Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-20, 09:41
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Överträning i kombination med att din kropp inte var återställd.
Det är vanligt att idrottare inte väntar tillräckligt länge med intensivare träning.
Tror det är svårt att få någon diagnos på det, men se om du kan får tag på en idrottsläkare som jobbar med rehabilitering. Hen kan i alla fall ge dig ett bra träningsprogram för att komma tillbaka.
Tänk på att det kommer ta längre tid än vad du tror.
Sjukgymnaster brukar kunna det här också, då de jobbar mycket med utmattningssymptom.
Otroligt svårt detdär.. Ska testa att inte träna någon styrketräning nu i början samt begränsa mig till 1 träning per dag. Jag drar ner på 4-5 timmar träning dvs. Ska även testa att inte äta mejeri produkter eller socker då det ska kunna hjälpa. Om inte det hjälper söker jag hjälp via någon idrottsläkare.
Citera
2018-03-20, 10:11
  #14
Medlem
MADs avatar
Tror det är en dålig idé att göra det här på egen hand. Sök hjälp hos någon som kan, så du inte slänger bort ett år till.
Citera
2018-03-21, 10:05
  #15
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mytomanen123
Otroligt svårt detdär.. Ska testa att inte träna någon styrketräning nu i början samt begränsa mig till 1 träning per dag. Jag drar ner på 4-5 timmar träning dvs. Ska även testa att inte äta mejeri produkter eller socker då det ska kunna hjälpa. Om inte det hjälper söker jag hjälp via någon idrottsläkare.

Tror inte en sekund att uteslutande av socker och mejeriprodukter gör någon skillnad. Möjligen ökar det riskerna för att du inte får i dig tillräckligt med energi.

Sen är det väl allmänt så att elitsatsande överlag är mer känsliga under influensaperioderna.
Citera
2018-03-21, 16:27
  #16
Medlem
Eko-Krigarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mytomanen123
Otroligt svårt detdär.. Ska testa att inte träna någon styrketräning nu i början samt begränsa mig till 1 träning per dag. Jag drar ner på 4-5 timmar träning dvs. Ska även testa att inte äta mejeri produkter eller socker då det ska kunna hjälpa. Om inte det hjälper söker jag hjälp via någon idrottsläkare.

Du får eventuellt i dig för lite kalorier, det kan inte jag eller någon annan bedöma såhär över ett forum. Så börja dra ner på socker, gluten och laktos kan funka men kan eventuellt också resultera att du får i dig mindre energi och det förvärrar din situation. Om du inte äter kopiösa mängder av socker och mejeriprodukter ska inte det vara negativt för en frisk person som inte är laktosintolerant.

Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Tror det är en dålig idé att göra det här på egen hand. Sök hjälp hos någon som kan, så du inte slänger bort ett år till.

Precis som MAD säger så bör du nog inte göra det här själv, då måste försöka söka dig till en idrottsläkare eller seriös fysioterapeut och dietist. Är du med i ett talangprogram bör dom kunna hjälpa dig med sånt här. Vart i landet är det du befinner dig? Stockholm?

Här har du en länk där du kan läsa lite om överträning: https://www.privatetrainingonline.se/overtraning/

Du kan eventuellt ta ett blodprov hos något privatlab som gör sånt och se hur alla dina blodvärden ser ut. Men du kommer iallafall behöva hjälp med att tolka dom så du kommer att behöva hjälp av en läkare. Tror werelabs(?) tar prover, kostar 1300 isch. Men vilket labb du besöker bör inte spela någon roll.

Med hopp om återhämtning
Eko Krigaren
Citera
2018-03-21, 17:51
  #17
Medlem
Ät lite vitamin d och kanske lite zink ibland. Var noga med handhygien och gör rent mobiltelefonen regelbundet. Börja där.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback