Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-19, 15:38
  #13
Avstängd
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JavaEElolita
Jag har tagit Lyrica som kosttillskott tillsammans med vassle för att formtoppa måendet men har märkt att jag blivit fet. Jag har försökt hålla formen men det har knappt gått. Så kanske då.. Jag har blandat en tesked kreatin och ett kryddmått pregabalin för varje deciliter whey-100 i shakern. På så sätt har det varit roligt att träna och hålla igång. Men gosh !! Så uruselt för formen.

Det är väldigt vanligt att folk, speciellt tjejjer inte får resultat av sin träning pga läkemedel. Speciellt receptfria som man tror inte har metaboliska effekter. Men de flesta läkemedel påverkar metabolismen negativt, speciellt opiater (dålig tarmfunktion t ex, all hälsa har sitt ursprung i tarmen). Om du tänker dig energifabrikerna i dina celler, så har de hög omsättningshastighet i sin förbränning om det fungerar som ett oljat maskineri. Läkemedel är som grus i maskineriet som gör metabolismen ineffektiv.

Så om du testar att leva utan läkemedel några veckor så kommer du antagligen märka hur din kropp kommer igen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback