Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 10:28
  #1
Medlem
Jag är en ung man som tycker om att följa min egen väg i livet. Jag älskar droger för de gör livet bättre och människan bättre. Jag går MIN VÄG och inte lagens, inte svenskarnas och fanimej inte Sveriges "väg" (hjärntvätt Stasi-fasoner "skolning") .

Varje år förstör vi tusentals barn, vi tvingar i dem lögner, dumheter, andra kulturers "överlägsenhet" etc. Jag förstår inte hur svenskar funkar. Jag radar upp det.

1. Svenskar kan inte ta ansvar, de ska ständigt binda sig vid regel-dumheter och "normer", avstiger man från deras gyllene stig så spottar de på en. Har en kompis som är en sådan fitta, ursvensk och som tycker han är så mycket bättre än mig och som ständigt håller på med sina "regler"- De klarar inte att hantera någonting utan ska ständigt ta fram regelboken.

2. Svenskar är ständigt otrevliga.

3. Svenskar är rädda för allt som är "farligt" eller "fel" såsom droger eller nya upptäckter. De klarar på sin höjd att åka till AMERIKA, eller kanske malta eller varför inte mallis. De måste ha allt som hemma, de dricker på sin höjd fanta i solen, de nöjer sig med dålig skitmat, de kan inte ta en öl på stranden, de måste hela tiden vara försiktiga, vågar inte ta ut svängarna för mycket.

4. Alla svenska kvinnor blir till slut medelålders kärringar som saknar förmågan att ragga, är tråkiga och stela och eller horor, eller så blir de våp och dumma i huvudet. Vårdpersonal är ett perfekt exempel, mentalskötare, lägre vårdpersonal är alla flata dumhuvuden som inte kan ta ansvar, de måste vara två hela tiden för de kan inte göra någonting själva utan måste ha hjälp. De skyddar varandra ständigt och gör någon fel så skyller man ifrån sig.

5. Svenskar anpassar sig till vadsomhelst sålänge det är politiskt korrekt, såsom romers infart, blattar, negrer, judar, avarter och all kultur som är från USA förutom "drogromantiken", för de har ju läst haschboken och vet minsann att cannabis är dödligt farligt, man kan dö av det. Vissa av de där jänkarna är ju dumma i huvudet som legaliserar det, nej USCH sånt kan vi inte ha! Men Pommes frittes är ju så najs och pizza och utländsk öl och porterhouse steak men fan inte cannabis! KNARK, NEJ FALRIGT:..AAAHHHH!!!

Men oj en neger, vilken fin och bra människa. Måtte han få alla soci9albidrag godkända och fylla landet med al qaida för det är ju öppenhet och öppna är vi.

6. Vissa kategorier människor ska du ständigt passa dig för som svensk.

- "missbrukare"
- "fuskare"
- "råffa åt sig människor"
- "rasister"
- "knarkare"
- Sådana där som inte följer reeegglerna...nej usch!!

OSV i all evighet

OSV OSV.

Jag vill flytta till Holland, fördelar:

1. Folk är på riktigt, de är inte stela tråkiga svenskar
2. Cannabis är normaliserat och accepteras av ALLA. Inga poliser i mitt vardagsrum!
3. Droger UTFORSKAS
4. Befolkningen är troligtvis intelligentare, mer tolerant och mer väldfungerande
5. Cannabis
6. De använder naturens apotek istället för att låsa in folk som använder det.
7. De förstår att människor vill LEVA och inte bara "finnas till"

OSV.

Visst är svenskar TRISTA!!
Citera
2018-03-19, 10:47
  #2
Medlem
Lugalzagesis avatar
Jag tycker inte du har helt fel, och jämförelsen med Holland och Tyskland är ganska bra. I de länderna får man det bästa från svensk kultur minus det tråkiga, stela och ganska otrevliga som du tar upp. Framför allt så tycker jag att svenska barnfamiljer beter sig mycket sämre än tyska/holländska sådana - det är i alla fall min erfarenhet efter ha jobbat på turistiga orter i Sverige, så det kan vara ett ganska stort urvalsfel i och för sig.

Med det sagt så verkar det mesta utav din frustration komma av att du röker på en väldig massa, åker in och ut på akutpsyk, och har allmänt rasistiska åsikter. Allt sammantaget leder det till att folk inte behandlar dig som en särskilt vuxen eller mogen individ. Vilket kanske stämmer rätt bra, så jag tror inte att det är svensk kultur som är ditt största problem.
Citera
2018-03-19, 11:02
  #3
Medlem
Slottsherres avatar
Visst testa Holland. Ett mycket trevligt land. Men tyvärr tror jag inte du kommer att må bättre där.
Tror inte friare drogkultur är vad du behöver.
Citera
2018-03-19, 11:36
  #4
Medlem
Som boende i Holland kan jag säga dig att det finns like många SJW och regelidioter här som i Sverige. Så nej du, enda skillnaden är att här röks det hasch och cyklas istället.
Citera
2018-03-19, 18:04
  #5
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Kultur: allmänt --> Socialantropologi, etnologi och sociologi
/Moderator
Citera
2018-03-20, 03:15
  #6
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sslegion
Jag är en ung man som tycker om att följa min egen väg i livet. Jag älskar droger för de gör livet bättre och människan bättre. Jag går MIN VÄG och inte lagens, inte svenskarnas och fanimej inte Sveriges "väg" (hjärntvätt Stasi-fasoner "skolning") .

Varje år förstör vi tusentals barn, vi tvingar i dem lögner, dumheter, andra kulturers "överlägsenhet" etc. Jag förstår inte hur svenskar funkar. Jag radar upp det.

1. Svenskar kan inte ta ansvar, de ska ständigt binda sig vid regel-dumheter och "normer", avstiger man från deras gyllene stig så spottar de på en. Har en kompis som är en sådan fitta, ursvensk och som tycker han är så mycket bättre än mig och som ständigt håller på med sina "regler"- De klarar inte att hantera någonting utan ska ständigt ta fram regelboken.

2. Svenskar är ständigt otrevliga.

3. Svenskar är rädda för allt som är "farligt" eller "fel" såsom droger eller nya upptäckter. De klarar på sin höjd att åka till AMERIKA, eller kanske malta eller varför inte mallis. De måste ha allt som hemma, de dricker på sin höjd fanta i solen, de nöjer sig med dålig skitmat, de kan inte ta en öl på stranden, de måste hela tiden vara försiktiga, vågar inte ta ut svängarna för mycket.

4. Alla svenska kvinnor blir till slut medelålders kärringar som saknar förmågan att ragga, är tråkiga och stela och eller horor, eller så blir de våp och dumma i huvudet. Vårdpersonal är ett perfekt exempel, mentalskötare, lägre vårdpersonal är alla flata dumhuvuden som inte kan ta ansvar, de måste vara två hela tiden för de kan inte göra någonting själva utan måste ha hjälp. De skyddar varandra ständigt och gör någon fel så skyller man ifrån sig.

5. Svenskar anpassar sig till vadsomhelst sålänge det är politiskt korrekt, såsom romers infart, blattar, negrer, judar, avarter och all kultur som är från USA förutom "drogromantiken", för de har ju läst haschboken och vet minsann att cannabis är dödligt farligt, man kan dö av det. Vissa av de där jänkarna är ju dumma i huvudet som legaliserar det, nej USCH sånt kan vi inte ha! Men Pommes frittes är ju så najs och pizza och utländsk öl och porterhouse steak men fan inte cannabis! KNARK, NEJ FALRIGT:..AAAHHHH!!!

Men oj en neger, vilken fin och bra människa. Måtte han få alla soci9albidrag godkända och fylla landet med al qaida för det är ju öppenhet och öppna är vi.

6. Vissa kategorier människor ska du ständigt passa dig för som svensk.

- "missbrukare"
- "fuskare"
- "råffa åt sig människor"
- "rasister"
- "knarkare"
- Sådana där som inte följer reeegglerna...nej usch!!

OSV i all evighet

OSV OSV.

Jag vill flytta till Holland, fördelar:

1. Folk är på riktigt, de är inte stela tråkiga svenskar
2. Cannabis är normaliserat och accepteras av ALLA. Inga poliser i mitt vardagsrum!
3. Droger UTFORSKAS
4. Befolkningen är troligtvis intelligentare, mer tolerant och mer väldfungerande
5. Cannabis
6. De använder naturens apotek istället för att låsa in folk som använder det.
7. De förstår att människor vill LEVA och inte bara "finnas till"

OSV.

Visst är svenskar TRISTA!!
Ursäkta, men på vilket sätt menar du att droger gör livet och människan bättre? Är det så roligt att tappa kontrollen över dina handlingar och riskera att dö av en överdos en dag?

Visst, jag är knappast heller bra på att följa samhällets regler. Och ja, man kan ju tycka vad man vill om dagens invandring. Men jag tycker att du framför allt ska ta en titt på dig själv och fundera över dina livsval.
Citera
2018-03-20, 18:06
  #7
Medlem
Sqeptisks avatar
Har man inte förmåga att trivas där man för tillfället råkar befinna sig, ja då är inte sannolikheten speciellt stor att man kommer att trivas någon annanstans heller.

Men för all det, ett miljöombyte kan kanske pigga upp en allmänt trist attityd

Det kanske kommer som en total chock för TS, men nu är det på det sättet att ALLA, inklusive såväl svenska kvinnor som TS, faktiskt åldras! Säkert ingen dum utveckling heller, när man betänker alternativet
Citera
2018-03-20, 21:38
  #8
Medlem
Är du en ung man, så flytta och gör något. Gräset är inte mycket grönare på andra sidan, men det är nyttigt att få perspektiv på saker och ting. Jag var lite som dig ett tag för sådär 10-år sedan. Riktigt less på Sverige, våra hårda narkotikalagar och så vidare. Reste till och från till Tyskland då, och hade till och med planer på att flytta dit. Det blev dock inte så, vilket nog var tur i oturen på sätt och vis.

För att göra en lång historia kort, visst det är trevligt med ett mer liberalt land och så vidare. Men efter en viss tids party, flummande och festande märker man att folk börjar trilla av pinn och vissa går ner sig. Då är det inte riktigt lika kul, och man inser att många av de som håller på inte mår speciellt bra alls och om man inte satsar på något annat hamnar man där själv om man inte börjar staka ut någon form av mer ordentliga mål.
Citera
2018-03-22, 05:12
  #9
Medlem
Symptms avatar
En dag kommer du vakna upp tror jag och inse att droger inte är lika kul längre.
Citera
2018-03-22, 09:47
  #10
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Jag har använt en del droger när jag var yngre . Svenskar skulle må bra av att ändra sin världsbild på många områden men droger är inte en av dessa områden.

Cannabis gör dig i längden skadad i huvudet. Du märker det inte när du har rökt i 2 år men när du har rökt dagligen från tonåren tills du är i medelåldern så är du en annan människa i huvudet än du annars skulle ha varit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback