Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 21:50
  #1
Medlem
Tröttnar på alla offerkoftor som klagar på diskriminering i Sverige!

Måste skriva av mig, förväntar mig ingen replik!

Vi i västvärlden har ingen aning om vad diskriminering innebär. Vad grymma kränkningar handlar om.

Jag hör alla röster om hur illa det är i västvärlden, hur minoriteter och/eller kvinnor blir kränkta systematiskt. Jag har ingen anledning att förminska deras upplevelse de är säkert helt korrekta men vad de upplevt och vad 80% av resten av världens befolkning utanför västvärlden upplever står i stor kontrast.

Som privilegierad svensk vit man tog jag beslutet att i 20-års åldern göra skillnad (under 90-talet). FN var en legitim organisation att göra skillnad i. Jag åkte till krigszoner och upplevde ..... krig. T ex etnisk rensning i dess värsta former. Mycket likt vad som händer idag i Burma.

Av alla mina upplevelser kan jag dela en.

Min grupp kom till en by som milisgrupper hade anfallit. I princip alla hade dödats utom en 13-14 årig flicka som hade gruppvåldtagits på det mest brutala sätt ni kan föreställa er. Vi tog henne med i vårt fordon för att i ilfart ta henne till ett fältsjukhus. Jag försökte ge henne så mycket tröst och trygghet jag kunde de sista 20-30 minuterna av hennes liv men det hjälpte inte, hon dog av blodförlusten. Det var inget vi kunde göra. Hon dog i mina armar. Det var ingen bra upplevelse för en svensk i 20-års åldern. Men ett stort uppvaknande.

Nu läser jag och ser folk i västvärlden klaga över hur hemskt vårt samhälle är. Vi har ingen aning hur bra vi har det. Jag såg på youtube en kille från en minoritetsgrupp klaga över hur illa det var på ett ivy league universitet!!! Om man kommit in på ett ivy league universitet så kan man lägga in sitt offer kort vid inträdet. Man tillhör redan den mest privilegierade promillen av världens befolkning redan där.

Ångra jag mina upplevelser i FN:s tjänst? Både och. Det tog min ca 20 år att bearbeta och jag upplevde massor av saker jag önskar jag kunde ha ogjort. Samtidigt vet jag att jag räddade liv, jag gjorde skillnad.

Men det jag mest tog med mig är att ALDRIG NÅGONSIN klaga över hur vi har det i Sverige!
__________________
Senast redigerad av dontbethatguy 2018-03-19 kl. 22:28.
Citera
2018-03-19, 22:12
  #2
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontbethatguy
Tröttnar på alla offerkoftor som klagar på diskriminering i Sverige!

Måste skriva av mig, förväntar mig ingen replik!

Vi i västvärlden har ingen aning om vad diskriminering innebär. Vad grymma kränkningar handlar om.

Jag hör alla röster om hur illa det är i västvärlden, hur minoriteter och/eller kvinnor blir kränkta systematiskt. Jag har ingen anledning och förminska deras upplevelse de är säkert helt korrekta men vad de upplevt och vad 80% av resten av världens befolkning utanför västvärlden upplever står i stor kontrast.

Som privilegierad svensk vit man tog jag beslutet att i 20-års åldern göra skillnad (under 90-talet). FN var en legitim organisation att göra skillnad i. Jag åkte till krigszoner och upplevde ..... krig. T ex etnisk rensning i dess värsta former. Mycket likt vad som händer idag i Burma.

Av alla mina upplevelser kan jag dela en.

Min grupp kom till en by som milisgrupper hade anfallit. I princip alla hade dödats utom en 13-14 årig flicka som hade gruppvåldtagits på det mest brutala sätt ni kan föreställa er. Vi tog henne med i vårt fordon för att i ilfart ta henne till ett fältsjukhus. Jag försökte ge henne så mycket tröst och trygghet jag kunde de sista 20-30 minuterna av hennes liv men det hjälpte inte, hon dog av blodförlusten. Det var inget vi kunde göra. Hon dog i mina armar. Det var ingen bra upplevelse för en svensk i 20-års åldern. Men ett stort uppvaknande.

Nu läser jag och ser folk i västvärlden klaga över hur hemskt vårt samhälle är. Vi har ingen aning hur bra vi har det. Jag såg på youtube en kille från en minoritetsgrupp klaga över hur illa det var på ett ivy league universitet!!! Om man kommit in på ett ivy league universitet så kan man lägga in sitt offer kort vid inträdet. Man tillhör redan den mest privilegierade promillen av världens befolkning redan där.

Ångra jag mina upplevelser i FN:s tjänst? Både och. Det tog min ca 20 år att bearbeta och jag upplevde massor av saker jag önskar jag kunde ha ogjort. Samtidigt vet jag att jag räddade liv, jag gjorde skillnad.

Men det jag mest tog med mig är att aldrig någonsin klaga över hur vi har det i Sverige!

Kanske är detta inlägg en del i att komma vidare!

Om man sätter en groda i kallt vatten och kokar det så kommer grodan inte att hoppa ut ur kastrullen utan kokas levande. Det är samma sak i Sverige.
Det är i takten Sverige blivit sämre som är skrämmande.
Minoriteter utnyttjar det svenska systemet genom att spela offer har jag märkt. Att de gnäller har mer att göra med att de vill utnyttja samhället än att skapa rättvisa.
Tänk bara på de minoriteter som har det värre men som inte gör väsen av sig.
Citera
2018-03-19, 22:27
  #3
Medlem
Väldigt väl skrivet!

Givetvis har du helt rätt.

Sverige är dessutom i västvärlden nog det land som har minst systematiskt förtryck.
Inte för att det inte finns men det är marginellt jämnfört med i princip alla länder utanför norden.

Jag tar inte ifrån kvinnor och minoriteter att kämpa för noll förtryck.
Men då krävs också stora förändringar i dessa grupper även förändringar dessa grupper inte är villiga att göra.

Sanningen är att om man såg fördelarna med att bo här istället för att stirra sig blinda på små skavanker.
Ja då skulle dessa grupper och samhället må väldigt bra!

Nu ser vi folk som blir vannsiniga på att män skrevar på bussar och att killar med utlänskt utseende som har begått ett brott identifieras med ett utländskt utseende.

Dessa saker kommer krossa samhällets tillit och då kommer vi få se på förtryck på riktigt.

Sverige kan inte bli perfekt men det kan bli så in i helvete mycket sämre om vi låter små saker bli till riktigt stora saker.

Vi ser redan utveckligen i våldtäkter det är då rejält riktiga problem som vi skulle kunna få bukt med om vi började prata ur skägget varför dessa ökar.
Citera
2018-03-24, 20:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Om man sätter en groda i kallt vatten och kokar det så kommer grodan inte att hoppa ut ur kastrullen utan kokas levande. Det är samma sak i Sverige.
Det är i takten Sverige blivit sämre som är skrämmande.
Minoriteter utnyttjar det svenska systemet genom att spela offer har jag märkt. Att de gnäller har mer att göra med att de vill utnyttja samhället än att skapa rättvisa.
Tänk bara på de minoriteter som har det värre men som inte gör väsen av sig.
Sedan har vi rasismen mot svenskar en bortglömd rasism.
Märkligt nog snuddade självaste DN vid frågan redan år 2000........
DN Insidan ”Det kan hända den snällaste kille” Publicerad 20000211
"Ali, Hamid, Abdallah och Richard är förbannade på de unga invandrare från Mellanöstern som sitter häktade för gruppvåldtäkten som drabbade en 14-årig svenska i Rissne utanför Stockholm. Men samtidigt avslöjar de själva en nedlåtande syn på svenska tjejer. Nu blir alla invandrarkillar stämplade som jävla svartskallar som våldtar svenska tjejer, säger Ali. Han kommer från Turkiet och bor i Rinkeby utanför Stockholm"
"De andra tre nickar allvarligt. Det är ett grovt brott att våldta en kvinna, slår de fyra fast.- Men det är inte lika fel att våldta en svensk tjej som att våldta en arabisk tjej, säger Hamid. Den svenska tjejen får ju massor av hjälp efteråt, och hon har nog redan knullat. Men arabtjejen får problem med sin familj. För henne är det en stor skam att bli våldtagen. Det är viktigt att hon har kvar oskulden när hon gifter sig"

Och rasismen mellan olika invandrargrupper är nog värre än den mestadels milda främlingsfientlighet som Svenskar uppvisar.
Citera
2018-04-04, 22:27
  #5
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontbethatguy
...text...Men det jag mest tog med mig är att ALDRIG NÅGONSIN klaga över hur vi har det i Sverige!

Det märks att du är av manligt kön. Dina krav på tillvaron är betydligt lägre än dom krav vi vanliga svenska kvinnor ställer. Som kvinna är jag långt ifrån nöjd, då vi fortfarande inte har ett matriarkat i Sverige. Utlänningar räknas inte, då dom kommer ifrån lägre stående kulturer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback