Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-18, 16:44
  #1
Medlem
Hej,

Har till hösten sökt till Mälardalens högskola i Västerås. Då det, precis som i övriga Sverige, är bostadsbrist i Västerås så har jag tänkt bo lite utanför staden och då är Hallstahammar ett bra pendelavstånd.

Min fråga som jag behöver hjälp med är vilka områden som är bra att undvika i Hallstahammar och vilka områden man bör bo i?

Anledningen till min fråga är att jag kommer flytta dit tillsammans med min hund och vill därför känna mig någorlunda säker på kvällarna när man är ute och rastar.

Tacksam för alla svar!
Citera
2018-03-18, 16:53
  #2
Medlem
Du är uppenbarligen inte speciellt uppmärksam. Antingen bör man i Hallstahammar tätort eller inte. Hela orten är mindre än de flesta bostadsområden i större städer. Försök hitta ett boende så nära stationen som möjligt
Citera
2018-03-18, 17:30
  #3
Medlem
[QUOTE=e

Har till hösten sökt till Mälardalens högskola i Västerås. Då det, precis som i övriga Sverige, är bostadsbrist i Västerås så har jag tänkt bo lite utanför staden och då är Hallstahammar ett bra pendelavstånd.

Min fråga som jag behöver hjälp med är vilka områden som är bra att undvika i Hallstahammar och vilka områden man bör bo i?

Anledningen till min fråga är att jag kommer flytta dit tillsammans med min hund och vill därför känna mig någorlunda säker på kvällarna när man är ute och rasta


Har bara bott i Hallsta själv ett halvår. Har också hört så nära stationen. Får du problem med boende så hör av dig, funderar på att hyra ut.
Citera
2018-03-18, 17:34
  #4
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emeliesanna
Hej,

Har till hösten sökt till Mälardalens högskola i Västerås. Då det, precis som i övriga Sverige, är bostadsbrist i Västerås så har jag tänkt bo lite utanför staden och då är Hallstahammar ett bra pendelavstånd.

Min fråga som jag behöver hjälp med är vilka områden som är bra att undvika i Hallstahammar och vilka områden man bör bo i?

Anledningen till min fråga är att jag kommer flytta dit tillsammans med min hund och vill därför känna mig någorlunda säker på kvällarna när man är ute och rastar.

Tacksam för alla svar!

(FB) Bostadsorter och områden
Citera
2018-03-18, 17:44
  #5
Medlem
kumlafucker84s avatar
Själv tycker jag att du ska bo i Köping. Bo så nära stationen som möjligt.
Citera
2018-03-18, 19:59
  #6
Medlem
Går in på MDH:s hemsida och läs...
Mdh har bostadsgaranti för dem som kommer utanför kommunen och vill studera.
Citera
2018-03-19, 01:45
  #7
Medlem
Sulacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emeliesanna
Hej,

Har till hösten sökt till Mälardalens högskola i Västerås. Då det, precis som i övriga Sverige, är bostadsbrist i Västerås så har jag tänkt bo lite utanför staden och då är Hallstahammar ett bra pendelavstånd.

Min fråga som jag behöver hjälp med är vilka områden som är bra att undvika i Hallstahammar och vilka områden man bör bo i?

Anledningen till min fråga är att jag kommer flytta dit tillsammans med min hund och vill därför känna mig någorlunda säker på kvällarna när man är ute och rastar.

Tacksam för alla svar!
Hallsta e ju typ en liten by bara. Inte indelat i massa områden. Allt är ju ”centralt” om man säger så.
Citera
2018-03-20, 21:55
  #8
Medlem
Tack så jätte mycket för all hjälp. Läste i en gammal tråd om att vissa gator var kända för att vara mycket missbrukar osv därav min fråga. Men nu har jag verkligen fått lite mer förståelse, tack för att ni tog er tid att svara!
Citera
2018-03-20, 22:27
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emeliesanna
Tack så jätte mycket för all hjälp. Läste i en gammal tråd om att vissa gator var kända för att vara mycket missbrukar osv därav min fråga. Men nu har jag verkligen fått lite mer förståelse, tack för att ni tog er tid att svara!

Om det är någonting som kännetecknar Hallstahammar i stort så är det att det verkligen är ett oproportionerligt stort antal missbrukare som bor/rör sig där. Nu tror jag väl kanske inte att det påverkar "normala" människor särskilt mycket, men det kan vara bra att känna till. I övrigt finns ett hyfsat utbud av basservice men därutöver är det naturligtvis skittråkigt. För din egen skull tycker jag verkligen att du ska försöka komma till Västerås. Jag kan inte föreställa mig hur tråkigt det måste vara att komma utifrån och bo i Hallstahammar.
__________________
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2018-03-20 kl. 22:38.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback