Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 19:40
  #1
Medlem
Zyzz88s avatar
Hej jag undrar en sak, det är en dum fråga och det finns inget bra svar.


Men skulle det vara fullt möjligt o lära sig denna på piano på säg ( ganska kort tid )?


https://m.youtube.com/watch?v=tmXjrkdQatw
Citera
2018-03-19, 19:47
  #2
Medlem
kanske om du är japan.
Citera
2018-03-19, 19:47
  #3
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Ja. Professionell lärare och daglig övning ca 1 år för en normalbegåvad.
Citera
2018-03-19, 20:11
  #4
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyzz88
Hej jag undrar en sak, det är en dum fråga och det finns inget bra svar.
Nu finns inga *dumma frågor* bara *dumma svar*...

Det är inte allt för avancerat trevligt litet stycke som jag chansar du skulle kunna efterapa på en månads intenssiv träning (8h/dag) om du inte är allt för *sabbad*.

Det krävs dock enormt mycket mer träning för att få till det så det inte låter som mekano 2.1.

Ett tips, kör på en flygel eller ett riktigt bra fake-piano.
Citera
2018-03-19, 21:19
  #5
Medlem
Beror på

Först och främst, vad menar du med "ganska kort tid"? En dag? En vecka? En månad? Ett år? Och hur mycket energi är du beredd att investera per dag?

För det andra, vad menar du med "lära sig"? Tänker du att du ska kunna lära dig alla toner och spela dem med någorlunda bra timing och att det inte blir alltför många fel? Eller tänker du dig att det faktiskt ska låta bra och kunna lura en amatör att du verkligen kan spela piano och att lögnen inte uppdagas förrän du försöker spela ett annat stycke?
Citera
2018-03-19, 21:29
  #6
Medlem
Zyzz88s avatar
Säg 1 år! Med några timmars träning i veckan..

jag är enbart intresserad av detta stycke..

Typ kunna gå fram till ett piano någonstans och bara kunna dra detta stycke liksom
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback