Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-18, 22:24
  #1
Medlem
Hej!

planerar en resa till nästa vinter,
Vi har antingen tänkt oss Mauritius i december eller Seychellerna runt februari/Mars.
Är mest sugen på Seychellerna men har läst att det är regnperiod i start från november till
mars men att det regnar mest under December och Januari,
tänkte kolla om det finns någon här som har varit i Seychellerna under denna period?

tacksam för alla tips och råd.
Citera
2018-06-12, 17:51
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosie1
Hej!

planerar en resa till nästa vinter,
Vi har antingen tänkt oss Mauritius i december eller Seychellerna runt februari/Mars.
Är mest sugen på Seychellerna men har läst att det är regnperiod i start från november till
mars men att det regnar mest under December och Januari,
tänkte kolla om det finns någon här som har varit i Seychellerna under denna period?

tacksam för alla tips och råd.
Har vart i Seychellerna under December både på Mahé, Praslin och La Digue och vad jag kommer ihåg regnade det inte speciellt mycket. Måste säga att det är mitt favoritresmål än så länge även om jag och min kompis nästan drunknade av de kraftiga vågorna och var tvungna att bli räddade av surfare....

Allting med landet är riktigt bra och så himla vackert! Det finns riktigt dyra hotell men även apartments som är överkomliga. De har sin creole mat som jag inte var överförtjust i men det finns ju självklart vanlig mat som är acceptabel även om det på vissa ställen kan vara lite dyrt, speciellt på Eden Island. Det finns en nattklubb centralt i Victoria hörde jag men det är verkligen inte för nattlivet man åker till Seychellerna. Man är dessutom i princip själv vid varje strand vilket är riktigt nice förutom när man är på väg att drunkna!

Ett tips är att inte ta de stora båtarna från Mahé till Praslin. Man kände verkligen vågorna på havet och den 1 1/2 timman det tog att resa enkel väg kommer jag aldrig att glömma. Minst 6 medarbetare stod redo med spypåsar, minst hälften av alla passagerare spydde. Om du ska åka till de andra öarna råder jag dig att ta flyget!
__________________
Senast redigerad av Copinha 2018-06-12 kl. 17:57.
Citera
2018-06-20, 16:59
  #3
Medlem
rejvgudruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosie1
Hej!

planerar en resa till nästa vinter,
Vi har antingen tänkt oss Mauritius i december eller Seychellerna runt februari/Mars.
Är mest sugen på Seychellerna men har läst att det är regnperiod i start från november till
mars men att det regnar mest under December och Januari,
tänkte kolla om det finns någon här som har varit i Seychellerna under denna period?

tacksam för alla tips och råd.

Tja,

Själv planerade jag min seychelllenresa att infalla i brytpunkten när vindarna vänder. Tror det var april. Vädret var helt perfekt förutom en dag regn i Praslin. Inga höga vagor. Batfärden var lugn.
La Digue är helt underbar om du bara vill chilla. Vi bodde i en apartment med halvpension för 80 EUR pp. Maten var helt underbar, den exotiska frukten fran trädgarden och fisken direkt fran havet.
Mat och internet är extremt dyrt. Iaf när jag var där omkring 2013.
__________________
Senast redigerad av rejvgudrun 2018-06-20 kl. 17:01.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2926809

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback