Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-18, 20:53
  #1
Medlem
tjena! tänkte bara fråga, på ratsit kan man ju se viss information om folk. hur är det tex om man vill veta namnen på vilka som jobbar i en affär? kan man hitta det nånstans?
Citera
2018-03-18, 20:58
  #2
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aromatti
tjena! tänkte bara fråga, på ratsit kan man ju se viss information om folk. hur är det tex om man vill veta namnen på vilka som jobbar i en affär? kan man hitta det nånstans?
På namnbrickorna på de som jobbar inne i affären?
Citera
2018-03-18, 21:50
  #3
Medlem
Har hon el han ett ovanligt förnamn kan du slå på ratsit å få fram de.
Citera
2018-03-18, 22:04
  #4
Medlem
inga namnbrickor finns. både för och efternamn. går väl inte få fram..tycker det är lite konstigt
__________________
Senast redigerad av aromatti 2018-03-18 kl. 22:06.
Citera
2018-03-18, 22:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aromatti
inga namnbrickor finns. både för och efternamn. går väl inte få fram..tycker det är lite konstigt
Kanske haft problem med efterhängsna kunder.
Citera
2018-03-18, 22:24
  #6
Medlem
vet jag inte. men tänkte att det fanns nån sökhjälp där man kunde få information....tydligen inte då
Citera
2018-03-19, 00:04
  #7
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aromatti
tjena! tänkte bara fråga, på ratsit kan man ju se viss information om folk. hur är det tex om man vill veta namnen på vilka som jobbar i en affär? kan man hitta det nånstans?

Fråga ? Sen kan du fråga vad hon eller han gör efter jobbet också, om hon eller han har någon partner, om hon eller han vill hänga lite, vill äta middag, ta en fika, knulla ? Svårare är det ju inte.
Citera
2018-03-19, 01:00
  #8
Medlem
är det nån brud du kärat ner dig i som du vill stalka eller
Citera
2018-03-19, 01:22
  #9
Medlem
:-)
nej ingen stalkning, väldigt va folk är nyfikna. en rolig grej bara
__________________
Senast redigerad av aromatti 2018-03-19 kl. 01:38. Anledning: mer rättning
Citera
2018-03-19, 08:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aromatti
tjena! tänkte bara fråga, på ratsit kan man ju se viss information om folk. hur är det tex om man vill veta namnen på vilka som jobbar i en affär? kan man hitta det nånstans?
Vissa butiker och företag har det på sin hemsida. Vissa inte. Finns ingen skyldighet att redovisa det offentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av aromatti
:-)
nej ingen stalkning, väldigt va folk är nyfikna. en rolig grej bara
Sten i glashus om nyfikenhet när du försöker få reda på var folk jobbar. Ringer ju lite varningsklockor om man säger så.
Citera
2018-03-19, 08:50
  #11
Medlem
Hebbe1973s avatar
Ring skatteverket och be att få ut alla kontrolluppgifter företaget har skickat in.
Kan vara belagt med sekretess, det vet jag inte, men det kan ju vara värt ett försök.
Citera
2018-06-24, 15:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebbe1973
Ring skatteverket och be att få ut alla kontrolluppgifter företaget har skickat in.
Kan vara belagt med sekretess, det vet jag inte, men det kan ju vara värt ett försök.

Senast (nu i år) då jag ringde Skatteverket i ett liknande ärende så fick jag ut det mesta om en person så som inkomstsuppgifter etc. Men just vilken arbetsgivare personen i fråga hade var dock sekretessbelagt, sa dem till mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback