Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-19, 12:17
  #25
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlegZigvardauskas
Havredryck ersätter mjölk (jag dricker gärna latte och det är så jävla gott).
Mackor, potatis, ris, pasta och sånt går bort, samma sak med chips och godis (popcorn äter jag dock).
Öl dricker jag bara vid speciella tillfällen och då framförallt sommartid, hittar jag en med lägre kalorier i så är det inte fel.
Maten blir olika former av kvarg, grönsaker, måltidsersättning sen även vegansk mat då det finns ganska många goda varianter på det som jag fastnat för som burgare, grönsaksburgare och schnitzel.

Vad tror ni om detta? Tankar/tips? Är något av det jag skrivit rent åt helvete om man vill bli av med magen? Sen är som jag skrev innan mycket individuellt men vore intressant att höra era åsikter.

Det är inget fel på varken mackor, potatis, ris eller pasta, köp fullkornsalternativ istället och välj ett nyttigare pålägg på mackan, som kalkonbröst (enkelt att göra själv och smakar kanon) eller liknande.
Måltidsersättning och vegansk mat (helfabrikat - usch)? Nog kan du gå ner i vikt, men du kommer inte få någon fin kropp med den kosten.

Lägg ner lite mer tid på att forska i vad kroppen faktiskt behöver och vad för sorts näringsvärden olika livsmedel har. Laga din mat från grunden och skippa alla hel / halvfabrikat, då har du bättre kontroll och kunskap om vad du får i dig och även en bättre möjlighet att faktiskt få det att smaka bra.

Avslutningsvis så kan jag starkt rekommendera havregryn, blanda i lite frukt / bär och smaksätt med lite kakao, kanel eller vad du nu vill, både nyttigt och gott (så länge man undviker vatten / salt varianten, som att äta en papplåda).
Citera
2018-03-19, 12:19
  #26
Medlem
OlegZigvardauskass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det är ju enklare att cykla på asfalterade vägar med en vanlig cykel, jämfört med att cykla i skogen med en mountainbike. Att du cyklar långsammare p.g.a. terrängen gör ju bara att dina 2 mil tar ännu längre tid. Vet inte hur du tänkte nu.

Hur lång är du och vad väger du? Svårt att säga om 2,5 månader är rimligt utan att veta dina stats.

Det är inte samma form av motion då man inte ligger och pressar (åtminstone gör inte jag det) på samma sätt som på en landsvägscykel.
Citera
2018-03-19, 12:38
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Har man en mage stor som en fotboll kommer den aldrig se snygg ut oavsett hur mycket muskler som finns djupt där inne.
No shit? Men börjar någon säg köra core övningar hemma 30 min per dag så bränner de iaf kalorier och bygger upp muskler som ger dom mer energi i vardagen. Med det sagt så är maten som är viktigast för en viktnedgång
Citera
2018-03-19, 12:46
  #28
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlegZigvardauskas
Visst kan det låta som att jag går ut hårt och det kanske jag gör men att cykla mountainbike i skogen som jag tycker är oerhört kul och givande är ju liksom på ren motionsnivå. Det är ju mest att jag cyklar på tunna stigar där balans och sånt är viktigt, det är ju inte så att jag ligger och pressar och cyklar allt vad jag ha i två mil om dagen likt de med såna där motionscyklar med tunna däck. Mountainbikecykling är lite bredare och det finns fler moment, det är mycket balansträning också.

Ja man blir ju inte smal och går inte ner i vikt av att träna magen, men träna man de inre magmusklerna så får man väl bättre hållning kulan hänger inte ut på samma sätt. Jag har ju ett mål att den ska vara borta i början av juni eller kring midsommar då sommaren börjar.
Gå ut hårt i som att det låter som i en för stor förändring för att det ska vara rimligt.

Du behöver dessutom inte gå all out till en början, det är till och med taktiskt att spara på vissa saker. För vad händer om du håller detta men efter 4 veckor så stagnerar du i viktnedgången? Då finns det inget kvar att lägga till eller dra bort, du ligger redan på max.

Även små förändringar ger viktnergång till en början, så det behöver inte bli så farligt. Stagnerar man kan man då dra bort lite fler kalorier eller addera mer cykling.
Citera
2018-03-19, 13:02
  #29
Medlem
2018 och folk har fortfarande kolhydratsskräck..
Det du bör undvika är dessa halvfabrikat, veganska eller ej. Alla är oftast friterade och med alldeles för höga mängder av tillsatta fetter och salt.

Har du även tänkt att träna i den omfattningen bör du prioritera kolhydraterna före fettet
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback