Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-19, 07:53
  #13
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImAFlirt
Det är så att jag har en väldigt tight budget och jag börjar plugga när som helst här och behöver en bärbar dator. Jag tror att jag som längst just nu kan sträcka mig till 3500 och fortfarande ha precis med pengar till mat.

Denna funderar jag på:
http://cdon.se/hemelektronik/acer-as...24xe-p41657520

Av följande anledningar:
*Den verkar ha kostat en hel tusenlapp mer tidigare och jag antar då att denna klår andra i samma prisklass.
*Intel Celeron har jag hört att man ska undvika(?)så jag undvek alla datorer med den processorn

Jag hittar dock väldigt lite om denna modell på nätet och tänkte fråga er som har mer kunskap än jag.
Hur länge håller en sådan här billig dator? Kan man förvänta sig att den klarar av dokumenthantering och slösurf (där streama filmer eventuellt kan ingå men inte är ett måste) i alla fall 2-3 år?
Jag har inget emot att köpa en dyrare och bättre om 2 år bara denna klarar av dessa basala sysslor på ett effektivt sätt så länge.

Uppskattar verkligen all tips jag kan få angående datorer i lågbudgetklassen.

Självklart räcker 3500 kr för dessa ändamål. Shoppa begagnat så räcker 1000 kr. En nyligen ominstallerad dator är snabb även om den har en långsam processor. Och min Intel Core i7 är långsam trots de fyra kärnorna. (Varför är en gåta i sig men det verkar ha blivit någon registerkorruption, plus att Dell säger att jag ska uppgradera grafikkortets drivrutiner men när jag gör det säger drivrutinerna att de inte stödjer min hårdvara, och palla prata med idioterna på Dell support)
Citera
2018-03-19, 19:06
  #14
Medlem
ImAFlirts avatar
Okej. Tack för alla tips och tankar. Jag valde att köpa den där Lenovon på elgiganten. Fick bli att låna några hundralappar från vän. Hoppas detta var värt det. Datorn kommer nog inom en 2 dagar.

Jag kan bumpa denna tråd senare med tankar om produkten.
Citera
2018-03-22, 09:39
  #15
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImAFlirt
Okej. Tack för alla tips och tankar. Jag valde att köpa den där Lenovon på elgiganten. Fick bli att låna några hundralappar från vän. Hoppas detta var värt det. Datorn kommer nog inom en 2 dagar.

Jag kan bumpa denna tråd senare med tankar om produkten.

Så, vad tycks? Sitter själv och skriver på samma Lenovo och är personligen väldigt nöjd.

Tankade ner det nya Age of Empires och detta spelet går som en klocka på denna dator.
Citera
2018-03-26, 17:35
  #16
Medlem
ImAFlirts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Så, vad tycks? Sitter själv och skriver på samma Lenovo och är personligen väldigt nöjd.

Tankade ner det nya Age of Empires och detta spelet går som en klocka på denna dator.
Är väldigt nöjd med köpet. Flyter på väldigt bra och funkar mer än utmärkt till mina skrala behov. Snabb och även rätt bra skärm!
Kul att du också blev nöjd. Utan dig hade jag ju förmodligen inte suttit här med denna dator så jag får tacka dig då det verkligen var ett klipp

Det enda jag kan anmärka på än så länge är batteriet. Med 70% ljusstyrka och vanligt surfande så får jag inte mer än lite över 4 timmar. Ska man få upp till 6 som det står i specifikationerna så får man nog köra lägsta ljustyrka och köra batterisparläge. Det blir med andra ord att byta ut batteriet om bara något år eller två om det stagnerar i den fart man kan förvänta sig att ett batteri gör.
__________________
Senast redigerad av ImAFlirt 2018-03-26 kl. 17:37.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback