Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 10:11
  #1
Medlem
Mintafs avatar
Hej!

Som ni läst i rubriken så är det aå att jag har väldigt mycket prickar på främst överkroppen. Jag tycker detta är så fruktansvärt fult och jag vet inte vad jag kan göra. Ska jag lägga mig under kniven och försöka ta bort en majoritet och gå runt med en massa ärr istället? Ska man gadda över dom (inte mycket för tatueringar på magen)

Jag har ca ~ 300 prickar på kroppen

Det har gått så långt att jag knappt vågar ta av mig tröjan på stranden längre.

Några förslag eller nått som kan få mig få bättre självkänsla?
Citera
2018-03-19, 10:14
  #2
Medlem
Lyft blicken från naveln, och titta på himlen. Ingen värd något bryr sig om dina prickar. Eventuellt kan du ju binda samman dem med en bläckpenna och se om du kan bilda något djur.
Citera
2018-03-19, 10:15
  #3
Medlem
GormDenGamles avatar
Prickar?
Menar du leverfläckar?
Citera
2018-03-19, 10:18
  #4
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Prickar?
Menar du leverfläckar?

Exakt
Citera
2018-03-19, 10:27
  #5
Medlem
rosanagellacks avatar
Låt det inte gå så långt att detta blir ett hinder för dig.

Ju mer du fokuserar på prickarna desto mer kommer du störa dig på dom.

OKEJ, du kanske har väldigt många prickar som du beskriver, men jag lovar dig att INGEN kommer må så dåligt som du över dessa prickar.

Skulle jag se dig så kanske jag hade tänkt " vad mycket lever fläckar personen har" men sedan hade jag inte tänkt mer än då, bara en ren första reaktion.

Jag skulle ju liksom inte gå och lida och tänka på att mitt liv blev förstört för att jag råkade se dina lever fläckar.

Alla har vi ju våra egna "skavanker" och vi gör en så stor affär av det hela så det blir onödigt lidande.

Fokusera på det som är bra med dig istället
Citera
2018-03-19, 11:01
  #6
Medlem
trosfuktarns avatar
Lovar att det är ingen annan än du själv som tänker på dessa prickar, varför ändra något som du är född till att ha?
Du har byggt upp det till något stort i huvudet.
Världen har blivit så jäkla sjuk, tjejer lägger ner 100kr på bröst eller en röv för att få likes på instagram, men deras självförtroende är i botten.

Ett tips är att jobba med självförtroendet istället.
Kommenterar någon dina fläckar eller inte vill vara med dig på grund utav det så är det ju inget att ha i din närhet ändå!
Lycka till
Citera
2018-03-19, 11:22
  #7
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Exakt

Jag har också detta. Hela ryggen och magen. Har faktiskt aldrig tänkt över det. Kommer heller inte göra det.
Citera
2018-03-19, 11:25
  #8
Medlem
Dom flesta av oss har mer eller mindre antal fläckar/prickar. Bry dig inte om dom du har, ingen annan gör det.
Citera
2018-03-19, 13:38
  #9
Medlem
tokyokyotos avatar
Äckligt. Du är oskuld va?

Kolla laseroperation. Ka ju bli dyrt dock ifall det är styckpris. Och i ditt fall är nog ocker aktuellt så passa dig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback