt upp
https://www.instagram.com/p/r-cQ6klV...ken-by=vkawesa


Är för dålig på handstilsanalys för att säga nåt men i andra sidan av brevet så är det t.ex. exakt samma S med en liten undre del och en större övre. Dock så är stilen på ä och ö olika med två punkter istället för ett streck, dock finns det här ett undantag i näst sista stycket på andra sidan där x har skrivit ett ö med ett streck ovanför.


Men som skrivet för dålig på analys av detta slag men får dock en känsla av att hon har fabricerat hotbrevet själv. Och att hon skulle ha gjort det i andra sammanhang sätter jag som sannolikt.


Jag har faktiskt läst grunderna i grafologi

Dvs att tolka vem som fört pennan på pappret. Tolka sinnesuttyck, medvetna som undermedvetna saker


Problemen är bla dessa:

1) man behöver flera olika stilprov från en individ för att lära sig dennes signaturer

Här bör offentliga skolresultat mm skriftliga prov finnas från henne?


2) allt fler människor skriver ju sällan analogt längre i skolor mm då dagens ungdom inte utveklar någon hand s t i l i huvud taget

Detta ser man på arga lappar, inköpslistor mm folk tvingas att skriva. Det ser helt för jävligt ut då folk knappt längre förmår kluttra ut läsbara ord på brevhuvud eller ens disponera meningar på en platt yta


3) man bör också veta vad för penna och papper/underlag individen hade för att rent mekaniskt tolka skriften och hur människan har för finmotorik



Den där texten på rosa bakgrund kan mycket väl vara digital eller skriven med en glätt penna som tusch på en affisch te x då bokstäverna sitter ihop med linjer


Det jag håller med om är att hennes sk hatbrev sannolikt är fejk. Oavsett vad är meningar och ord skrivna i olika tidsperioder , pauser har gjorts.

Å andra sidan är det ju svårt veta hur människor friska som sjuka, författar sådana brev. I vilka sinneslag är man
__________________
Senast redigerad av .RIHTT 2018-10-22 kl. 22:35.
Citera
2018-10-23, 03:37
  #3368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .RIHTT
Det jag håller med om är att hennes sk hatbrev sannolikt är fejk. Oavsett vad är meningar och ord skrivna i olika tidsperioder , pauser har gjorts.

Fast vet man om Kawesa har lämnat in dem till Polisen tro ?

Citat:
Ursprungligen postat av .RIHTT
Å andra sidan är det ju svårt veta hur människor friska som sjuka, författar sådana brev. I vilka sinneslag är man

Ja, inte vet jag men det ryktades förr att Polisen hade hela avdelningar som analyserade anonyma brev och liknande. Alltså i utlandet, svenska Polisen vet jag inte om de har specifika anställda tekniker för sådant
Citera
2018-10-23, 04:28
  #3369
Medlem
Det är troligen inte Kawesa som skrivit hatbrev till sig själv. Stilen i hatbrevet lutar åt höger medan den text hon själv lagt upp lutar något åt vänster. Observera även hur hon skriver de diakritiska tecknen ovanför ä och ö. Där skriver hon ett streck i stället för prickar.

I hatbrevet som är skrivet i snabbt tempo är prickarna tydligt åtskilda. Däremot är det ett tydligt streck ovanför i men det är inte sammanbundet med efterföljande bokstav som i hatbrevet. Strecket i i:et är sammanbundet med spetsen på följande bokstav och utgör en början av det. Även bokstaven f skiljer sig åt mellan breven. Dessutom är mellanrummet mellan bokstäverna större i hatbrevet än i den text hon själv lagt upp.

Bokstaven e skiljer sig åt mellan breven.

Det är jättesvårt att förvanska sin egen handstil. Skriver man snabbt och i affekt är det i praktiken omöjligt. testa själv.
Citera
2018-10-23, 05:23
  #3370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Det är troligen inte Kawesa som skrivit hatbrev till sig själv. Stilen i hatbrevet lutar åt höger medan den text hon själv lagt upp lutar något åt vänster. Observera även hur hon skriver de diakritiska tecknen ovanför ä och ö. Där skriver hon ett streck i stället för prickar.

I hatbrevet som är skrivet i snabbt tempo är prickarna tydligt åtskilda. Däremot är det ett tydligt streck ovanför i men det är inte sammanbundet med efterföljande bokstav som i hatbrevet. Strecket i i:et är sammanbundet med spetsen på följande bokstav och utgör en början av det. Även bokstaven f skiljer sig åt mellan breven. Dessutom är mellanrummet mellan bokstäverna större i hatbrevet än i den text hon själv lagt upp.

Bokstaven e skiljer sig åt mellan breven.

Det är jättesvårt att förvanska sin egen handstil. Skriver man snabbt och i affekt är det i praktiken omöjligt. testa själv.
Nu måste jag ändra mig. Titta noggrant på hur hur bokstaven f stavas i de olika breven. I Kawesas egen text är f:et broderat med kringlor och slängar. Där hade hon gott om tid att skriva ett budskap hon gillar. Hon kunde alltså lägga tid på att skriva på ett sätt hon tyckte var vackert. Kolla noga på f:en i hatbreven. Samma slängar och broderingen finns där men eftersom brevet är skrivet snabbt och i affekt så har hon inte tid på att brodera ut f:en med slängar. De finns där men är inte lika tydliga. Kombinationerna l+l stämmer mellan breven. Bokstaven k är lika i de två breven. Boksrtaven d stämmer mellan de två breven . Lägg även märke till hur tredje raden från slutet i hatbrevet plötsligt plötsligt går över skrivlinjen i slutet,. Hon har lutat brevet åt vänster medan hon skrev men brevet gled ner åt höger. Därför hamnade de orden högre upp än de andra. PÅ så sätt kan man få en högerlutande skrivstil. Och att strecket över i:et i hatbrevet inte är sammanbundet med efterföljande bokstav beror även det på att pappret hon skrev på lutar åt vänster.

Kolla även på hur ordet för ser ut mellan breven. Jämför hur ordet för ser ut i meningen Fy faan för såna primater i hatbrevet, och i Kawseas egen text. De är identiska.
__________________
Senast redigerad av akrylforlibbad 2018-10-23 kl. 05:46.
Citera
2018-10-23, 09:20
  #3371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Nu måste jag ändra mig. Titta noggrant på hur hur bokstaven f stavas i de olika breven. I Kawesas egen text är f:et broderat med kringlor och slängar. Där hade hon gott om tid att skriva ett budskap hon gillar. Hon kunde alltså lägga tid på att skriva på ett sätt hon tyckte var vackert. Kolla noga på f:en i hatbreven. Samma slängar och broderingen finns där men eftersom brevet är skrivet snabbt och i affekt så har hon inte tid på att brodera ut f:en med slängar. De finns där men är inte lika tydliga. Kombinationerna l+l stämmer mellan breven. Bokstaven k är lika i de två breven. Boksrtaven d stämmer mellan de två breven . Lägg även märke till hur tredje raden från slutet i hatbrevet plötsligt plötsligt går över skrivlinjen i slutet,. Hon har lutat brevet åt vänster medan hon skrev men brevet gled ner åt höger. Därför hamnade de orden högre upp än de andra. PÅ så sätt kan man få en högerlutande skrivstil. Och att strecket över i:et i hatbrevet inte är sammanbundet med efterföljande bokstav beror även det på att pappret hon skrev på lutar åt vänster.

Kolla även på hur ordet för ser ut mellan breven. Jämför hur ordet för ser ut i meningen Fy faan för såna primater i hatbrevet, och i Kawseas egen text. De är identiska.

Numera är det ju gärna själva bläcket som är intressant eftersom man med high-tech metoder kan knyta ihop två brev bara genom bläckets sammansättning om det är samma penna som använts,
typ, - ungefär
Citera
2018-10-23, 11:00
  #3372
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan

Hur kan ett citat inte vara "plagierande"??? Det är ju själva definitionen av att citera!!

Behandlingen av Victoria måste vara den största rättsskandalen i Svensk historia. Hen är ju uppenbart oskyldig och själv ett offer för ett överfall av en fet racistisk vit man. Ansvaret fallet tungt på patriarkatet och såsseegeringen.

Det finns tydliga regler kring citat som bestämmer huruvida de är plagiat eller ej plagiat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback