Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-18, 22:54
  #13
Medlem
Ichwills avatar
Barnängens
Citera
2018-03-18, 23:00
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
tvål använder jag bara till händerna.

Samma här, länge sedan jag använde tvål i ansiktet och det är inget man heller behöver göra, har jag märkt.
Däremot skulle jag inte kunna leva utan att tvåla in kroppen och då gäller Palmolive eller Lux, i fast form.
Citera
2018-03-26, 16:40
  #15
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Barnängens

+1
Barnängens barntvål!
Citera
2018-03-28, 23:07
  #16
Medlem
Använder alltid barnängens!
Citera
2018-04-15, 22:08
  #17
Medlem
Ringleaders avatar
Använder för det mesta palmolive.
Citera
2018-04-16, 11:06
  #18
Medlem
Till händerna: Palmolive Almond flytande tvål
Till kroppen: Palmolive Coconut Joy

(För tillfället, alltså. Det har en tendens att variera rätt mkt...)
Citera
2018-07-15, 21:27
  #19
Medlem
Isnatts avatar
Antar att tråden åsyftar duschtvål och inte handtvål i första hand.

Jag använder alltid barnängen duschcreme aloe vera eller den med honung och vanilj.
Jag brukar duscha 2 gånger per dag och den är bra, har lite känslig hud men den passar fint.
Känns ju inte jätteexklusiv men fungerar bra och det känns som jag blir ren av den.
Har testat en duschskum från rituals som jag tyckte var väldigt bra, luktar gott.
https://www.rituals.com/sv-se/samura...4.html#start=1

När jag var yngre och spelade hockey så använde nästan alla dubbeldusch. Tog av sig hockeyutrustningen, handduken runt midja och på den tiden hade dubbeldusch som en slags plasthandtag som man kunde lirka loss och så gick vi grabbar in i duschen med våra DD. Fy fan, man kliade ju efter duschen. Och sen raka vägen ut, spraya axe africa så det rann utmed sidan av kroppen, på med 501;orna, Dr Martens och luvtröjan
DD var ju lite lyxigt tyckte vi.
När jag växte upp fanns det inte på världskartan att lyxa med duschcremer, foam eller liknande flytande. Då var det en vit hård tvåljävel från kanske barnängen som alla i familjen delade på. Ibland kom det en ny duschtvål som var fäst i ett rep.
Så när jag fick DD att ha på hockeyn så var det flytande två och alltså lite lyx.
Det var inte längesen hårda tvålar var det vanligaste i duschar runt i kring. Även som handtvål på toan, handfaten hade ju till och med en utformning för just tvålen. Sen började folk med Bliw, osv.
__________________
Senast redigerad av Isnatt 2018-07-15 kl. 21:38.
Citera
2018-08-04, 20:45
  #20
Medlem
Barnängen.
Citera
2019-08-15, 11:55
  #21
Medlem
Gummy Rummy, grym tvål faktiskt. Tysk
Citera
2019-08-15, 19:29
  #22
Medlem
LdB
Citera
2019-08-16, 01:00
  #23
Medlem
RZLAs avatar
Brukar bli Dove eller Palmolive.
Citera
2019-08-16, 09:14
  #24
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Dove, Barnängens, Nivea eller Palmolive till kroppen och som handtvål.
Biolage, TGI Bead Head eller Redken till håret.

Brukar åka till Rusta och bunkra upp med ett stort lager att ha hemma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback