Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 10:04
  #1
Medlem
Hej!
Jag spyr i princip aldrig längre, kanske gjort det 2 ggr på 10 år eller nåt sånt, som tur är! Senaste dagarna dock har jag gått runt med en spykänsla, det är liksom som en klump i halsen. Är det någon som haft nåt liknande och vet vad man kan göra?
Citera
2018-03-19, 19:29
  #2
Medlem
FETochFULs avatar
gravid ?
ångest ?
Citera
2018-03-19, 19:41
  #3
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarGodis
Hej!
Jag spyr i princip aldrig längre, kanske gjort det 2 ggr på 10 år eller nåt sånt, som tur är! Senaste dagarna dock har jag gått runt med en spykänsla, det är liksom som en klump i halsen. Är det någon som haft nåt liknande och vet vad man kan göra?

Sur mage/refluxbesvär kanske. Dåliga kostvanor? Sök hjälp på VC för att kolla problemet. Om det kvarstår, annars kan det vara någon form av matförgiftning eller liknande. Finns folk som bara blir lätt illamående av calicivirus, exempelvis. Går bort av sig själv inom någon dag i så fall. Handhygienen är som vanligt viktig.
Citera
2018-03-20, 18:41
  #4
Medlem
Känslan är inte så mycket av att spy kanske utan mer att jag har en klump i halsen hela tiden. Man känner för att slå sig själv på adams äpple som något har fastnat. Är inte gravid, är man.
Citera
2018-03-20, 18:46
  #5
Medlem
Kan det vara Tonsillolit?
Har för mig att det kan ha liknande symptom, kan dock inte kolla upp atm.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback