Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-05-19, 13:33
  #49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Konstigt då de kommer från ett land vars nationalprodukt är just opium, inte fan har det något att göra med att de inte släpps in i det svenska samhället. Tror du på allvar att det är vårat fel att de knarkar?
Vart skrev jag detta?

Och jag ställde frågan om det stämde eller inte, min uppfattning är att det stämmer, men inte värre än att jag kan ändra mig om det visar sig vara fel.
Dock vet jag de smugglar för ofta heroin i deras magar för finansiera deras resa.
Citera
2018-05-19, 14:26
  #50
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vart skrev jag detta?

Och jag ställde frågan om det stämde eller inte, min uppfattning är att det stämmer, men inte värre än att jag kan ändra mig om det visar sig vara fel.
Dock vet jag de smugglar för ofta heroin i deras magar för finansiera deras resa.
Tänkte på vad du skrev om att de är "utsatta" och "har svårt att komma in i samhället".
Citera
2018-05-19, 14:50
  #51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Tänkte på vad du skrev om att de är "utsatta" och "har svårt att komma in i samhället".
Jo, det är en parameter, dock ej den enda.
Citera
2018-05-19, 18:28
  #52
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jo, det är en parameter, dock ej den enda.
Vad är de "utsatta" för menar du?
Citera
2018-05-19, 23:53
  #53
Medlem
BigFatCones avatar
Och vi ser till att prata Narkotikapolitik, inte Invandringsdito. Gör man det så får man varningar, okej? Bra!

Mvh,
Moderator
Citera
2018-05-20, 19:41
  #54
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är ett antal ggr jag läst hur dessa "barn" har en del problem med opium/heroin, så stämmer inte?

Jag tror många förstod den, men känner inte för skriva massa såna ord om nått jag anser man borde veta vad man menar i en tråd som detta.
Även som jag skriver vapen i en tråd om skolskjutningar tex, där folk tydligen anser man msåte skriva skjutvapen.
Det jag säger är väl en typ av rationalisering i förutbestämda ämnen.

Sverige är bisarrt på området, och längtar efter den dagen logik kliver in i det politiska i ämnet.
Det är då drogförbudet kommer ändras om och regleras till viss del.
Jag vet inte hur många lagliga droger vi behöver, men kanske två i var grupp och en del med rätt hårda regleringar.
Hallucinogena anser jag man bör gått en kurs innan man får köpa, och finns säkert liknande som kan vara aktuellt på andra droger.

Dock tror jag det kommer bli riktigt illa innan vi kommer ta steget.
Tycker ändå det är konstigt att vi Sverige som normalt försöker värna om folks rättigheter, gör precis tvärtom på området.
Kanske därför vi hamnat på listan om brott mot FN's mänskliga rättigheter på området.

Vem har sagt att "de" inte har det? Småsjuk generalisering där från dig men sure...

Det jag framförde är att det finns andra grupper som använder betydligt mer narkotika.

"Hur många lagliga droger vi behöver"? Ja, själva konceptet att kriminalisera drogbruk är ju idiotiskt så... alla droger? Varför skulle någon straffas bara för att denne använder en viss drog? Då har vi ju precis samma situation som idag - att brukare av en relativt ofarlig drog straffas medans farligare droger säljes på krogar och i tobaksbutiker precis överallt.

Vi vet ju att vårat förhållningsätt är det som leder till mest lidande och död.
Citera
2018-05-20, 21:00
  #55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Vem har sagt att "de" inte har det? Småsjuk generalisering där från dig men sure...

Det jag framförde är att det finns andra grupper som använder betydligt mer narkotika.

"Hur många lagliga droger vi behöver"? Ja, själva konceptet att kriminalisera drogbruk är ju idiotiskt så... alla droger? Varför skulle någon straffas bara för att denne använder en viss drog? Då har vi ju precis samma situation som idag - att brukare av en relativt ofarlig drog straffas medans farligare droger säljes på krogar och i tobaksbutiker precis överallt.

Vi vet ju att vårat förhållningssätt är det som leder till mest lidande och död.
Har aldrig påstått att de är en generalisering, utan att det är mer förekommande.

Jo, alla droger kan funka, men tror att det är enklare att sälja en lösning med ett paket av droger.
Resterande tas ju mer såpass sällan, sen gäng som är droger idag är ju knappt droger, som kat tex.
Och vet inte vad det skulle gälla, jag tror inte en lösning med alla droger skulle vara så enkel att få igenom även om det är önskvärt.

Jo, och jag tror lidandet och döden kommer bara eskalera, hört nått rykte att det ska gå ned lite i nästa mätning.
Men är skeptiskt till detta, då detta följer då samma mönster som när man sen slutade rapportera hur många som tog droger.
Då folk använde denna information som argument för avkriminalisering/legalisering, och de pudlade då sina siffror och har sedan dess inte kommit med nya.
Citera
2020-06-23, 02:11
  #56
Medlem
AnnikaLundmarks avatar
Personal på lågstadiet i Slättgårdsskolan på Frimurarvägen 11 i mångkulturella Bredäng larmar om problem med våld och droger på skolan. Skolledningen har varit passiv under en längre tid uppger skolpersonalen.
Citat:
Brottsligheten har drabbat skolan hårt, bara det senaste läsåret gjordes 46 polisanmälningar kopplade till skolan. Det rör sig bland annat om rån, skadegörelse, misshandel och narkotikabrott. Tidigare i juni drabbades samma skola av en anlagd brand. Skolpersonalen riktar nu kritik mot skolledningen, som man inte anser ha agerat tillräckligt.

Skolans rektor, Monica Söderberg, beskriver att ett antal incidenter är polisanmälda och utagerade. Söderberg berättar vidare att hon förstår skolpersonalens kritik.
https://www.nordfront.se/personal-va...-stockholm.smr
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback