Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-18, 20:21
  #1
Avstängd
Santals avatar
Jag har vart spelberoende jättelänge, har mått dåligt över detta för länge, har även grova panikattacker gång på gång, min farsa åkte på resa nyligen och jag visste vart han behöll sina pengar i sitt rum,

dum som jag är så spelade jag bort en del av hans pengar, jag vet min farsa hur han är det finns ingen förlåt eller snacka,

jag vet inte vad jag ska göra, jag vill bara antingen försvinna eller något annat dumt orkar heller inte må såhär och om det är nåt tillfälle jag känner jag hade velat göra det så är det nu,

det handlar om 3-5 tusen men det är ändå något jag inte har eller kan fixa ihop på nåt vis, och det är försent om 3-5dagar,

vet inte riktigt vad jag vill ha hjälp med kan inte tänka klart ens, vill bara ifrån nu, vi får se vad jag gör
Citera
2018-03-18, 20:26
  #2
Avstängd
creepingdeaths avatar
dina spelproblem får du söka hjälp för.

men 3-5k är alldeles för liten summa för att må dåligt över. sälj mobilen eller nåt
Citera
2018-03-18, 20:27
  #3
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santal
Jag har vart spelberoende jättelänge, har mått dåligt över detta för länge, har även grova panikattacker gång på gång, min farsa åkte på resa nyligen och jag visste vart han behöll sina pengar i sitt rum,

dum som jag är så spelade jag bort en del av hans pengar, jag vet min farsa hur han är det finns ingen förlåt eller snacka,

jag vet inte vad jag ska göra, jag vill bara antingen försvinna eller något annat dumt orkar heller inte må såhär och om det är nåt tillfälle jag känner jag hade velat göra det så är det nu,

det handlar om 3-5 tusen men det är ändå något jag inte har eller kan fixa ihop på nåt vis, och det är försent om 3-5dagar,

vet inte riktigt vad jag vill ha hjälp med kan inte tänka klart ens, vill bara ifrån nu, vi får se vad jag gör

https://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sj...-spelberoende/

Citat:
Om du har hasardspelsyndrom kan du inte kontrollera ditt spelande om pengar och det påverkar relationer, ekonomi och arbete. Hasardspelsyndrom brukar även kallas spelberoende och räknas som ett psykiatriskt tillstånd på liknande sätt som alkohol- och narkotikasyndrom. Det finns olika slags stöd och hjälp att få både för dig som har hasardspelsyndrom och för närstående som är berörda av spelandet.

Sök även på spelberoende här på forumet.
Citera
2018-03-18, 20:34
  #4
Avstängd
Santals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
dina spelproblem får du söka hjälp för.

men 3-5k är alldeles för liten summa för att må dåligt över. sälj mobilen eller nåt

har en dålig telefon den e inte värd något.. vet inte vad jag ska göra måste på nåt sätt få ihop 2-4 tusen bara för den dagen, får lön en dag men det är för sent .. 1 dag efter han lär vara hemma han kommer garanterat hinna se det..

kom med tips eller nåt snälla nån
Citera
2018-03-18, 20:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santal
har en dålig telefon den e inte värd något.. vet inte vad jag ska göra måste på nåt sätt få ihop 2-4 tusen bara för den dagen, får lön en dag men det är för sent .. 1 dag efter han lär vara hemma han kommer garanterat hinna se det..

kom med tips eller nåt snälla nån
låna av en vän? Sälj nånting? Kom igen, du har väl nått som är värt 3-4k?
Citera
2018-03-18, 20:52
  #6
Medlem
Callebiltes avatar
Du får väl manna till dig och berätta vad du gjort och erbjuda dig att jobba av pengarna...

Eller sälj din kropp
Citera
2018-03-18, 21:29
  #7
Avstängd
Santals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
låna av en vän? Sälj nånting? Kom igen, du har väl nått som är värt 3-4k?

Alla som känner mig nära o dem jag kan låna av vet mina spelberoende problem = lycka till få pengarna
Det är det jobbiga, får lön fredag men det är försent då.. vet inte vad mer jag kan göra
Citera
2018-03-18, 22:19
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santal
Alla som känner mig nära o dem jag kan låna av vet mina spelberoende problem = lycka till få pengarna
Det är det jobbiga, får lön fredag men det är försent då.. vet inte vad mer jag kan göra
se det här som droppen och berätta för dina nära o kära? Erbjud dem att ta din dator i pant ex, på fredag e ju allt lugnt
Citera
2018-03-19, 00:46
  #9
Avstängd
Santals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
se det här som droppen och berätta för dina nära o kära? Erbjud dem att ta din dator i pant ex, på fredag e ju allt lugnt

det är ju själva grejen vem rotar i ens saker o tar pengar. det är sjukt.
Citera
2018-03-19, 00:59
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santal
Jag har vart spelberoende jättelänge, har mått dåligt över detta för länge, har även grova panikattacker gång på gång, min farsa åkte på resa nyligen och jag visste vart han behöll sina pengar i sitt rum,

dum som jag är så spelade jag bort en del av hans pengar, jag vet min farsa hur han är det finns ingen förlåt eller snacka,

jag vet inte vad jag ska göra, jag vill bara antingen försvinna eller något annat dumt orkar heller inte må såhär och om det är nåt tillfälle jag känner jag hade velat göra det så är det nu,

det handlar om 3-5 tusen men det är ändå något jag inte har eller kan fixa ihop på nåt vis, och det är försent om 3-5dagar,

vet inte riktigt vad jag vill ha hjälp med kan inte tänka klart ens, vill bara ifrån nu, vi får se vad jag gör

Väldigt jobbig sits du satt dig i, varför om jag får fråga? Varför gick du denna väg?
Citera
2018-03-19, 01:03
  #11
Medlem
Det bästa rådet, på längre sikt om inte annat, är att ta den svåra vägen, berätta precis som det är, att du har spelberoende och gick så långt som att sno hans pengar, och att du mår skit och att du behöver hjälp, proffshjälp med ditt beroende. Berätta innan han hinner upptäcka att pengarna saknas kan ju vara fördel.

Förhoppningsvis så borde han stötta dig i detta, när han ser hur dåligt du mår...! Jag har också ett beroende och svek mina närmaste på olika sätt, men det Brukar vara en befrielse att vara helt ärlig och be om hjälp

Hoppas det går bra för dig!
Citera
2018-03-19, 01:16
  #12
Medlem
sebastian66s avatar
Ta alla pappas pengar han har hemma.
Ring honom när han kommer hem och säg till honom att du var tvungen att åka till 1 kompis
för han mådde dåligt och du var tvungen att stötta honom.
Du tänkte det var farligt att lämna alla pengar hemma så därför tog du med dom så ingen gör inbrott under tiden.
På fredag återvänder du med alla pengar för du fick ju din lön.
Enkelt och smärtfritt inget vet och ingen mår dåligt.
Lär dig 1 läxa talla aldrig i syltburken om du inte kan lösa ditt spelberoende
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback