Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 17:57
  #1
Medlem
Bilförmån?
En dag/v. tar jag en Företagsbil hem efter jobbet 6km för att följande dag åka till annan ort och jobba. Hem samma dag och nästkommande dag tillbaka till mitt tjänsteställe. Detta för att få mer/effektivare arbetsdag på den andra orten. (Är vanlig bil samt att jag kör mindre saker mellan platserna)

Distansmässigt är de lika långt från jobbet till annan ort som hemifrån mig ca 7mil enkel så totalt blir det en omväg på ca 12km men att jag ger arbetsgivaren mer arbetade timmar på andra stället.

Nu inför vi körjournal på jobbet och som jag läser på skatteverkets hemsida riskerar jag att förmånsbeskattas på resan mellan tjänstestället och hemmet? (borde även beskattas tidigare isåfall men detta blir mer tydligt med körjournal vid kontroll) Detta är något min arbetsgivare aldrig sagt något om men jag vill inte riskera att få en skattesmäll när jag själv sökt den här infon, arbetsgivaren var och är fortfarande helt ovetande vad som gäller.

Policy på jobbet är att företagsbilarna EJ får användas privat.Bilen är en bil som flertalet, ca 70st anställda har tillgång till för övrigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback