Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 17:20
  #1
Medlem
von_Ss avatar
Har för tillfället en Sony z5 compact som börjar bli rätt risig och jag tänker att jag ska inhandla en ny lur. Tänker inte köpa något för 10 000 men hälften av det kan jag punga ut och vill ha en så bra som möjligt. En extremt viktig egenskap är att telefonjäveln inte ska behandla mig som en idiot och ständigt påminna mig om vad den tycker att jag ska göra. Nuvarande telefon har tex en extremt blaffig notis på låsskärmen om att jag har stängt av ljudet (jag har alltid på ljudlös) och två lika blaffiga när man har hörlurar i (en som säger till mig att jag använder hörlurar och en som tycker att jag ska optimera ljudet i dem). Till detta en massa appar som jag inte vill ha som påminner om massa skit jag inte vill ha.

Alltså finns det telefoner som går att anpassa så man slipper sån här skit? HTC och Sony har iaf en massa inbyggda funktioner som jag inte vill ha med att göra men inte kan ta bort.
Citera
2018-03-19, 18:02
  #2
Medlem
Badios avatar
Jag hatar allt med notiser och skit. Så alla notiser från appar är avstängda på min telefon och får därmed inget sådant tack och lov. Gillar inte stora skärmar så jag har en Iphone SE. Sätter du på ljudlös så syns det 1 sek, sen ser du aldrig någon notis mer om det att den är ljudlös. Med hörlurar i säger den ingenting. Personligen är jag efterbliven när det kommer till smartphones så för mig har Apples system funkat bra.
__________________
Senast redigerad av Badio 2018-03-19 kl. 18:04.
Citera
2018-03-19, 18:42
  #3
Medlem
godboys avatar
Moto G5 plus tycker jag är kanon. Billig med. Inte massa förinstallerat skit som inte går att avinstallera. Sen om den duger för dig vet jag inte, tycker dock betydligt den om min S7:a som jag har som jobb-fån.
Citera
2018-03-19, 18:46
  #4
Medlem
Oneplus 5T

Jag har oneplus 3 och är galet nöjd.
Citera
2018-03-19, 19:02
  #5
Medlem
Farbror Fazers avatar
Kan säga att du i alla fall inte vill ha en Sony då de är överlägset värst med detta. På alla andra androidtelefoner så bör du kunna tysta och även stänga av egentligen vilka notiser du vill.
Citera
2018-03-20, 05:01
  #6
Medlem
Vill du ha något som inte spammar en massa notifieringar kan jag endast ge ett mycket enkelt råd:

Valfri Androidenhet som har tillgång till Lineage OS eller besläktade projekt som innehåller Privacy Guard löser problemet eftersom de kan konfigureras till största möjliga tystnad.

Vill man ha riktigt detaljerade möjligheter till konfiguration är AICP, Resurrection Remix o.dyl lämpliga.

Fördelen med dessa lösningar är att det går att få totaltyst på alla notifieringar man inte gillar inklusive en helt ren och fin låsskärm.

OP3T är ett exempel på en enhet som uppfyller kraven.
Citera
2018-03-28, 23:11
  #7
Medlem
Blackphone 2
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback