Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 15:33
  #1
Medlem
Tjenare!
Jag satt igår och läste en artikel om MUL ( Mindre utvecklade länder ) och det fångade direkt mitt intresse, jag fångade min uppmärksamhet till landet Tchad ( ett land jag har aldrig hört talas om tidigare )
Är det någon som har koll på Tchads bakgrund samt dess anledning till MUL?
Skulle gärna vilja ta reda på hur samhället i Tchad ser ut t.ex kriminalitet, ekonomi, naturtillgångar, export - import etc.
Tack på förhand!
Citera
2018-03-19, 15:45
  #2
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majskakan
Tjenare!
Jag satt igår och läste en artikel om MUL ( Mindre utvecklade länder ) och det fångade direkt mitt intresse, jag fångade min uppmärksamhet till landet Tchad ( ett land jag har aldrig hört talas om tidigare )
Är det någon som har koll på Tchads bakgrund samt dess anledning till MUL?
Skulle gärna vilja ta reda på hur samhället i Tchad ser ut t.ex kriminalitet, ekonomi, naturtillgångar, export - import etc.
Tack på förhand!
Här har du prima kvällslektyr:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tchad
Citera
2018-03-19, 15:49
  #3
Medlem
MysticLampShades avatar
https://www.globalis.se/Laender/Tchad

Här har du en del statistik och information.
Citera
2018-03-19, 18:24
  #4
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Det är svårt att hitta något argument till varför de är fattiga som inte också kan appliceras på Tchads grannländer, så du bör nog se det hela ur ett regionalt perspektiv.

De har dock haft sin beskärda del av inbördeskrig. De har lyckas förstöra sin stora fina sjö. Man hittade stora oljefyndigheter, men dessa drog bara ner landet än längre i fördärvet.
Citera
2018-03-22, 13:37
  #5
Medlem
EbolaTillAllas avatar
50% öken. 50% malaria.

Oficiella språk: Franska och Arabiska.

Behövs det några ytterligare förklaringar egentligen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback